Mažėja žmonių baimė pirkti internetu. Verslininkai tuo naudojasi ir kuria naujas internetines parduotuves. Akivaizdu, kad tai tampa nebe mados reikalu, o būtinybe ir rimtai apgalvotu žingsniu.
Internete patogu steigtis nedidelėms įmonėms, nes jos gali nesunkiai konkuruoti su didesnėmis. Be to, prekiaujant internete sutaupoma ir kaštų – nereikia nuomotis patalpų parduotuvei, ne visada reikalingas ir prekių sandėliavimas.

Labiau vertina vietines parduotuves
Apsipirkimas internetinėse parduotuvėse per mobiliuosius įrenginius taip pat nebestebina. Internetinės parduotuvės skiria dideles investicijas, kad klientams būtų dar patogiau ir greičiau per mobiliuosius įrenginius ieškoti ir pirkti prekes. Dėl šios priežasties nuolatos atnaujinamos mobiliosios internetinės parduotuvės svetainės versijos ir siūlomos vis patogesnės mobiliosios programėlės. Tačiau panašu, kad lietuviai labiau vertina vietines ir mažiau užsienio internetines parduotuves. Tokius duomenis atskleidžia Europos Sąjungos statistikos agentūros „Eurostat“ duomenys.
Kai bendrai Europoje žmonės kasmet vis aktyviau naudojasi ne vietinėmis elektroninėmis parduotuvėmis, Lietuvoje šie skaičiai auga itin vangiai: lyginant su 2013 m., pernai vos viena procentine dalimi daugiau šalies gyventojų siuntėsi prekes iš užsienio elektroninių parduotuvių.

„Lietuvių apsipirkimo užsienyje augimo tempai yra šiek tiek mažesni negu kitose Baltijos šalyse. Tačiau tai nereiškia, kad gyventojai užsienyje nieko neperka. Tiesiog lietuviai šiuo atžvilgiu turi mažesnį poreikį nei latviai ir estai.

Lietuvoje veikia itin stiprios vietinės elektroninės parduotuvės, todėl nėra poreikio ieškotis ir siųstis prekių iš užsienio“, – „Šiaulių naujienoms“ sako pardavimų ir rinkodaros specialistas Gabrielius Bilevičius.

Specialisto teigimu, vartotojų įpročius neretai lemia kaina. Pavyzdžiui, Lietuvos rinkoje prekių pristatymo kainos yra mažesnės nei kitose Europos šalyse. Dėl to dažnai Lietuvos pirkėjams sunku skirti didesnes lėšas siuntimuisi iš užsienio. Antra, užsienio elektroninės parduotuvės mokėjimus už prekes dažniausiai priima kreditinėmis kortelėmis, o mūsų šalyje tokių kortelių naudojimas yra mažas. Be to, mažesnį pirkimą užsienyje lemia ir prekių pristatymo terminai – jie yra kur kas ilgesni nei prekes įsigyjant iš vietinių elektroninių parduotuvių.

Internetinę erdvę vertina ne visi
Pašnekovas sako, kad šiuo metu, kai apsipirkimas internetu įgauna vis daugiau savų privalumų, kai internetas tampa labiau pasiekiamas, fizinės parduotuvės privalo keltis į el. erdvę. Priešingu atveju, verslininkams būtų sunkiau tarpusavyje konkuruoti.

Niekas nepaneigs, kad apsipirkimas internetu turi ir savų privalumų. Pavyzdžiui, internetinės parduotuvės veikia visą parą. Prekes galima rinktis bet kada patogiu metu, jas lyginti ir ieškoti papildomos informacijos pateikiamose nuorodose. Prekę išsirinkti ir užsakyti galima bet kurioje vietoje – ir namuose, ir biure, ir automobilyje mobiliojo telefono naršykle. Be to, dauguma internetinėse parduotuvėse siūlomų prekių yra pigesnės nei lygiai tokios pat prekės, siūlomos įprastose parduotuvėse.

Nepaisant to, kai kurie verslininkai informaciją apie savo įmonę vengia skelbti internete ir apie el. prekybą net negalvoja. Anot rinkodaros specialisto, viskas priklauso nuo verslo segmento: „Jeigu verslas prekes ir paslaugas teikia verslui, tuomet verslininkams kurti el. parduotuves nėra taip svarbu. Tuo tarpu dirbantys su fiziniais asmenimis el. parduotuves kuria arba bent jau stengiasi išvysti kitus savo komunikacinius kanalus.“

Kaip ten bebūtų, akivaizdu, kad verslininko tikslas – išlaikyti savo esamą perkantį klientą ir prisivilioti naujų. „Verslas turi stebėti prekybos vystymosi tendencijas, pardavimus ir imtis pokyčių. Aišku, nesusivokusių šiandien dar yra. Tačiau aš manau, kad daugelis verslų šiandien veikia pakankamai kryptingai, supranta elektroninės komercijos svarbą ir juda tinkama kryptimi“, – sako G. Bilevičius.

Į viršų