facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

vidinis-seo

Tikriausiai esate girdėję apie SEO. Tai svetainės pritaikymas pagal naujausius paieškos sistemų reikalavimus, kad šios rodytų puslapį kuo aukščiau paieškos rezultatuose pagal tam tikrus raktažodžius. Dar galbūt esate girdėję, kad reikia daryti vidinę ir išorinę SEO. Išorinė SEO yra tiesiog atgalinių nuorodų rinkimas ir tam tikra turinio strategija. Štai su vidine SEO kyla kur kas daugiau klausimų. Kas tai yra? Kas ją turi daryti? Iš kur man žinoti, kad to tikrai reikia? Tai verslininkų klausimai SEO specialistams, į kuriuos jie turi atsakyti nuolatos. Pabandysime į juos atsakyti čia ir dabar.

Kam reikalingas vidinis SEO?
Jei SEO įsivaizduotumėte, kaip namą, tai vidinis SEO būtų viso vidaus sutvarkymas. Išorinis – išorinių sienų, fasado, kiemo ir gerbūvio sutvarkymas, kad kaimynai matytų ir pavydėtų. Vidinis apsitvarkymas nėra taip gerai matomas kaimynams, tačiau paieškos robotukas, kaip koks bildukas, lankosi jūsų namuose slapčia... Pakaks tų simbolių ir alegorijų. Pereikime prie konkrečių dalykų.
Vidinis SEO yra daromas puslapio kūrėjų – dizainerių, programuotojų, tekstų rašytojų ir rinkodaros specialistų. Kadangi visus šiuos žmones samdo puslapio savininkai, jie taip pat turi būti įtraukti į vidinės optimizacijos procesą. Pašaliniams žmonėms sunku tai padaryti neišsiaiškinus verslo lūkesčių ir požiūrio į interneto puslapį, kaip į dar vieną pardavimų priemonę, savotišką virtualų pardavimų vadybininką.
Ar Jums būtina žinoti visokias SEO optimizacijos subtilybes? Taip, reikia, nes tada žinosite, ko tiksliai turite reikalauti ir iš dizainerio, kuriančios tinklalapio vaizdą, ir iš programuotojo, rašančio kodą, ir iš tekstų rašytojo, kuriančio komerciškai patrauklius tekstus, ir iš rinkodaros specialisto, planuojančio AdWords kampaniją ir norinčio nuvesti lankytojų srautą į puslapį, iš kurio būtų paprasta pirkti prekes ar užsakyti paslaugas. Kai visa tai bus aišku, kils mažiau nesusipratimų – „jūs manęs neprašėt, tai ir nedariau, nors žinojau, kad taip reikia...“

