Jeigu manote, kad štangos kilnotojai visą dieną kilnoja štangą, o disko metikai – mėto diską, esate tik dalinai teisūs. Iš tikrųjų sportininkų treniruočių „racioną“ sudaro gerokai įvairesni užsiėmimai. Rio olimpinių žaidynių vicečempionas Saulius Ritter pasakoja, jog svarbią irkluotojų treniruočių programos dalį užima ne tik pasiruošimas vandenyje ar sporto salėje, bet ir... Važiavimas dviračiu!

Iš pažiūros skirtingos sporto šakos, plaukimas valtimi ir dviračio mynimas, gali puikiai tarnauti tam pačiam tikslui – ruoštis olimpinėms žaidynėms. Tuo nė kiek neabejoja irkluotojas Saulius Ritter, sutikęs „IKI Velomaratonui“ apie tai papasakoti daugiau.

„Mūsų treniruočių plane numatytas pasirinkimas – dviratis arba bėgimas. Bėgimas man patinka, bet prioritetą skiriu dviračiui, nes yra smagi kompanija, su kuria galiu važiuoti ir grupėje, ir intensyviai. Vienas kitam neleidžiame atsipalaiduoti, jaučiu konkurencinį malonumą ir treniruotė praeina labai linksmai“ , – pasakoja Saulius.

Per vieną treniruotę ši irkluotojų grupė numina nuo 50 iki 100 km, tad nenuostabu, jog „CRAMO Sport“ 100 km važiavimas 2020-siais atletui buvo įkandamas riešutėlis: „Suveikė noras palenktyniauti! Taip sutapo, kad tą savaitgalį, penktadienį ir šeštadienį, vyko irklavimo varžybos. Sekmadienį buvo mano gimtadienis, būtent „IKI Velomaratono“ dieną. Pasitariau su treneriu, ar jisai sutiktų mane išleisti ir sudalyvauti dviračių varžybose. Jisai neprieštaravo, tad pasiūliau ir Mindaugui Griškoniui, savo kolegai. Laikotarpis buvo neįtemptas, daug varžybų neįvyko, tad bet koks varžybinis jaudulys ar startas suteikė naudos ir patirties.“

Sportininkas pirmajame dalyvautame dviračių maratone užėmė 19 vietą. „Aš patenkintas. Ne tiek vietos siekiau, kiek norėjau su kuria nors grupe pasilaikyti ar ją „pavesti“. Daugiau kaip į pramogą žiūrėjau, tačiau, aišku, tai kainavo nemažai fizinių pastangų. Bet kai technikos nemoki, kenčia kūnas“ , – juokiasi Saulius ir priduria, kad jeigu varžybų kalendorius leis, dar šiais metais sieks pagerinti savo rezultatą.

Tačiau kuo gi panašūs irklavimas ir važiavimas dviračiu? Olimpietis sako, jog labiausiai susijusi kraujotaka ir širdies darbas: „Jeigu irkluojame vienu ritmu ir turime aerobinę treniruotę, tai labai panašų ritmą įmanoma pasiekti dviračiu. Galima kontroliuoti intensyvumą ir siekti bendro fizinio pasirengimo. Kas liečia raumenų darbą – irklavime viena labiausiai apkraunamų kūno vietų yra kojos. Tuo panašumą turime ir su dviračiu.“

Ne tik treniruočių metu, bet ir savo malonumui dviračiu važinėjantis Saulius itin akcentuoja saugumo temą.

„Svarbiausias dalykas – matomumas. Kad kelyje tave matytų kiti eismo dalyviai. Taip pat svarbu jaustis užtikrintai ir nesimėtyti dėl savo sprendimų, nedaryti netikėtų veiksmų. Jeigu yra siauras kelias, gal nereiėktų visiškai spaustis prie kelkraščio, o parodyti automobilių vairuotojams, kad jie turėtų aplenkti saugesniu atstumu, o ne mėginti tilpti tarp dviratininko ir priešprieša atvažiuojančio automobilio. Yra 1,5 metro rekomendacija lenkti dviratininką ir būtų smagu, jeigu tai būtų labiau akcentuojama vairuotojams. Reikia įvertinti, kad dviratininkas yra toks pats eismo dalyvis kaip ir bet kuris automobilio vairuotojas. Be abejo, kiekvienas dviratininkas privalo žinoti signalinius ženklus ir juos naudoti, laikytis kelių eismo taisyklių, pasirūpinti technine dviračio būkle bei atšvaitais ir žibintais.

Irkluotojas, norintiems įveikti didesnius atstumus su dviračiu, pataria nepersistengti: „Kaip ir kiekvienam sporte, visada reikia klausyti savo kūno, nes persitempti labai lengva. Kai norisi pailsėti, reikia leisti sau pailsėti ar praleisti treniruotę. Be to, atkreipkite dėmesį ne tik į raumenų skausmus, bet ir sąnarių , – sako Saulius ir dalijasi patirtimi, kas jį labiausiai motyvuoja aktyviai važinėti dviračiu, – Man labiausiai padeda sportuoti bendraminčių kompanija. Patarimas paprastas – surasti grupę žmonių, kurie vienas kitą palaiko. Visai kitas entuziazmas. Atsiranda daugiau žmonių, vieni mažiau patyrę, kiti – daugiau, tačiau visi dalinasi patarimais.“

„IKI Velomaratonas“ vyks rugpjūčio 22 d. Vilniuje. Startas ir finišas numatytas prie LR Seimo rūmų. Dviratininkai mėgėjai pasirinktinai riedės 10, 20 arba 30 km trasa. Gerą pasiruošimą turintiems entuziastams skirta „CRAMO Semi-Sport“ (50 km) grupė, o profesionalams – „CRAMO Sport“ (50 arba 100 km). El. paspirtukų, vaikų bei „Terrasport“ riedučių, riedlenčių ir paspirtukų grupės dalyviai riedės atskiroje, 2,4 km ilgio trasoje. Dalyviai registruotis gali internetu: www.ikivelomaratonas.lt. Projektas bendrai finansuojamas Vilniaus savivaldybės biudžeto lėšomis ir Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

Į viršų