Ne visi vairuotojai išvengia automobilių gedimų. Staiga užmiestyje sugedus automobiliui reikia apsispręsti: kreiptis į techninę pagalbą, stabdyti pro šalį važiuojančius automobilius arba imtis darbo patiems. Kalbinti šiauliečiai sako, kad neretai jiems sunkumų kelia ir bandymas pasikeisti padangą, todėl jie vis dažniau pagalbos kreipiasi į specialistus.

Labiau pasitiki specialistais
Neilgą vairavimo patirtį turintis Tomas sako, kad nelaimės atveju, už automobilio taisymą jis mieliau sumokėtų pinigus specialistui, negu pats imtųsi darbo. „Nekišu rankų prie automobilio, o pasikliauju specialistais. Nemanau, kad šiuolaikiniuose automobiliuose ką nors galėčiau pats pataisyti. Be to, tam neturiu noro ir reikiamų įrankių. Taip pat man gaila laiko ir nėra garantijos, kad savo bandymais ką nors padaryti, nepadarysiu tik dar daugiau žalos“, – tvirtina Tomas.

Darius atvirauja, kad po jam nutikusio kuriozinio atvejo, jis daugiau niekada nebandys automobilio taisyti pats. Kartą jam sutriko elektros sistema, dėl kurios neužsivedė variklis. Nieko nelaukęs jis bandė viską patvarkyti pats, tačiau užuot viską sutvarkęs prisidarė tik dar daugiau bėdų. „Galiausiai aš ne tik negalėjau užvesti automobilio, bet ir supratau, kad be pagalbos iš jo neišlipsiu. Neatsidarė nei durelės, nei langai. Mane teko vaduoti iš mano paties automobilio“, – nesklandumus prisimena Darius.

Lina pasakoja, kad norėdama išvengti galimų problemų dėl automobilio gedimo pasirūpino papildomu draudimu. Todėl apie savarankišką automobilio tvarkymą pačiai jai net nekyla minčių.

„Draudimo bendrovės teikia techninės pagalbos paslaugą. Todėl dabar važinėju ramiai, nes žinau, kad nutikus bėdai atsiras žmonių, kurie pasirūpins mano automobiliu. Be to, nesu mechanikė ir nemanau, kad pati sugebėčiau ką sutaisyti. Man net padangą pakeičia vyras“, – atvirauja Lina.

Susitepti rankas mėgsta ne visi
Tuo tarpu ilgametę vairavimo patirtį turintis Remigijus pasakoja, kad jam krapštytis prie automobilio yra tikras malonumas.

„Turbūt daugiausiai man teko krapštytis prie važiuoklės. Taip pat esu tvarkęs stabdžius, stabilizatorius, yra tekę ir automobilio dureles ardyti. Artimiausiu metu planuoju ir amortizatorių pakeisti. Sunkiausia variklį taisyti. Norėčiau daugiau ko nors išmokti, tada savimi labiau didžiuočiausi“, – kalba Remigijus.

Ieva sako, kad nesugebėtų nieko sutaisyti, nebent galėtų pakeisti padangą, bet nėra tikra, ar tikrai gerai ją užveržtų ir pakelėje nepamestų: „Tėtis yra sakęs, kad jeigu kas blogai su užvedimu ir pan., tai reikia klemą pajudinti – žinau, kur ji yra. Dar žinau, kaip reikia pakeisti generatoriaus dirželį, bet jaučiu pati nepakeisčiau. Visgi jėgos reikia.“

„Šiaulių naujienų“ skaitytojams primename, kad norint automobilio gedimą sutvarkyti patiems su savimi reikia turėti tam tikrus daiktus. Pavyzdžiui, be kryžminio rato atsuktuvo nepavyks pasikeisti rato. Žibintuvėlis dažniausiai tampa papildomu šviesos šaltiniu, kuris padeda apšviesti reikiamą sugedusio automobilio vietą. Taip pat nereikėtų pamiršti vaistinėlės ir trikampio avarinio sustojimo ženklo. Darbinės pirštinės apsaugos nuo nedidelių sužeidimų atsukant varžtus, šviesą atspindinčios liemenės garantuos didesnį saugumą automobilio gedimo atveju. O tempimo lynas turėtų būti kiekvienos mašinos bagažinėje, kad būtų galima nutempti sugedusį automobilį iš pavojingos zonos.

Į viršų