„Ši diena istorinė Šiaulių miestui“, – taip apie pasirašytą Šiaulių oro uosto rangos sutartį atsiliepė Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis. Savivaldybės administracijai ir AB „Panevėžio keliai“ pasirašius sutartį, susitarta dėl kelio nuo Aviacijos gatvės iki sklypo Aviacijos g. 5, sklypo vidaus kelių statybos riedėjimo tako B rekonstravimo, perono B ir inžinerinių tinklų statybos rangos darbų.

Atliks nemažą kiekį darbų
Administracijos direktoriaus teigimu, statybos rangos darbų pirkime dalyvavo keturi tiekėjai. Dviejų tiekėjų pasiūlymai buvo atmesti dėl per didelės kainos. Iš likusių dviejų dalyvių rangos darbų konkursą laimėjo AB „Panevėžio keliai“, nes bendrovė pasiūlė mažesnę rangos darbų kainą – beveik 9,5 mln. eurų.

Pagal rangos darbų sutartį numatoma rekonstruoti riedėjimo taką B jį platinant ir pritaikant E kategorijos orlaivių riedėjimui, įrengiant signalinių žiburių sistemą; įrengti peroną B; įrengti privažiavimo kelią  nuo Aviacijos gatvės iki sklypo Aviacijos g. 5; įrengti sklypo vidaus (aptarnaujančio transporto, priešgaisrinį) kelią; nutiesti vandentiekio tinklus; nutiesti paviršinių nuotekų tinklus.

Rangos darbų atlikimo terminas – 42 savaitės. Visi darbai turėtų būti baigti iki šių metų gruodžio pabaigos.

„Po vienerių metų turėsime pakitusią ekonominę situaciją, tikimės, kad tai pasitarnaus tiek miestiečiams, tiek miestui, tiek Savivaldybės biudžetui“, – sutarties pasirašymo nauda net neabejojo A. Bartulis.

Darbus žada atlikti sąžiningai
AB „Panevėžio keliai“ vadovo Virmanto Puidoko pasiteiravus, ar bendrovei šie darbai bus tarsi „lengvas pasivaikščiojimas“, sulaukta atsakymo, kad tai bus galima įvertinti tik prieš Kalėdas. Bendrovė jau turėjo panašų objektą prieš trejus ar ketverius metus, kai rekonstravo už Vilniaus esantį Kyviškių aerodromą, tad problemų neturėtų kilti ir atliekant darbus Šiaulių oro uoste.

„Man asmeniškai šis projektas artimas, nes iš dalies save laikau aviacijos žmogumi. Man bus smagu, kad mūsų bendrovė prisidės prie tokio projekto įgyvendinimo“, – komentavo V. Puidokas.

Šiaulių vicemeras Domas Griškevičius antrino, kad dėl pasirašytos sutarties reikėtų tik pasidžiaugti: „Tai buvo vienas iš sprendimų, kur nepaisant politinių partijų, politinių pažiūrų, rastas politinis sprendimas. Politikai tikrai suvokia šio objekto svarbą. Nors tai yra didžiuliai pinigai mūsų miesto biudžetui, bet kita vertus, žiūrint į perspektyvą, nepasinaudoti ta galimybe gal būtų tikrai didelis nusikaltimas. Aišku, rizikos tam tikrų faktorių lieka, bet nieko nederant, nieko ir nepavyktų pasiekti.“

Tam tikrų nesklandumų dar liko
Primintina, kad šių metų Šiaulių miesto savivaldybės biudžete, Šiaulių oro uosto infrastruktūros gerinimui numatyta skirti 5,6 ml. eurų. Likusi suma rangovui bus išmokėta kitais metais, patvirtinus 2021 m. biudžetą.

Be to, Savivaldybė tikisi, kad prie šio projekto finansiškai prisidės ir valstybė. „Nenustojome ieškoti kitų finansavimo šaltinių.  Su Vyriausybe konsultuojamės dėl Savivaldybės finansavimo naštos palengvinimo, valstybės finansinio prisidėjimo“, – kalbėjo A. Bartulis.

Tiesa, nepaisant to, kad rangos darbų sutartis jau pasirašyta, tam tikrų nesklandumų dar liko. Kaip jau buvo minėta, rangovas turės atlikti visus techniniame projekte numatytus darbus, tame tarpe ir

pradėti riedėjimo takelio B, kuris priklauso LR kariuomenei, rekonstrukciją. Tačiau kol  nutarimo projektas nėra patvirtintas LR Vyriausybės, rangovas kariuomenei šiuo metu priklausančio turto dalies rekonstruoti negalės, kadangi tam nebus teisinio pagrindo. Todėl Šiaulių miesto meras Artūras Visockas kreipėsi LR Vyriausybės kanclerį su prašymu skubos tvarka sukviesti pasitarimą su visomis suinteresuotomis institucijomis ir jo metu kartu priimti sprendimus, kurie leistų Savivaldybei kuo greičiau vykdyti savo sutartinius įsipareigojimus su investuotoju.

 

Į viršų