Informacinių technologijų (IT) specialistai yra tarsi geidžiama ir žaibiškai iššluojama prekė. Lietuvoje jų darbo vietų trūkumas viršija dešimtį tūkstančių, o visoje Europos Sąjungoje – šimtais tūkstančių. Esant itin didelei konkurencijai dėl IT sektoriaus darbuotojų, įmonės turi būti vis išradingesnės, norėdamos pritraukti reikiamų specialistų. Kaip surasti ir pritraukti itin paklausų darbuotoją, kokie darbdavių veiksmai jau nebeveikia ir koks yra efektyvus įdarbinimo procesas?  

Skelbimas darbo paieškos portaluose yra gili praeitis – venkite to

Bene populiariausias darbdavių būdas pradėti kandidatų paiešką – įkelti skelbimą į tam skirtas platformas. Tuomet pakanka surašyti konkrečius reikalavimus siūlomai darbo pozicijai, teikiamus privalumus bei naudas, atlyginimo rėžius. Kitas žingsnis – laukti, kol bus pradėti siųsti darbo pozicija susidomėjusių kandidatų gyvenimo aprašymai (CV).

Vertinant milžinišką įmonių konkurenciją kovoje dėl informacinių technologijų pozicijų darbuotojų, tai yra gili ir dulkėmis apaugusi praeitis, sako  „Telia Global Services Lithuania“ personalo vadovas Mindaugas Šestilo. Toks specialistų paieškos būdas visiškai negarantuoja, kad potencialų darbuotoją pavyks visų pirma pasiekti, tuomet sudominti, o galiausiai – kad pateiktas pasiūlymas nebus užgožtas konkurento pasiūlymo.

„Kadangi potencialūs IT specialistai turi iš ko rinktis, jie visada labiau vertins tą darbdavį, kuris jiems skirs daugiau dėmesio ar bus proaktyvesnis. Tai reiškia, kad ieškant tokių darbuotojų, kur kas efektyviau orientuoti pastangas į efektyvų įmonės talentų paieškos komandos darbą ir jos aktyvų kontaktą su potencialiais kandidatais, nelaukiant, kol bus atsiųstas CV”, – pataria M. Šestilo.

Pasak M. Šestilo, asmeninis dėmesys puikiai veikia ir kartu su įmonių vidaus kuriamomis akademijomis, kai jauni IT specialistai kviečiami mokytis ir įgauti žinių iš patyrusių kolegų. O po mokymų, įvertinus jų gabumus, pasiūloma konkreti darbo vieta. „Galiausiai, kas geriau pažįsta perspektyvų IT darbuotoją, jei ne pats šioje srityje dirbantis asmuo? Tad dar vienas labai efektyvus naujų kolegų pritraukimo būdas – skatinti savo įmonės darbuotojus rekomenduoti darbo vietą draugui ir už tai gauti atitinkamą piniginį priedą ar prizą”, – patarimais dalijasi M. Šestilo.

Būti konkrečiais – nekeisti reikalavimų ir veikti greičiau

Kartais darbo rinkoje pastebimi atvejai, kai jau įpusėjus darbuotojo paieškos procesui bei pradėjus pokalbius su potencialiais kandidatais, įmonės prideda naujų, papildomų reikalavimų darbo pozicijai.  Ekspertas ragina atkreipti dėmesį į tai, kad toks konkretumo trūkumas bei tolesniame atrankos procese atsiradę nauji reikalavimai ar jų keitimas, gali iškart tapti raudona linija potencialiam darbuotojui.

Ypač IT sektoriuje, kai esant milžiniškam specialistų trūkumui jau ne tiek darbdavys renkasi darbuotoją, kiek darbuotojas iš įvairių pasiūlymų.

„Įmonės kovojančios dėl darbuotojų IT rinkoje privalo būti visiškai atviros ir efektyvios. Tam būtinas paprastas, trumpas ir labai aiškus paieškos bei įdarbinimo procesas. Įsivaizduokite, jog jūsų įmonės siūloma darbo pozicija yra identiška konkurentų pasiūlymui, o darbdavio siūlomi privalumai bei atlyginimas – toks pats. Potencialiam darbuotojui, kuris nemato prasmės laukti, belieka pasirinkti tą, kurio procesas vyksta greičiau ir paprasčiau. Mūsų tikslas – kiekvienoje atrankoje turėti daugiausiai 2, o išskirtinais atvejais – 3 pokalbius (įskaitant ir techninį testą) ir niekuomet nekeisti reikalavimų eigoje”, - sako daugiau nei 200 darbuotojų kasmet įdarbinančio kompetencijų centro „Telia Global Services Lithuania“ personalo vadovas.

Dėmesį skirti ne vien tik techniniams įgūdžiams

Pirmas ir bene populiariausias dalykas į kurį žiūri didžioji dalis šalies darbdavių ieškant darbuotojo bei jį samdant yra patirtis, turimi gebėjimai bei kiek jie atitinka siūlomos pozicijos reikalavimus. Kaip pažymi M. Šestilo, IT sektoriuje potencialaus kandidato techniniai įgūdžiai turi didelį vaidmenį, tačiau vien tik jie negarantuoja, kad darbuotojas įmonėje bus sėkmingas ir naudingas, kiek iš jo tikimasi.

Norint ne tik prisivilioti darbuotoją, tačiau ir užtikrinti, kad jis pritaptų prie įmonės kultūros bei būtų motyvuotas, o svarbiausia – jam būtų gera dirbti ir augti organizacijoje, būtina atkreipti dėmesį į jo paties asmenybę.

„Esant tinkamoms asmeninėms savybėms, kurios, pavyzdžiui, atitinka įmonės kultūrą, darbuotojas, tikėtina, sėkmingiau ir efektyviau dirbs komandoje su kitais žmonėmis. Net ir IT sektoriuje, kur techniniai įgūdžiai vaidina bene svarbiausią vaidmenį, visuomet svarbu įvertinti, kiek darbuotojas linkęs dominuoti, vadovauti, bendrauti, prisitaikyti prie aplinkos, kiek jis yra smulkmeniškas ar kruopštus. Jei ir pats darbuotojas supras, kad jo turimos savybės stipriai dera su darbdavio ar komandos, jo noras dirbti būtent toje įmonėje išaugs kelis kartus ”, – sako M. Šestilo.

Pranešimą paskelbė: Paula Zlatkutė, UAB „INK agency“

Į viršų