Šiaulių dailės galerijoje Šiaulių universiteto dailės studijų programos magistrantai apsigynė baigiamuosius darbus. Šiais metais studentų darbai išsiskyrė dideliais formatais, skirtingų dailės šakų integracija. Dailės magistro mokslinį laipsnį įgijo aštuoni skirtingų specializacijų: tapybos, grafikos ir dizaino menininkai: Karolina Jankauskaitė „Transformuojamų baldų dizaino projektas jaunuolių gyvenamosioms erdvėms“, Lina Jurevičiūtė vizualios raiškos dualumas tapybos darbų kolekcijoje „Realybės fragmentai“, Ieva Klenauskaitė skaitmeninės fotografikos darbų kolekcija „Žmogaus emocinis veidas“, Monika Klenauskaitė grafikos darbų ciklas „Dekonstrukcijos baimė“, Rasa Lavickienė  „XX a. masinės Vakarų kultūros vizualinės komunikacijos raidos simboliai“, Vilmantė Skiriūtė kūrybinių darbų ciklas „Būti paukščiu“, Diana Stelmakovaitė „Kontroversiškas ribinės situacijos žavesys vaikų žaidimuose“, Valentas Taučius kūrybinių darbų kolekcija „Miesto studija“. Sutalpinti 8 magistrantų darbams prireikė dviejų galerijos salių.

„Studentų kolekcijos – rimtos ir brandžios“
Magistrantų darbų gynimų komisijos pirmininkas Šiaulių universiteto docentas Vytautas Žalys teigė, kad studentų darbai yra aukšto lygio. Naudojo skirtingas technikas: grafiką derino su tapyba, fotografiką su tapyba, dizainą su piešimu. Visus vienodai vertinti sudėtinga, nes studentai yra skirtingų specializacijų.

„Pats įdomiausias dalykas yra, kai menininkas ieško to, ko anksčiau nebuvo rasta. Visi bandė atskleisti šiandienines mūsų visuomenės problemas, žaista su raiškos formomis. Daugelis iškėlė emocines problemas. Tikiu, kad emocinė raiška pasieks ir žiūrovą. Pavyzdžiui, L. Jurevičiūtės tapybiniame darbe ieškota filosofinių jungčių, I. Klenauskaitės darbuose matoma technologijų plastika, medžiagų kombinacija, M. Klenauskaitė sukūrė labai gražius grafikos darbus, kurie buvo pateikti ant specialios drobės“, – papasakojo docentas V. Žalys.

Šiaulių universiteto profesorius Vaidotas Janulis teigė, kad šių metų studentų kolekcijos yra rimtos, brandžios. Jis buvo dviejų studenčių baigiamųjų darbo vadovas: I. Klenauskaitės ir M. Klenauskaitės.  V. Janulis teigė, kad jo studenčių darbai buvo priskirti tarpdisciplininiui menui.

„Aš buvau ir V. Taučiaus baigiamojo darbo recenzentas. Jis savo darbe pavaizdavo Šiaulių miesto depresiją, melancholiją, o aš įžiūrėjau rudens vakarą, kuris apšviestas gatvės šviesomis, pučiant vėjui, lyjant. Pavyzdžiui, viena mergina rėmėsi tapytoju, kuris tapė šiukšlynus, naudojo ekspresyvią, gaivališką su potėpiu tapybą. Tai buvo ir jos darbuose. Monikos ir Ievos grafika yra šiuolaikiška. D. Stelmakovaitės darbų formatas yra dinamiškas“, – papasakojo profesorius V. Janulis.

„Noriu, kad žiūrovas į baimę pažiūrėtų savaip“
Plačiau apie savo baigiamąjį magistro darbą papasakojo magistrė ir kartu „Šiaulių naujienų“ dizainerė M. Klenauskaitė. Jos grafikos darbų ciklas vadinosi „Dekonstrukcijos baimė“. Buvo pateikta 10 grafikos darbų, naudojant grafikos ir fotografijos techniką.

M. Klenauskaitės kompozicijose vaizduojamos skirtingų baimių sukeltos emocijos, kuriomis siekiama atskleisti visuomenės dėmesį į šiuolaikines baimes ir jų kitokią meninę bei grafinę interpretaciją. „Savo baigiamajam darbui nusprendžiau taikyti skaitmeninės grafikos techniką ant specialaus sintetinio popieriaus. Pati idėja atsirado besidomint jaunimo problemomis. Stengiausi atskleisti daugiau socialines ir psichologines problemas. Pagrindinis akcentas mano fotografijose – moters figūra. Pirmiausia rinkausi daug modelių, bet norėdama savo kompozicijose išgauti vientisumą, pasirinkau vieną modelį, kuriuo buvau aš pati. Antrame plane buvo tapybinės kompozicijos, grafiniai elementai“, – papasakojo M. Klenauskaitė.

Ji nesistengė savo darbuose baimes atspindėti tiesiogine prasme, nors tai ir daro kiti menininkai, o siekė, kad žiūrovas į baimę pažiūrėtų savaip.  

„Siekiau parodyti, kaip baimės yra paveikiamas žmogaus kūnas, kaip jis deformuojasi. Savo kūriniuose akcentavau moters rankas, nes kai žmogus yra apimtas baimės, jam nusvyra, nutirpsta rankos. Vengiau žvilgsnio, nes kai žmogus yra apimtas baimės, jis slepiasi, nerodo jo. Sunkiausia buvo padaryti tiek daug darbų, kuriuos vienytų vientisumas, bet ir būtų skirtinga kompozicija. Pati labai mėgstu minimalizmą, tamsias spalvas“, – papasakojo M. Klenauskaitė.

2018 01 19 02

2018 01 19 05

M. Klenauskaitė: „Mano kompozicijose vaizduojamos skirtingų baimių sukeltos emocijos, kuriomis siekiama atskleisti visuomenės dėmesį į šiuolaikines baimes.“
Daivos KLENAUSKIENĖS nuotr.

2018 01 19 04

D. Stelmakovaitės „Kontroversiškas ribinės situacijos žavesys vaikų žaidimuose“.
Daivos KLENAUSKIENĖS nuotr.

2018 01 19 03

I. Klenauskaitės skaitmeninės fotografikos darbų kolekcija „Žmogaus emocinis veidas“.
Daivos KLENAUSKIENĖS nuotr.

Į viršų