Šiauliuose vieši svečiai iš Vokietijos – Hamburgo lietuvių bendruomenės atstovai. Su keturiomis vadovėmis atvykę vaikai čia susipažįsta su Lietuva ne tik įsiliedami į mūsų mokinių gretas, bet ir užsiimdami kultūrinėmis bei edukacinėmis veiklomis.

Susiduria su skaitymo iššūkiais
Dešimt nuo 4 iki 9 metų Šiaulių sanatorinėje mokykloje apsistojusių vaikų iš Hamburgo siekia įsilieti į lietuvių gretas ir kartu su šiauliečiais mokiniais kartu lanko pamokas. Visi į Lietuvą atvykę vaikai yra gimę Vokietijoje arba ten šiuo metu gyvena.

„Ši savaitė vaikams – tai tarsi trumpa pažintinė ekskursija apie mokslą ir gyvenimą Lietuvoje. Lankydami pamokas Lietuvoje vaikai stebi aplinką, žiūri, kaip čia vyksta pamokos, kaip mokosi vietiniai. Hamburgo lietuvių vaikai sako, kad mokslo sistema Lietuvoje jiems atrodo kur kas griežtesnė nei Vokietijoje“, – pasakoja Hamburgo lietuvių bendruomenės valdybos narė Laura Vespa.

Moteris sako, kad vaikus, ypač mažuosius, Lietuvoje nustebino tai, kad čia visas 45 minutes per pamoką reikia ramiai sėdėti suole, įdėmiai klausyti mokytojo ir išbūti beveik nejudant. Vokietijoje vaikai visą laiką nesėdi prie suolo, nes daug ir nuolat juda pačios pamokos metu: žaidžia, vaikšto, sėdi ant grindų ar ten, kur jiems patogu.

Nors Hamburgo lietuvių bendruomenė lietuvių vaikams mokykloje „Abėcėlė“ kas antrą šeštadienį organizuoja pamokas lietuvių kalba, kurių metu vaikus supažindina su lietuvių kultūra ir tradicijomis, tačiau į Lietuvą atvykusiems mažiesiems kyla problemų skaitant lietuviškai. Vis dėlto L. Vespa sako, kad nepaisant skaitymo, Vokietijoje darželius ir mokyklas lankantys vaikai lietuviškai kalba gana neblogai. Į Šiaulių sanatorinę mokyklą atvykusiems ir su lietuviais bendraujantiems vaikams teprireikia išversti vieną kitą lietuvišką žodį.

Tikslas – parodyti kitokią Lietuvą
Savaitę Lietuvoje, Šiauliuose, viešintys vaikai čia ne tik lanko pamokas kartu su lietuviais, bet ir užsiima kitomis pažintinėmis veiklomis. Šeštadienį iš Hamburgo atvykę vaikai lankėsi Vilniuje, o ten nuvykę keliavo į Signatarų namus. Žygiavo į Jovaro progimnaziją ir kitas žymias vietas. L. Vespa mini su vaikais taip pat apsilankę ir Jaunųjų gamtininkų centre, Katinų ir Dviračių muziejuose, dalyvavo „Aušros“ muziejaus rengiamose edukacinėse pamokose.

„Stengiamės, kad visa Lietuvoje praleista savaitė vaikams būtų įsimintina, todėl išvykos ir veikla nuolat varijuoja. Mūsų tikslas – parodyti vaikams kitokią Lietuvą, nei kad vaikai spėja pažinti čia atvažiavę su tėvais“, – teigia L. Vespa.

Moteris sako besidžiaugianti suteikta galimybe atvežti vaikus ir sulaukti tokio šilto Sanatorinės mokyklos sutikimo.

Paklausta, kodėl savaitės trukmės vizitui Lietuvoje jie rinkosi Šiaulių sanatorinę mokyklą, moteris tikina, kad labiausiai juos tenkino galimybė apsistoti ilgesniam laikui.

„Kadangi planavome į Lietuvą vykti savaitei, tai ieškojome tokios mokyklos, kuri sutiktų mus priimti ilgesniam laikui, ir Sanatorinė mokykla mums šią galimybę suteikė“, – sako L. Vespa.

Smalsumą kėlė ir vaikams, ir mokytojams
Iš Hamburgo į Šiaulių sanatorinę mokyklą atvykę vaikai vietiniams – savotiška egzotika.

Šiaulių sanatorinės mokyklos direktorė Lijana Giedraitienė sako, kad smalsumą iš Vokietijos atvykstantys vaikai pirmiausia kėlė mūsiškiams. Šiauliečius stebino tai, kad tarpusavyje bendraudami jie ne visada likdavo suprasti. Anot direktorės, kartais pasitaikantį nesusikalbėjimą daugiau lėmė mūsų šiaulietiškos tarmės dalykai ir žodžių galūnių „nukirtinėjimai“, nei prastos vaikų iš Hamburgo lietuvių kalbos žinios.

Vis dėlto moteris džiaugiasi, kad vaikai tarpusavyje bendrauja labai draugiškai, o jei kyla sunkumų nesusikalbant ar iki galo nesuprantant, pavyzdžiui, užduoties pamokos metu, tai jiems talkina visada šalia esantys Hamburgo lietuvių bendruomenės nariai, atvykę kartu su vaikais. Į Lietuvą su „Abėcėlės“ auklėtiniais atvyko šio projekto vadovė Vitalija Fabian, mokytojos Lidija Möller ir Virginija Batakienė bei Hamburgo lietuvių bendruomenės valdybos narė L. Vespa.

Anot direktorės, smalsumą ir jaudulį atvykstantys hamburgiečiai kėlė ir Sanatorinės mokyklos mokytojams. Pradžioje jie jaudinosi, ar sugebės tinkamai pravesti pamokas skirtingos aplinkos mokiniams, ar liks suprasti ir ar nekils jokių nesusipratimų. Vėliau pedagogai pamatė, kad jaudintis nebūta ko – darbas klasėje vyksta gana sklandžiai.

„Manau, kad tiek Hamburgo lietuvių vaikams, tiek mūsiškiams tai bus neįkainojama patirtis ir šią savaitę jie atsimins dar ilgai“, – įsitikinusi L. Giedraitienė.

Į viršų