Vieną didžiausių Lietuvoje restoranų tinklų valdanti „Amber Food“ grupė 2022 metais, palyginti su 2021-aisiais, konsoliduotas pajamas išaugino 61 proc. – nuo 27,8 iki 44,8 mln. eurų. Didėjančios pajamos neatsvėrė šuoliais augusių sąnaudų, todėl grupė metus užbaigė su nuliniu pelnu.  2020-aisiais ir 2021-iaisiais grupė veikė nuostolingai.  Palyginti su „ikipandeminiais“ 2019-aisiais, grupės pardavimo apimtys didėjo 20 proc.

Pernai plėtėsi ir „Amber Food“ grupės tinklas –  metų pabaigoje jam priklausė 66 restoranai (2021-aisiais jų buvo 60), o darbuotojų skaičius per metus išaugo nuo 1277 iki 1313 žmonių.

„Pajamų augimo šuolį lėmė du esminiai faktoriai – vadinamasis vartotojų kerštas COVID-19 apribojimams ir paslaugų savikainos augimas, susijęs su energetikos išteklių ir žaliavų brangimu. Paprastai tariant, į restoranus paplūdo daugiau žmonių ir jie už maistą mokėjo daugiau.  Šie procesai didino apyvartą, tačiau nepadėjo uždirbti – dalį patiekalų savikainos ir veiklos sąnaudų augimo teko kompensuoti pelno sąskaita, antraip patiekalų kainos būtų tiesiog atbaidžiusios svečius. Laimei, 2022 metais galiojo PVM lengvata, kuri neutralizavo kainų šoką ir metus leido užbaigti be nuostolio“, – komentavo „Amber Food“  grupės direktorius Gediminas Balnis.   

Pasak jo, rezultatus galima vertinti teigiamai, ypač įvertinus praėjusių metų įvykius. Metų pradžioje veiklą dar veržė galimybių pasai, po to prasidėjo Rusijos invazija į Ukrainą ir su tuo susiję įvairių reiškinių vertinimo pokyčiai visuomenėje. Gegužę pasikeitė grupės akcininkų struktūra, o rudenį visu smarkumu smogė energetikos kainų vėzdas.

„Visi išvardinti veiksniai turėjo įtakos grupės veiklos rezultatui, tačiau komandos susitelkimas ir laiku priimti sprendimai, reaguojant į sparčiai besikeičiančią aplinką šią įtaką padėjo sumažinti. Džiaugiuosi, kad bendromis pastangomis pavyko dar metams išsaugoti PVM lengvatas restoranams, tai leidžia šiemet prognozuoti tolesnį pajamų augimą. Jei neįvyks kažkokių fundamentalių pokyčių, 2023-aisiais tikimės 15 procentų pajamų augimo ir pelningai užbaigti metus. Taip pat numatome tęsti tinklo struktūros optimizavimą ir peržiūrėti prekės ženklų portfelį“, - sakė G.Balnis.  

2023-uosius „Amber Food“ grupė pradėjo atidarydama keturis naujus restoranus Kauno oro uoste. Panašus grupės restoranų centras jau veikia ir Vilniaus oro uoste. Tai yra „Amber Food“ grupės plėtros į svarbiausius šalies svetingumo infrastruktūros objektus strategijos dalis. Taip pat atidaromas „Charlie pizza“ restroranas „Vilnius Outlet“ prekybos ir  pramogų centre.

2022 metais „Amber Food“ grupei priklausančios įmonės iš viso sumokėjo 4,7 mln. eurų mokesčių ir pagal šį rodiklį grupė viešojo maitinimo sektoriuje buvo antra Lietuvoje.  

„Amber food“ grupei priklauso restoranai „Katpėdėlė“, „Charlie Pizza“, „Manami“, „Sugamour“, „La Crepe“, „Skonis“, „Guacamole“, „Mollusca“ , „WOKout“, „Grill Terrace“, „EatSUSHI“,  “Žalgirio arenos” barai ir food hall “Baltas tiltas”. Vienintelis grupės akcininkas yra jos vadovas Gediminas Balnis.

Pranešimą paskelbė: Liutauras Elkimavičius, Publicum Financial Communications, UAB

Į viršų