Verslui prekės ženklas yra labai svarbus. Tai įmonių konkurencinio pranašumo prielaida ir dabarties bei ateities pelnas. Todėl verslas visais įmanomais būdais stengiasi vartotojus palenkti į savo pusę. Kuria tokius produktus, kuriuos mes greitai pamilstame ir be kurių nebeįsivaizduojame savo gyvenimo.

Mylime arba išliekame lojalūs
Šiaulių universiteto Karjeros centro direktorė Lina Bivainienė vykusioje viešojoje paskaitoje kalbėjo, kad išsiaiškinti meilės sąvoką nesunku, užtenka žvilgtelėti į žodyną. Štai jame rašoma, kad meilė yra prisirišimas, atsidavimas, stipri trauka. Aišku, čia turbūt turima omenyje meilė žmogui, tačiau tą patį galima pasakyti ir apie jausmus, kuriuos jaučiame daiktams. Kitaip tariant, meilė yra tam tikra emocija, jausmas, kurį jaučiame.

Tuo tarpu teoretikai prekės ženklus yra linkę suasmeninti. Pabandę įsivaizduoti, kad prekės ženklas yra žmogus, galime sukurti tam tikrą portretą. Pavyzdžiui, įsivaizduodami kokį nors automobilį jį galėtumėme apibūdinti taip: tamsiaplaukis, stilingas, galingas, mėgsta keliones ir t. t. Taigi specialistai, norėdami parduoti tam tikrą prekę, pirmiausia išsiaiškina vartotojų poreikius ir sukuria jiems priimtiniausią produkto portretą. Vėliau atsiranda meilės apraiškos, skatinančios daugiau pirkti. „Užkariauti vartotojų meilę yra pats svarbiausias ir labiausiai siekiamas verslo tikslas“, – pabrėžė L. Bivainienė.

Kitaip tariant, verslas visais įmanomais būdais stengiasi, kad vartotojai prekės ženklą pamiltų arba bent jau jam išliktų lojalūs. O būdų kaip tai padaryti yra nemažai. Pavyzdžiui, žiniasklaidoje nuolat mirga vaizdai, kuriuose aiškiai matyti, kaip žmonės net naktimis laukia eilėse, kad galėtų nusipirkti tam tikrą produktą. Taip tarsi pasakoma, kad įsigijęs tam tikrą daiktą tapsi žinomesnis, garsesnis, populiaresnis ir t. t.

Meilę kartais nuslopina kaina
Kiekviena verslo įmonė svajoja turėti didelį klientų būrį, kurie jos prekės ženklą mylėtų, brangintų ir į nieką nekeistų. Tačiau pasaulyje nėra labai daug žmonių, kurie atvirai prisipažintų kažką labai mylintys. Dažniausiai žmonės prekės ženklui yra lojalūs.

Tam, kad vartotojas pamiltų prekės ženklą, jam reikia aiškios emocijos, konkretaus pasiūlymo, ką už tai gaus. Mums svarbi kaina, produkto žinomumas, dizainas ir t. t. Kai visa tai įmonė gali pasiūlyti, po truputį pradeda megztis meilės užuomazgos. Nusipirkę vienokio ženklo telefoną, staiga užsigeidžiame to paties ženklo kompiuterio, fotoaparato ir t. t. Tuomet tarsi pasakome, kad tai mums yra svarbu. Tokią situaciją galima apibūdinti, kaip meilę be išskaičiavimo. Tai reiškia, jog esame pasiruošę atleisti klaidas, kurių įmonė neišsprendžia, susitaikyti su neaiškumais, funkcijų neatitikimais.

Štai viena telekomunikacijų įmonė, norėdama pavergti vartotojų širdis, Kinijoje išleido auksinės spalvos telefonų seriją. Aukso spalva pasirinkta neatsitiktinai. Galbūt mums, europiečiams, ji siejasi su tuštybe, tačiau Kinijoje ši spalva labai vertinama.

Limonadą taip pat turbūt renkamės neatsitiktinai. Mums svarbus skonis, recepto sudėtis ir pakuotė. Jeigu staiga įmonė nuspręstų pakeisti pakuotę, mes, vartotojai, turbūt sutriktumėme ir gal dėl to net pakeistumėme savo vartojimo įpročius.

Užkariauja vartotojų širdis
„Kartais daiktą nusiperkame ir dėl kitų išorės veiksnių. Turbūt meluoja tie, kurie sako, kad kažką perka nesivadovaudami reklama. Iš tiesų reklama mus tikrai veikia. Kartais nueiname į parduotuvę tiesiog vedami smalsumo, noro įsitikinti, paneigti ar tiesiog pažiūrėti“, – kalbėjo L. Bivainienė.

Lojalumo kortelės – tai dar viena verslo gudrybė, siekiant prisijaukinti klientus. Kai mums pasiūlo įsigyti kortelę nemokamai, mes ją paimame, nes manome, kad galbūt jos prireiks ir pamirštame, kad galbūt toje parduotuvėje lankomės tik kartą per metus. Mūsų meilę tam tikriems produktams skatina ir gražūs prisiminimai, kuriuos susikuriame patys. Galbūt todėl verslas skatina vartotojus dalyvauti įvairiuose konkursuose, kur reikia nusifotografuoti, pasirodyti su tam tikru prekės ženklu ir pan.

Taigi įmonė identifikuoja savo kliento lūkesčius ir stengiasi juos viršyti. Tokiu būdu sukuriamas emocinis ryšys, skatinantis daugiau pirkti.

Į viršų