Neretai verslininkams, ypač pradedantiems, sunku pasirinkti: kurtis ten, kur nėra panašių paslaugų ar produkcijos, taip siekiant išvengti konkurencijos ar atvirkščiai – būti ten, kur yra daugiau panašios veiklos, taip tikintis tikslinių klientų srautų. Specialistai teigia, kad būtų daugiau naudos, jeigu verslininkai vieni į kitus žiūrėtų ne kaip į konkurentus, o kaip į likimo draugus, kuriuos reikia palaikyti ir rasti galimybių bendradarbiauti.

Blogų idėjų nėra
„Jeigu žmogus turi idėją ir ja nesidalina – pasirenka labai neefektyvų kelią. Turint idėją, reikia eiti ir garsiai apie tai kalbėti. Kuo garsiau apie tai kalbėsi, tuo daugiau atsiras bendraminčių, idėjos papildytojų“, – įsitikinusi verslo konsultantė Rasa Bagdonienė.

Anot jos, konkurencija yra rinkos variklis ir jos neišvengsi, tačiau jeigu visą laiką žmonės tik bijos, tuomet nieko nepasieks. Štai jeigu užsukus į kavinę matyti, kad klientų yra tiek, jog nėra kur jų susodinti, vadinasi, mieste yra niša, kurią gali išnaudoti ir kiti pradedantys savo verslą.

Žinoma, tai nereiškia, kad kitas verslininkas, galvodamas apie naujos kavinės atidarymą, turėtų apsiriboti tik pastato įrengimu. Priešingai, jis turėtų pamąstyti, ką klientui dar galėtų pasiūlyti išskirtinio, kitokio. Sėkmė aplanko tada, kai gali pasiūlyti kažką naujo, ko rinkoje dar nėra.

„Visos idėjos yra geros, jeigu jos įvertina, ko rinkai reikia. Bijoti konkurencijos arba idėjos vagystės yra netikslinga. Iš tiesų, kuo daugiau apie save yra kalbama verslo pradžioje, tuo greičiau atsiranda galimi partneriai, investuotojai ir verslo pradžia prasideda ant stipresnių pamatų“, – sako R. Bagdonienė.

Svarbiausia – išskirtinumas
Pašnekovės nuomone, verslas turėtų turėti didesnę viziją, nei siekį tik egzistuoti kur nors nuo centro nutolusiame regione. Pavyzdžiui, kodėl verslininkas turėtų tenkintis viena kepyklėle kažkur pietiniame rajone, jeigu tai galėtų būti trijų kepyklėlių tinklas visame mieste. Norint to pasiekti, nereikia baimintis konkurencijos, bet kreipti dėmesį į tai, kokią vertę nauja paslauga turės, kuo ji galės būti naudinga ir ypatinga.  

Didesnė konkurencija tarp verslininkų gali atnešti daugiau naudos ir vartotojams, nes tuomet galima rinktis. Pavyzdžiui, mieste yra prekybos centrų, kur vienoje veikia daug parduotuvių. Tai reiškia, kad klientas gali pereiti net kelias prekybos sales ir iš daugybės pasiūlymų išsirinkti sau tinkamiausią.

Pirkėjams tai patogu – atvykę nusipirkti, tarkime, striukės, jie žino, kad ras vienoje vietoje didžiulį pasirinkimą. O tuo pačiu galės dar ir reikalingų maisto produktų visai savaitei įsigyti bei po apsipirkimo papietauti ir atsipūsti labiausiai patinkančiame restorane ar kavinėje.

„Visiems, kurie galvoja apie naują verslą ar nori plėstis, rekomenduoju pagalvoti, kuo toks verslas vartotojui bus patrauklus ateityje. Negalvokite apie konkurenciją, geriau atpalaiduokite kūrybinį potencialą ir visa kita stos į vėžes“,  – pataria R. Bagdonienė.

Į viršų