Nuo pat istorijos pradžios homo sapiens ieškojo būdo, kaip užfiksuoti savo ištartus garsus. Tam žmonės bandė naudoti įvairius patvarius paviršius – nuo molio plokščių iki papiruso. Apie 100 metus Kinijoje išradus popierių, jau buvo galima pažymėti kelią, atsirado naujų galimybių įrašyti patirtį ir formuotis tarptautinei komunikacijai. Iki šiol buvo sunku apibrėžti popieriaus vertę, jo archyvinę atmintį, privalumus, neribotas pritaikymo galimybes, rūšis, panaudojimą ir fizines ypatybes, taip pat ir jo reikšmę žmogaus gyvenime. Galime drąsiai sakyti, kad visa šiuolaikinė kultūra, menas ir mokslas buvo pastatyti ant to kuklaus, trapaus, nepastovaus ir iš tikrųjų išskirtinio išradimo. Tikriausiai be popieriaus nebūtų ir Johanneso Gutenbergo, spausdinimo, tiražavimo, grafikos, informacijos srauto ir pan. Menininkui popierius tapo pagrindine kūrybine terpe, nepamainoma kūrybos priemone ir neabejotinai per amžius paveikė meno disciplinų raidą.

Septintasis Tarptautinio meno forumo „Ant popieriaus be sienų“ renginys, kurį globoja Liublino Marijos Curie-Skłodowskos universiteto rektorius prof. Radosław Dobrowolski, turėtų būti „kelyje“ ir vystytis ieškant naujų meno vertybių, pristatančių įdomiausias šiuolaikines menines išraiškas popieriuje.

Ši paroda skirta menininkams iš Lenkijos, Lietuvos, Slovakijos, Vokietijos, Japonijos, Tailando ir Indijos. Jie atstovauja skirtingoms kultūrinėms ir kūrybinėms koncepcijoms, skiriasi savo stiliumi, atlikimo technika, kompozicija, individualiu požiūriu į kūrybą, taip pat įvairialype gyvenimo patirtimi. Menininkai ieško akimirkų nepastovumo ir įdomių, nesenstančių metaforų.

Šios parodos tikslas – pristatyti platų kūrybinių išraiškų spektrą nuo konceptualaus eskizo, grafikos, piešinio, bareljefo, išraiškingos tapybos, meno objekto, fotografijos, mišrios autorinės technikos iki šiuolaikinių skaitmeninių technologijų išraiškų. Paroda nesiekia nieko primesti, ji yra atviros formos, tarsi bandymas laisvai pasirinkti ir palyginti įvairias menines idėjas ir kvietimas suvokti pasaulį per savitą meninės kūrybos prizmę, naudojant popierių kaip būtiną daugialypį kūrinio elementą.

Į viršų