facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Klausimas. Retsykiais tenka skambinti į bankų, kitų įstaigų informacines tarnybas. Dažniausiai nurodomi vadinamieji trumpieji telefonų numeriai, kuriais paskambinus reikia mokėti papildomai. Už tokius pokalbius kartais tenka sumokėti ir nemažas sumas. Girdėjau, kad yra įstatymas, įpareigojantis tokias įstaigas teikti informaciją ir paprastuoju telefono numeriu, kuris nėra papildomai apmokestinamas.

Atsako Teisingumo ministerijos Teisinių institucijų departamento patarėjas Algis Baležentis: „Pagal Civilinio kodekso 6.228(5) straipsnio 5 dalį verslininkas, suteikiantis vartotojui galimybę susisiekti su juo naudojantis telefono ryšio paslaugomis dėl sudarytos sutarties, negali naudoti telefono ryšio numerio, kuriuo skambinant būtų taikoma didesnė negu bazinė skambučių kaina, t. y. didesnė kaina negu vartotojas moka už skambučius viešųjų fiksuotojo ir judriojo telefono ryšio paslaugų numeriais. Verslininkas, pažeidęs šią pareigą, turi atlyginti dėl to vartotojo patirtas išlaidas.

Kitaip tariant, pardavėjams ir paslaugų teikėjams draudžiama naudoti padidinto tarifo paslaugos telefono numerius tam, kad vartotojai galėtų jiems paskambinti.

Pažymėtina, kad verslininku laikomas bet kuris fizinis asmuo arba juridinis asmuo ar kita organizacija, ar jų padalinys, kurie siekia sudaryti ar sudaro sutartis prekybos, verslo, amato arba profesijos tikslais. Taigi, bankai, telefono ryšio operatoriai ir kitos įmonės, teikiančios paslaugas vartotojams, yra verslininkai. Taip pat kalbant apie šią nuostatą, svarbu pabrėžti, kad draudimas naudoti padidinto tarifo paslaugos telefono numerį pagalbos vartotojams telefono linijai, taikomas tik tais atvejais, kai vartotojai yra sudarę bet kokią pirkimo-pardavimo arba paslaugų teikimo sutartį su pardavėju ar paslaugų teikėju (nėra reikalaujama, kad sutartis būtų sudaryta telefonu ar kitu būdu).

Jeigu vartotojas skambina verslininkui jo nurodytu fiksuotojo arba judriojo (mobiliojo) ryšio telefono numeriu, kad gautų informacijos apie sudarytą sutartį arba pasinaudotų savo teisėmis (pavyzdžiui, dėl garantijos arba sutarties atsisakymo), turi būti taikoma įprasta (bazinė) skambučio kaina, ir vartotojas neturi patirti papildomų išlaidų.

Jeigu verslininkas pažeidžia nurodytą draudimą, t. y. vartotojams nurodo ir naudoja padidinto tarifo paslaugos telefono numerius tam, kad vartotojai galėtų jiems paskambinti dėl sudarytų vartojimo sutarčių, reikėtų kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kuri už šį pažeidimą gali skirti verslininkui baudą nuo 144 iki 1448 eurų.“

Parengta pagal Teisingumo ministeriją

Į viršų