Patiekalus į namus tiekiančios bendrovės pastebi, kad šia paslauga šiauliečiai aktyviau naudojasi šaltuoju sezonu.
Vadimo SIMUTKINO nuotr. 

Lina JUREVIČIŪTĖ

Artėjant šaltajam sezonui maisto pristatymo į namus paslaugas teikiančios bendrovės trina rankomis. Nuo darbų pavargę ir į kavines pučiant šaltam vėjui ar spaudžiant šaltukui nenorintys eiti šiauliečiai vis dažniau renkasi maisto atvežimo į namus paslaugas. „Šiaulių naujienos“ pasidomėjo, kokiomis nuotaikomis gyvena maisto išvežiojimo paslaugas teikiančios bendrovės. Be to, pateikiame naudingą informaciją, kurią turėtų žinoti maistą į namus užsisakantys klientai.

Svarbiausia – kokybiški patiekalai

Šiauliuose veikiančios maitinimo įstaigos, kuri teikia maisto pristatymo į namus paslaugas, laikinoji direktorė Lina Normantienė sakė, kad svarbiausia taisyklė, kurios reikia laikytis norint turėti klientų – kokybiški patiekalai ir kokybiškas jų pristatymas.

„Be pagrindinių reikalavimų maisto išvežiojimui, kuriuos kelia Maisto ir veterinarijos tarnyba, patiekalus į namus tiekianti įmonė turi nepamiršti, kad patiekalai būtų kokybiški. Mes žinome, kad informaciją apie mūsų siūlomus patiekalus žmonės perduoda iš lūpų į lupas. Jei pabandei ir tau patiko, kitą kartą jau žinosi, kur užsisakyti“, - sakė L. Normantienė.

Laikinoji direktorė  pažymėjo, kad maisto tiekimo į namus paslaugą jos vadovaujama įmonė teikia jau dvejus metus. Klientų netrūksta, tačiau, kaip sakė L. Normantienė, jų visada galėtų būti ir daugiau.

Daugiau klientų  maisto patiekalus į namus tiekiančios bendrovės sulaukia šaltuoju sezonu. Kaip sakė L. Normantienė, žmonės tikriausiai nelabai nori eiti iš namų, kai lauke šalta.

Ne visi klientai už patiekalus nori susimokėti

Maisto pristatymo paslaugą į klientų namus teikiančios bendrovės vadovė  pažymėjo, kad tokia paslauga susijusi su tam tikra rizika. Pasitaiko, kad vieną ar kitą patiekalą užsakęs žmogus, jį atvežus atsisako sumokėti.

„Protingi žmonės, žinoma, to nedaro, tačiau klaidinančių iškvietimų pasitaiko. Užsisako ir nenori mokėti. Ką tokiu atveju darome? Tą adresą, kuriuo buvo gautas klaidinantis iškvietimas, įtraukiame į sąrašą ir daugiau tuo adresu iškvietimų nepriimame. Klaidinantys iškvietimai dažniausiai pasitaiko vėliau vakare, kai žmonės padaugina alkoholinių gėrimų. Tai viena iš priežasčių, dėl kurios šios paslaugos neteikiame naktimis. Mes maistą į namus pristatome nuo 11 iki 1 valandos“, - teigė L. Normantienė.

Paprašyta apibūdinti tipinį maistą į namus užsisakantį  klientą, maisto pateikimo į namus paslaugą tiekiančios bendrovės vadovė sakė, jog tai – per sunki užduotis. Patiekalus į namus užsisako labai įvairaus amžiaus žmonės. Tik vėlyvais vakarais dažniau sulaukiama jaunų žmonių skambučių.

„Turime ir nuolatinių klientų, kuriuos jau iš balso pažįstame ir be užsakymo žinome, ko ir kiek jie norės“, - pasidžiaugė L. Normantienė.

Maisto tiekėjams į namus keliami specialūs reikalavimai

L. Normantienė  užsiminė, kad yra bendrovių, kurios maistą į namus veža neturėdamos tam reikalingų leidimų. Plačiau papasakoti apie maistą į namus tiekiančioms bendrovėms keliamus reikalavimus paprašėme Šiaulių apskrities maisto ir veterinarinės tarnybos vyriausiosios specialistės, maisto produktų inspektorės Rasuolės Minickienės.

Specialistė  sakė, kad viešojo maitinimo įstaiga, norėdama užsiimti pagaminto maisto išvežimu, privalo įvykdyti tam tikrus reikalavimus: įsigyti termosus, termolagaminus, numatyti jų plovimo vietas. Be to, tokią paslaugą norinčios teikti bendrovės privalo pasipildyti maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimą numatyta papildoma ekonominės veiklos rūšimi.

„Picas, kebabus ir kitą maistą (ne patiekalus pobūviams, renginiams) išvežiojančios viešosios maitinimo įmonės turi supakuoti į vienkartines dėžutes, kurios turi gamintojų deklaracijas, ne maisto prekės higieninius pažymėjimus, kad jos tinkamos tiesioginiam sąlyčiui su maistu. Patiekalų išvežiotojai į dėžutes supakuotą maistą deda į termolagaminus ar termokrepšius, kurie padeda palaikyti patiekalo temperatūrą“, - teigė R. Minickienė.

Klientui į  namus atvežtas maistas neturi būti šaltesnis kaip 68 laipsniai šilumos. Transporto priemonei atskirų leidimų patiekalų išvežiojimui nereikia. Tačiau turi būti užtikrintos higienos sąlygos.

Jeigu klientui kyla abejonių, ar patiekalų atvežimo į namus paslaugą  teikianti bendrovė tai daro legaliai, jis gali patikrinti bendrovę  maisto tvarkovų registre, kuris skelbiamas Valstybinės maisto veterinarijos internetinėje svetainėje. Registrą galima surasti internetinės paieškos laukelyje įvedus internetinį adresą: http://www.vet.lt/mtsr/. Čia klientas ras informaciją, ar maisto tiekimo į namus paslaugas siūlanti bendrovė turi maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimą. 



Į viršų