Šiaulių oro uostui ieškoma investuotojų. Apie tai, kad oro uosto veiklą gali išgelbėti privatūs investuotojai, kiek anksčiau kalbėjo ir miesto meras Artūras Visockas. UAB „Aviacijos partnerystė“ pasiūlė milijonines investicijas. Tačiau pirma milijonų reikia oro uosto infrastruktūrai sutvarkyti. Ar pavyks?
Investuotų dešimtį milijonų
Šiaulių oro uosto teritorijoje gali įsikurti orlaivių remonto ir techninio aptarnavimo centras. Tokius planus Savivaldybėje pristatė galimas investuotojas UAB „Aviacijos partnerystė“, norintis Šiaulių oro uosto teritorijoje įrengti modernų 10 tūkst. kv. m ploto orlaivių remonto ir techninio aptarnavimo centrą.
Nors tarptautinis Šiaulių oro uostas yra visai šalia gyvenamojo rajono, jis vienintelis Europos Sąjungos rytinėje dalyje netaiko garso apribojimų. Ilgiausias Baltijos šalyse pakilimo takas su naujausia įranga leidžia priimti ir aptarnauti didžiausius pasaulyje orlaivius visą parą ištisus metus, esant net sudėtingiausioms oro sąlygoms.
Atsižvelgiant į tai „Aviacijos partnerystė“ mato dideles galimybes priimti ir aptarnauti skirtingo tipo, dydžio ir galingumo orlaivius su perspektyva plėsti techninę aptarnavimo bazę.
Orlaivių techninio aptarnavimo centras išsidėstytų 14,4 kv. km teritorijoje. Tai būtų vieno aukšto karkasinis angaras, kuriame vienu metu tilptų ne mažiau kaip 2 lėktuvai.
Bendrovės investicijos siektų 10 mln. Eur. Paties centro projektavimas ir statyba galėtų kainuoti apie 5 mln. Eur ir truktų apie 1,5 metų. Tokią pat sumą „Aviacijos partnerystė“ investuotų į technologinę įrangą, kurios įsigijimas ir montavimas galėtų užtrukti 2,5–3 metus.
Kiek įmonė mokėtų Šiaulių oro uostui už žemės sklypo nuomą, neaišku – nuomos sąlygos dar būtų derinamos.
Per metus būtų sumokama 2,1 mln. Eur mokesčių, vien GPM per metus siektų 500 tūkst. Eur.
Įmonė sukurtų apie 150 aukštos kvalifikacijos darbo vietų, o vidutinis darbo užmokestis planuojamas – 1770 Eur per mėnesį.
Nauda miestui
Pristatyme teigiama, kad pirmieji investuotojai duotų stimulą plėstis kitiems verslams, ypač aviacijos paslaugų, darytų įtaką krovinių tranzitui, turizmo srautams.
„Aviacijos partnerystė“ pristato, jog investicinis projektas regionui ir miestui duotų nemažai ekonominės-socialinės naudos. Be minėtų investicijų bendrovė sumokėtų apie 2,1 mln. Eur per metus mokesčių į valstybės ir savivaldybės biudžetą, iš kurių vien gyventojų pajamų mokestis siektų 500 tūkst. Eur.
Oro uostas – tik vieta, pavadinimas ir įsipareigojimai?
Sunkius laikus išgyvenančio Tarptautinio Šiaulių oro uosto direktorius Andrius Daujotas vieno pasitarimo Savivaldybėje metu pasidžiaugė, kad pastaruosius du mėnesius įmonė dirba pelningai.
Prieš gerą pusmetį oro uosto vairą perėmęs A. Daujotas užsiminė, kad šiuo metu ruošia medžiagą ir ieško investuotojų, nes iš skrydžių ir krovinių oro uostas neišsilaikys. Reikia papildomos veiklos.
Paklaustas apie „Aviacijos partnerystės“ investicinius planus oro uosto direktorius „Šiaulių naujienoms“ sakė, kad bet koks investicinis projektas, kurį leidžia saugumo sąlygos, Šiaulių oro uoste turėtų būti vykdomas.
„Negalime pasakyti, kad būtent ši kompanija ateis ir investuos, bet mes laukiame investuotojų, ieškome. Tam reikia paruošti infrastruktūrą – sutvarkyti peroną, takus, įrengti stovėjimo vietas. Konkrečios sumos tam įvardyti negalėčiau, bet sumos didelės“, – kalbėjo A. Daujotas, pridūręs, kad neoficialiai įvardijama 5 milijonų suma gali būti reali.
Anot vadovo, oro uostas – tai vieta, pavadinimas ir įsipareigojimai, o veiklą jame turi vykdyti verslas.
„Oro uostas turi infrastruktūrą ir pastatus, kur gali priimti verslą. Visi oro uostai taip daro. Mes vykdome papildomą veiklą – krovą, kuro užpylimą“, – aiškino direktorius.
UAB „Aviacijos partnerystė“ investicinių planų pristatyme dalyvavęs Tarybos narys Alfredas Lankauskas projektą vertina pozityviai. Svarbu – rasti galimybių privažiavimams prie projektuojamo angaro restauruoti. Anot politiko, tai būtų galima padaryti viešosios ir privačios partnerystės būdu.
Gali priimti didžiausius „Boeing‘us“
Šių metų pavasarį Šiaulių oro uostą auditavo „Boeing“ kompanijos specialusis patarėjas, aviakompanijų prašymu tikrinęs sąlygas, ar Šiaulių aerodrome gali leistis sunkiasvoriai lėktuvai „Boeing“ 747 8F – nuo 2011 m. rinkoje pasirodę vieni didžiausių krovininių lėktuvų.
Ekspertas pateikė išvadas Lietuvos civilinės aviacijos administracijai, kuri Šiaulių oro uostui išdavė sertifikatą priimti minėtus lėktuvus. Buvo tikėtasi, kad toks sertifikatas padės pritraukti krovinių gabentojus iš Kinijos, NATO krovinius.
„Dabar esame įrašyti į „Boeing“ duomenų bazę, kuria naudojasi šios kompanijos lėktuvų savininkai“, – džiaugėsi direktorius, tačiau pripažino, jog kol kas toks lėktuvas į Šiaulius neužklydo.