Šiaulių gatves prižiūrinčios įmonės „Ecoservice projektai“ atstovai teigia esantys pasiruošę šaltajam sezonui. Pernai žiema buvo kaip reta ilga ir klastinga – staigūs ir dideli oro temperatūrų svyravimai ir sniegas iki gegužės vidurio kėlė iššūkių ir vairuotojams, ir kelininkams.

Nors dienos šiemet vis dar džiugina pliusine temperatūra, naktį oras atvėsta iki nulio laipsnių. Laikotarpis, kuomet oro temperatūra pereina iš teigiamos į minusą, anot kelininkų, pats pavojingiausias – šiuo metu įvyksta daugiausia taip vadinamų „metalinių“ avarijų.

„Permainingi orai yra patys pavojingiausi – dėl temperatūrų skirtumų dažnai formuojasi „juodasis ledas“. Tai ledas, kurio nesimato, todėl tokiose vietose neretai susidaro avarinės situacijos. Kelininkai žiemai jau yra pasiruošę, tačiau jai turėtų ruoštis ir kiekvienas vairuotojas. Pirmiausia reikėtų nebedelsti pasikeisti vasarines padangas į žiemines, antra – laikas keisti vairavimo stilių į lėtesnį ir atsargesnį“, – patarimais dalinasi „Ecoservice projektai“ teritorijų valymo padalinio vadovas Egidijus Skvireckas.

Anot jo, rytais keliaujant į darbą, kelionės laiką jau reikėtų planuoti pridedant bent 15-20 minučių. Verta prisiminti, kai oro temperatūra nebepakyla aukščiau 8 laipsnių, vasarinės padangos taip gerai nebesukimba su kelio danga, ilgėja stabdymo kelias.

Remiantis orų prognozėmis, šiemet tikimasi išberti panašius skaičius druskos bei skaldos kaip ir praėjusį sezoną. „Ecoservice projektai“ sandėliuose šiuo metu sukaupta apie 1500 tonų druskos ir apie 1000 tonų druskos ir skaldos mišinio. Šių sankaupų turėtų užtekti visam žiemos sezonui. Pasirašyta sutartis su druskos ir skaldos tiekėju, garantuoja, kad reikalingu kiekiu kelininkai bus aprūpinti per parą.

Gatvių valymui ir barstymui jau paruoštos 8 transporto priemonės. Praėjusiais metais keliai pradėti valyti kaip niekad anksti – naktį iš lapkričio pirmos į antrą Šiauliuose prisnigo apie 10 centimetrų.

Pasak, E. Skvirecko, vairuotojai kas rytą išeidami iš namų turėtų stebėti oro temperatūrą. Jei naktį temperatūra buvo nukritusi iki nulio ar net esant kelių laipsnių teigiamai temperatūrai, viadukai, nuokalnės bei įkalnės gali būti slidžios.

„Šiaulių gyventojai atidesni turėtų būti važiuodami į įkalnes, esančias Ežero ir Vilniaus gatvėse bei ant senojo ir naujojo viadukų. Viadukai ir įkalnės apledėja pirmiausia – kelio dangos temperatūra ant viadukų ir įkalnių visuomet būna dviem laipsniais žemesnė. Pavyzdžiui, jei oro temperatūra siekia nulį laipsnių, viaduko dangos temperatūra yra -2 laipsniai. Prie šios temperatūros susiformuoja plikšala“, – sako E. Skvireckas.

Primenama, kad prie kiekvieno viaduko ir įkalnės yra dėžės su smėlio ir druskos mišiniu, kuriuo galima pasinaudoti esant sudėtingoms vairavimo sąlygoms. Šios dėžės smėliu pripildomos iki lapkričio 1 dienos.

Kritinė situacija kelyje susidaro, kai yra staigus temperatūros kritimas. Šiauliuose yra buvę atvejų, kai per 15 minučių temperatūra nuo +3 nukrenta iki -4 ir visas miestas apledėja vos per keliolika minučių. Tokiais atvejais šiauliečiai turėtų būti itin atsargūs. Pagal įsipareigojimus, pagrindinės Šiaulių gatvės nustojus snigti, visiškai nuvalytos ir pabarstytos turi būti per 5 valandas, šalutinės – per 6-8 valandas.

Apie kritines situacijas keliuose gyventojai visuomet raginami pranešti bendruoju pagalbos numeriu 112.

2016-2017 m. žiemos sezonu Šiauliuose sunaudota 1900 tonų druskų ir 900 tonų skaldos mišinio. Praėjusiais metais kelių valymo darbai vyko iki vėlyvo pavasario – paskutinį kartą keliai buvo barstomi gegužės 10 d., kuomet temperatūra buvo nukritusi iki -3 ir gausiai snigo.

Užsak. Nr. 918

Į viršų