facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Vis dar nemažai įmonių vartotojo patirtį, arba kitaip UX (angl. User Experience), vertina kaip pasirinkimą, o ne būtiną verslo sėkmės komponentą. Kurdamos svetaines, jos vis daugiau investuoja į technologijas, tačiau minėtą dalyką pamiršta arba į jį žiūri nerimtai. Kodėl taip elgtis nereikėtų, arba kokie yra didžiausi mitai, susiję su vartotojo patirtimi?

1. UX ir UI yra tas pats

Vienas iš dažniausiai pasitaikančių klaidingų įsitikinimų yra tas, jog vartotojo patirtis, t. y. UX, ir vartotojo sąsaja, arba kitaip UI (angl. User Interface), yra tas pats. Tačiau taip nėra. Kalbant paprasčiau, UX apima vartotojo sąveiką su įmone, jos produktais ar paslaugomis. Kitaip tariant, ja apibrėžiamos ir sprendžiamos vartotojų problemos, šiems to dar nesuvokiant.

UI apima spalvų kodus, mygtukų vietas ir dydžius, formas, teksto šriftus, vizualinę svetainės hierarchiją ir kitus aspektus. Tai susiję su vizualiu produkto suvokimu ir kartu suteikia sąsajai daugiau patrauklumo. Taigi galima teigti, kad UX apima platesnį vaizdą, kurio viena iš dalių yra UI.

2. Užtikrinti gerą UX yra labai brangu

Dar vienas mitas, susijęs su vartotojo patirtimi, yra tas, jog siekiant ją užtikrinti reikia išleisti daug pinigų. Todėl manoma, kad gera UX yra prieinama tik galingoms kompanijoms, turinčioms didelį biudžetą. Tačiau iš tiesų sau tai gali leisti net ir pradedantieji verslininkai. UX strategijos yra pritaikomos tiek mažoms, tiek vidutinėms įmonėms, atsižvelgiant į individualius verslo poreikius.

3. Gera svetainės išvaizda – svarbiausia

Dažniausiai dizainas siejamas su vizualiniu patrauklumu. Tačiau kalbant apie svetainę, tai nėra svarbiausia jo savybė. Siekiant užtikrinti gerą svetainės dizainą, taip pat ir UX, būtina pirmiausia atsižvelgti į funkcionalumą, o tam labai svarbus didelis svetainės greitis. Vienas iš būdų tokį užtikrinti – pasirinkti verslo poreikius puikiai atitinkančią hostingo paslaugą. Galima drąsiai teigti, jog tai neatsiejama geros UX dalis.

Daugybės klientų pasitikėjimą pelniusios įmonės teikiamas hostingas Lietuvoje leidžia naudotis galingu ir sparčiu serveriu. Tai laiko patikrintas sprendimas ieškantiems didelio našumo, saugumo ir patikimumo. Be to, ši paslauga suteikia galimybę naudotis el. pašto dėžute su nuosavu domenu. Tai ypač aktualu tiems, kurie nori kurti profesionalų verslo įvaizdį ir kartu didinti savo prekių ženklo žinomumą.

4. Kuo daugiau duomenų, tuo geriau

Daugiau ne visada yra geriau. Šiandien daugybė įmonių įvairiais būdais renka klientų duomenis. Tačiau didelė dalis verslininkų nelabai supranta, kodėl vartotojai elgiasi būtent taip, o ne kitaip. Norint, kad klientų duomenys taptų išties vertingi, reikia žinoti, kaip juos išnaudoti savo verslo naudai. Šiuo atveju labai svarbu vertinti skirtingus elgsenos aspektus, siekiant suprasti pagrindinius savo klientų poreikius, o tada naudoti kokybines ir kiekybines įžvalgas, leidžiančias suteikti geresnę patirtį.

Puikios UX palaikymas svarbus ne tik jau esamų, bet ir būsimų verslo klientų atžvilgiu. Tai – tęstinis procesas, kuriam reikia ilgalaikių pastangų. Taigi netikėkite nusistovėjusiais mitais ir pasirūpinkite, kad geros vartotojo patirties užtikrinimas suteiktų norimus rezultatus.

Į viršų