UAB „Busturas“ kiekvienais metais stabiliai praranda apie 4 proc. keleivių. Negana to, kasmet atsiranda vis daugiau lengvatomis besinaudojančių žmonių. Tai reiškia, kad reikia ieškoti efektyvesnių būdų, kaip paskatinti žmones dažniau naudotis viešuoju transportu.

Pigiau dar nevažiuosime
Svarstoma, kad galbūt problemą pavyktų išspręsti šiauliečiams pasiūlius miesto autobusais keliauti nemokamai. Tik kol kas tam nesiryžtama.

„Nemokamo nieko nebūna. Bet kokiu atveju vežėjas turės gauti tam tikrą savikainą už nuvažiuotą kilometrą, priešingu atveju nebus už ką įsipilti kuro. Čia yra politinis sprendimas, kurį turi priimti Savivaldybė“, – vakar vykusioje spaudos konferencijoje sakė UAB „Busturas“ generalinis direktorius Vaidas Seirackas.

Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas laikinai einantis Gintautas Sitnikas sutiko, kad galbūt galimybė važiuoti nemokamai iš tiesų paskatintų miesto gyventojus dažniau rinktis viešąjį transportą: „Galbūt dėl to mieste sumažėtų privataus transporto, išsispręstų automobilių statymo problemos. Daugiau žmonių deklaruotų gyvenamąją vietą Šiauliuose ir taip mokesčių surinktumėme daugiau. Tik kaip jau buvo minėta, tam reikalingas politinis sprendimas.“

Apie kitas alternatyvas – troleibusų, tramvajaus tinklų Šiauliuose įrengimą – taip pat dar negalvojama. Vienintelė ambicija tik padaryti taip, kad mieste važinėtų daugiau dujomis ar elektra varomų autobusų.

„Išskyrus autobusus mes neturime kito pasirinkimo, nes mūsų miestas nėra didelis. Žinoma, technologijos eina į priekį, maža kas gali nutikti. Galbūt už kokių dvejų metų ir atsiras koks pasiūlymas, bet šių dienų aktualija – dujomis arba elektra varomi autobusai“, – kalbėjo G. Sitnikas.

Gali atsirasti kitas vežėjas
V. Seirackas patvirtino turintis ambicijų, kad iki 2020 metų iš miesto būtų eliminuoti senieji, jau 30 metų skaičiuojantys autobusai.

Teigė, kad dėl to yra aktyviai dirbama. „Busturas“ įvykdė ES lėšų įsisavinimo projektą, pagal kurį įsigijo 12 žemagrindžių, suslėgtąsias gamtines dujas naudojančių, miesto tipo autobusų. Aštuoni iš jų jau yra bendrovės kieme, likę turėtų būti atvežti šią savaitę. Tikimasi, kad visiškai paruošti autobusai į miesto gatves išriedės vasario mėnesį. „Busturas“ juos eksploatuos, kol įvyks Šiaulių miesto viešojo transporto keleivių pervežimo paslaugų konkursas. Vėliau šiuos autobusus eksploatuos konkursą laimėjusi įmonė.

Anot direktoriaus, įmonė planuoja pavasarį turėti dar daugiau ekologiškų autobusų. Kovo-balandžio mėn. į miestą turėtų atvykti 6 visiškai nauji žemagrindžiai miesto tipo mikroautobusai. Planuojama pirkti ir 15 naudotų, suslėgtąsias gamtines dujas naudojančių, žemagrindžių, miesto tipo autobusų.

Reziumuodamas V. Seirackas patikino, kad „Busturas“ tikrai dalyvaus Šiaulių miesto viešojo transporto keleivių pervežimo paslaugų konkurse.

„Nesame garantuoti, kad laimėsime, bet konkursui ruošėmės. Dalyvavome kitų miestų rengiamuose viešuose konkursuose, kad darbo grupė įsigilintų į sąlygas, išmoktų teisingai skaičiuoti savikainą. Pasiruošimas vyko dvejus metus, manome, kad esame pasiruošę“, – sakė V. Seirackas.

Tiesa, pripažino, kad gali nutikti ir taip, kad kursą laimės kitas vežėjas, pavyzdžiui, latviai: „Tai gali būti ir latviai, ir lenkai, ir estai, ir kiti privatūs Lietuvos vežėjai, nes susidomėjimas Lietuvos keleivių vežimo rinka yra nemažas.“

Į viršų