05-20-2015 19

Šiemet Lietuvoje jau dešimtmetį švenčianti viena britų kosmetika dalijasi savo atradimais bei įžvalgomis apie kosmetikos vartojimą trijose Baltijos šalyse. Apžvelgus paklausiausias prekes paaiškėjo, jog asortimentas Baltijos šalyse smarkiai skiriasi ir rodo ne tik kitokius lietuvių, latvių ir estų kosmetikos vartojimo įpročius, bet ir skirtingai pasirenkamus grožio akcentus. Rinkodarinių veiksmų analizė leido išskirti net nacionalinius lietuvių ir jų artimiausių kaimynų bruožus.
Artūro STAPONKAUS nuotr.

Lietuvoje paklausesnės kūno priežiūros priemonės
Pasaulyje Baltijos šalis įprasta laikyti viena rinka, bet kosmetikos įsigijimo, išsirinkimo tendencijos jose labai skiriasi. Pavyzdžiui, Estijos pirkėjai santūriau, stabiliau priima savo sprendimus, todėl ir į nuolaidas bei įvairias akcijas mažiau reaguoja.
Lietuvoje yra priešingai: žmonės atviresni, impulsyvesni, o sykiu ir imlesni nuolaidoms bei įvairioms akcijoms. Lietuvos pirkėjai greičiau įsitraukia į siūlomas veiklas bei pramogas, pavyzdžiui, mėgsta parduotuvėse išbadyti kažką nauja ar pasidaryti makiažą, net yra linkę derėtis. Latviai savo „pirkimo charakteriu“ laikosi aukso vidurio ir yra tarp Estijos bei Lietuvos: ekspresyvesni už estus, tačiau ne tiek, kiek lietuviai.
Skiriasi ir Baltijos šalių prekių paklausa, t. y. Latvijoje, Estijoje ir Lietuvoje pirmenybė teikiama kitiems produktams ar net jų grupėms, o tai rodo skirtingą grožio sampratą bei rūpinimosi savimi koncepciją. Pavyzdžiui, Estijoje nuperkama daugiau veidui skirtų produktų, kai tuo tarpu Latvijoje ir Lietuvoje paklausesnės yra kūno priežiūros priemonės.
Lyginant kūno sviestų pardavimus Estijoje populiariausias mangų kvapo produktas. Latvijoje sviestas-lyderis kvepia greipfrutais. O lietuviai teikia pirmenybę sviestmedžio kūno sviestui – renkasi natūralesnių kvapų bei sudėties produktus.
Latvės ir lietuvės itin mėgsta bronzantus
Vis dėlto bene didžiausi skirtumai tarp Baltijos šalių vartotojų pastebimi makiažo priemonių asortimente. Jei estės pirmenybę teikia šviesių tonų, švelnių atspalvių makiažo pagrindui, tai latvės ir lietuvės dažniau renkasi įvairius bronzantus ir taip pabrėžia stiprias įdegusio-sveiko-gražaus kūno sąsajas.
Lyginant Baltijos šalių ir kitų Europos regionų rinkas, skirtumai – dar didesni. Jei Lietuvoje makiažo priemonės sudaro apie 10 proc. visų pardavimų, tai Graikijoje, Turkijoje makiažo priemonės sudaro apie trečdalį parduotuvių apyvartų.
Britų kosmetikos gamintojas atlieka įvairius tyrimus, susijusius su metų išvaizda ir psichologija. Pristatant naują kosmetikos liniją su laukinių arganų aliejumi atliktas tyrimas apie tai, kaip moterys skirtingose pasaulio šalyse rūpinasi savo kūnu. Tyrime dalyvavo 500 moterų iš Prancūzijos, Didžiosios Britanijos, JAV ir Japonijos. Atlikus apklausą paaiškėjo, jog kūno odos drėkinimu labiausiai rūpinasi azijietės – drėkinamąsias, maitinamąsias priemones naudoja net 53 proc. dalyvavusių apklausoje, antroje vietoje – europietės – 24 proc., o trečioje – amerikietės (19 proc.).
Taip pat tyrimo metu paaiškėjo, kad 10 proc. moterų niekuomet nenaudoja jokių drėkinamųjų priemonių savo odai, o 50 proc. moterų niekada nedėvėjo šortų, nes gėdijasi savo kojų išvaizdos.

Pagal VIP pranešimą parengė Dina RAKAUSKIENĖ

Į viršų