Konkretūs momentai
1. Kodas. Google ne kartą yra sakęs, kad tik validaus kodo svetainės gali pretenduoti į aukštas pozicijas. Lankytojai neturi matyti įvairių klaidų, iškraipymų, kažkur pradingusio dizaino, suplaktų tekstų su paveikslėliais ir t.t. Tai HTML kodo klaidos, kurių savininkas pats ištaisyti negali, nes čia reikia specifinių žinių. Programuotojas turi užtikrinti, kad kodas yra kaip įmanoma paprastesnis, taisyklingas ir parašytas laikantis visų W3 standartų.
2. Puslapių adresai (URI). Tinklalapyje turi būti tvarka. Puslapių adresai turėtų būti lengvai suprantami ir gal net atsimenami. Pavyzdžiui, puslapis.lt/cat=125&id=14785-g-h&straipsnis yra blogas pavyzdys. Taip neturėtų būti formuojami puslapio adresai. Kaip turėtų? Paprasčiau – puslapis.lt/straipsnio-pavadinimas.htm. Tai svarbu, nes pagal pavadinime esančius raktinius žodžius matuojamos ir pozicijos.
3. Navigacija. Labai svarbu sukurti paprastą ir efektyvią navigaciją vartotojui, kad jis iš karto matytų, kaip galima pasiekti vieną ar kitą informaciją. Tai dizainerio ir programuotojo pastangų rezultatas. Jei tinklalapis didelis, gali prireikti ir papildomų SEO konsultacijų, kaip geriau išspręsti patogios ir naudingos navigacijos klausimus.
4. Svetainės medis (sitemap). Realiai yra du svetainės medžių tipai. Vienas viešas, kaip papildoma navigacija lankytojui, o kitas – nematomas paprastam lankytojui, bet suprantamas Google robotams – sitemap.xml failas. Jis labai reikalingas, kad Google robotukas lankytųsi kuo dažniau ir matytų tinklalapio pasikeitimus.
5. Išeinančios nuorodos. Jei puslapyje yra išeinančių nuorodų į kitus puslapius, reiktų nustatyti aiškią tvarką, kaip bus formuojamos tos nuorodos. Paplitusi praktika – ant išeinančios nuorodos uždėti „nofollow“ atributą kode. Nuoroda išlieka ta pati vizualiai, tačiau Google robotai jos neskaito ir nevertina. Jei tokio atributo nėra, tiems puslapiams, į kuriuos veda nuoroda, uždedamas „pliusas“ – jie gerina pozicijas paieškoje. Aišku, kartais negaila jiems tokios naudos duoti (pavyzdžiui, kai minimi partneriai, dukteriniai projektai ir patikimi šaltiniai). Ant įvairių skaitiklių kodų, reklamos ir pan. nuorodų rekomenduojama dėti minėtą „nofollow“ atributą, kad jiems nepereitų dalis tinklalapio vertės.
6. MetaTitIe informacija. MetaTitle – puslapio pavadinimas. Jis labai svarbus Google robotams, kaip ir pati nuoroda. Čia turėtų būti minimas pagrindinis raktinis žodis, bet padauginti teksto nevertėtų. Jis tiesiog bus nukirptas paieškos rezultatuose po tam tikro simbolių skaičiaus. MetaDescription yra kita skiltis, tačiau ši reikalinga grynai reklaminei informacijai leisti. Google pozicijoms didelės įtakos šis tekstas neturi, tuo tarpu žmogų, kuris ieško tam tikro daikto, galima pritraukti spausti būtent šią nuorodą, nors ji ir nėra pirmose pozicijose.
7. Tvarkingos iliustracijos. Jei savo puslapyje naudojate daugiau grafinės medžiagos, būtina susitvarkyti kodą, kaip tos iliustracijos rodomos. Patarimai čia du – iliustracijos failą pavadinti ne 4gh5sg5d.jpg, o paslaugos-pavadinimas.jpg, taip pat įrašyti į kodą ALT testą su tuo pačiu paslaugos pavadinimu. Taip Google paieškos robotai žinos, kas pas jus iliustracijoje pavaizduota.
8. Vidinės nuorodos. Navigacija iš vieno puslapio į kitą yra labai svarbi. Teikia atkreipti dėmesį ne tik į meniu punktus, bet ir į tekstines nuorodas, vedančias į kitus vidinius puslapius tiesiogiai. Tai svarbu dėl kelių priežasčių – patogu lankytojui, gerina SEO rezultatus, mažina atmetimo rodiklį Google Analytics („bounce rate“). Aišku, visos vidinė nuorodos turi turėti „Title“ atributą ir būti tvarkingai parašytos HTML kodu.
9. Turinys. Niekam neįdomus puslapis, kuris sako „Informacija šiuo metu ruošiama“. Būtina visus puslapius paruošti taip, kad lankytojas gautų tai, ko jis čia atėjo. Jei atėjo atsitiktinai, tegul jis bus sudomintas tuo, ko dar nežinojo. Tekstai puslapyje turi būti naudingi ir aiškūs, orientuoti į tikslinę auditoriją, pateikti papildomos informacijos. Jei tekstas ilgas, jį būtina atitinkamai formatuoti ir iliustruoti, kad neprailgtų skaityti. Tie, kurie neturi kantrybės skaityti, visą reikalingą informaciją turėtų gauti dar teksto pradžioje su nukreipimu, ką jiems toliau daryti (pirkti, užsisakyti, užpildyti formą, eiti į kitą puslapį, įvesti el. paštą, registruotis, ir pan.). Turinyje turi būti paminėti ir pagrindiniai raktiniai žodžiai, bei jų formos, kad Google robotai suprastų iš karto, apie ką šis tekstas. Taip pat vieną puslapį galima optimizuoti skirtingiems (bet susijusiems) raktiniams žodžiams, kad nereiktų kurti kiekvienam raktažodžiui po puslapį atskirai.
10. Socialinių tinklų ikonėlės. Tiesioginės įtakos SEO jos neturi, nes Google robotas jas traktuoja kaip dar vieną JAVAscriptą, kurie gali sulėtinti puslapio užsikrovimą. Netiesioginė nauda yra dalinimasis puslapiai socialiniuose tinkluose. Ypač tai naudinga įmonės tinklaraščiui, naujienoms, instrukcijoms, video ir kitiems periodiškai atnaujinamiems puslapiams (retas kuris dalinsis puslapį „Apie mus“).
Tai tik dešimt konkrečių momentų, į ką turėtų atkreipti dėmesį puslapio kūrėjai. Jų yra kur kas daugiau. Labai svarbu, kad kūrėjai nepraleistų šių pagrindinių momentų, nes puslapį pasileidus viešai ir padarius klaidų, jų ištaisymas gali turėti dramatiškų pasekmių.
Kiek mažokai dėmesio skyrėme tinklalapio tekstams, kurie yra bene pagrindinis tinklalapio „turtas“. Tai jau atskira tema, tačiau jie iš tikrųjų dabar turi milžinišką reikšmę.
Ar galima pasidaryti vidinę optimizaciją patiems, be programuotojų pagalbos? Priklauso nuo turinio valdymo sistemos galimybių. Su Wordpress, Drupal, Joomla TVS galite nesunkiai pasidaryti didžiąją dalį minėtų optimizavimo veiksmų, tačiau Jums tikrai pravers SEO profesionalų konsultacija.

Į viršų