facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

2015-01-21 05

Pastaruoju metu skambinama varpais, kad Šiaulių oro uosto likimas pakibo ant plauko. Sumaištį įnešė praėjusiais metais pakoreguotas įstatymas. Tyčia ar netyčia dingusi viena įstatymo eilutė gali lemti, jog Šiaulių miesto savivaldybės įmonė – Šiaulių oro uostas – neteks teisės į turtą, kurį iki šiol valdė pagal panaudos sutartį. Dėl šios priežasties gali būti paralyžiuota Šiaulių oro uosto veikla.
Ingos KAIRYTĖS montažas

Jolanta GRUBLIAUSKAITĖ

Pražiopsojo įstatymo pakeitimą
Problema iškilo, kai praėjusių metų spalio mėnesį buvo pakoreguotas LR valstybės ir Savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymas. Naujojoje šio įsakymo redakcijoje nėra numatyta, jog valstybės ir savivaldybių turtas gali būti perduodamas panaudos pagrindais valstybės ir savivaldybių įmonėms, organizuojančioms orlaivių skrydžius bei eksploatuojančioms oro uostus, nors pagal senesnę įstatymo versiją šis punktas dar buvo.
„Yra tokių neapsižiūrėjimų iš Seimo narių ir iš Šiaulių oro uosto, kurie pražiopsojo įstatymo pakeitimą. Pakeitimas, kuriame nebeleidžiama savivaldybių ir valstybės įmonėms gauti turto panaudos, įsigalioja šių metų kovą. Dabar Savivaldybės įmonė Šiaulių oro uostas gauna panaudą iš Krašto apsaugos ministerijos. Tos panaudos nuo kovo mes kaip ir nebegalėtume gauti ir tada iškiltų klausimas, kaip vykdyti skrydžius“, – „Šiaulių naujienoms“ vakar sakė Šiaulių miesto meras Justinas Sartauskas.

Norima paralyžiuoti įmonės veiklą?
Kyla klausimas, kaip čia nutiko, kad tokia svarbi įstatymo eilutė ėmė ir išgaravo. Maža to, keista, kodėl Šiaulių oro uosto direktorius apie šią problemą prabilo tik paskutinę praėjusių metų dieną, kada kreipėsi į Šiaulių miesto savivaldybės tarybos narius prašydamas kuo skubiau išspręsti susidariusią problemą.
Paklaustas, kodėl tiek ilgai šios problemos nekėlė į viešumą, Šiaulių oro uosto direktorius Romas Mikšys teisinosi – nieko nebuvo nuslėpta.
„Kai praėjusių metų spalio 10 dieną susirinko darbo grupė, buvo pranešta, kad tas įstatymas gali pakenkti oro uosto veiklai. Tai nuo tada Savivaldybei ši problema buvo žinoma. Savivaldybė rašė raštus, kreipėsi į kariuomenę dėl panaudinio turto, o paskui reikėjo informuoti Tarybos narius“, – „Šiaulių naujienoms“ teigė jis.
Tiesa, stebuklingai dingusi įstatymo eilutė nustebino ir patį Šiaulių oro uosto direktorių. „Nėra atmestina, jog šis punktas galėjo būti išbrauktas iš naujos įstatymo redakcijos su tam tikru tikslu – norint paralyžiuoti įmonės veiklą“, – buvo rašoma Tarybos nariams pateiktame rašte.
Kai kurie Šiaulių miesto tarybos nariai taip pat stebėjosi, kodėl Šiaulių oro uostui į ratus nuolat kaišiojami pagaliai. „Savivaldybės įmonė eksportuoja veršiukus į Izraelį, skraidina prekes iš Turkijos, siūlo užsakomuosius skrydžius keleiviams. Nepatinka, kad yra tik veršiukai, turkiškos prekės, užsakomieji skrydžiai daliai Šiaulių miesto politikų...“ – svarstė Šiaulių miesto tarybos narys Aurimas Nausėda.

Būti ar nebūti?
Šiaulių miesto meras tikino, kad Šiaulių oro uosto likimo valiai tikrai nepaliks. Esą jau šiandien vyks susitikti su Krašto apsaugos ministru Juozu Oleku ir tarsis, kaip spręsti šią problemą.
„Išgyventi tikrai nereikia. Bet kuriuo atveju Šiaulių oro uostas tikrai liks. Vežamės kelis variantus. Galbūt pasiimti Savivaldybei panaudą turtui. Tada mes jau rasime kelią, kaip oro uostui jį duoti. Arba nuomoti lengvatinėmis sąlygomis. Manau, kad vieną variantą tikrai susitarsime, kurį lengviausia įveikti“, – vakar teigė J. Sartauskas.
Šiaulių oro uosto direktorius R. Mikšys antrino, kad skalambyti varpais neva nėra dėl ko: „Viskas yra gerai. Niekas Šiaulių oro uosto neuždaro. Yra problema su panaudiniu turtu, kurią reikia išspręsti atsiradus kvailam įstatymui ir viskas.“
Tuo metu Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Romanas Kančauskas yra kitokios nuomonės. Girdi, reikėtų gerai pagalvoti, ar verta dėti tiek pastangų dėl nuostolingai dirbančio Šiaulių oro uosto. „Aišku, aš kaip šiaulietis ir kaip šioks toks miesto vadovas, norėčiau, kad mes turėtumėme oro uostą. Kalbos nėra. Čia tikrai yra pliusas. Bet aš kadangi labiau ūkininkas, visada dirbau įmonėje, kurioje svarbus rezultatas, kuri duoda pelną, gali investuoti į techniką ar infrastruktūrą didžiulius pinigus, tikėdamasi, kad kada nors grįš tie pinigai. Bet jeigu nepanašu į tai, vargu ar reikia investuoti...“ – sakė jis.
Primename, kad praėjusius metus Šiaulių oro uostas baigė su maždaug 800 tūkst. litų nuostoliu.

Kitame numeryje

Į viršų