Šiaulių miesto geografijos mokytojai dalyvavo pažintinėje-metodinėje išvykoje, tikslas – pagilinti žinias apie Joniškio miesto gamtinius ir kultūrinius ypatumus, gebėti įgytas žinias taikyti ugdymo procese.

Geografijos mokytojai lankėsi pirmojoje katalikų bažnyčioje, pastatytoje 1526 m., kuriai suteiktas Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į Dangų titulas. Įspūdį paliko šios bažnyčios bokšto aukštis – 65 metrai.

Joniškio centrinėje dalyje išliko XVI–XVII a. susiformavęs gatvių tinklas pagal radialinę miesto struktūrą – penkių kelių, netaisyklingos formos sankirta į buvusią miestelio turgaus aikštę.

Aplankytas ir miesto puošmena laikomas Joniškio sinagogų kompleksas: Baltoji sinagoga (pastatyta 1823 m. klasicizmo stiliumi, dar žinoma kaip Vasaros sinagoga) ir Raudonoji sinagoga (pastatyta 1865 m.). Gražiai atrenovuotos sinagogos suteikė mokytojams vertingų žinių apie prieškario ir pokario Joniškio miesto istoriją, žydų gyvenimą, tikėjimą.

Taip pat lankytasi Joniškio „Aušros“ gimnazijoje, kuriai sklypą dabartinės mokyklos statybai apie 1910 m. dovanojo Stanislovas Goesas ir 1933 m. mokykla buvo iškilmingai atidaryta. Šios mokyklos geografijos mokytoja ekspertė – Giedrė Motiejuitė – supažindino mokytojus su surinkta smėlio kolekcija iš viso pasaulio. Šioje kolekcijoje sukaupta net 100 smėlio pavyzdžių iš įvairių pasaulio vietų, pvz. Maldyvų, Australijos, Naujosios Zelandijos, Antarktidos, Havajų ir kt. Kolekciją nuolat pildo šeima, draugai, mokiniai, kolegos ir visi, kas žino apie šį mokytojos šeimos pomėgį. Ant kiekvieno smėlio buteliuko preciziškai pateikta informacija apie smėlio mėginį. Mokyta Giedrė teigė, kad geriausias geografijos dalyko mokymas (-is) yra patyriminis iš artimosios aplinkos, kelionių, išvykų. Tai, ką  randame aplinkoje gali sužadinti mokinį pažinti, kurti ir suprasti savo aplinką, įskiepyti meilę gimtajam kraštui, sustiprinti mokinių motyvaciją mokytis.

Pažintinės – metodinės išvykos metu Šiaulių miesto geografijos mokytojai praplėtė žinias apie artimosios aplinkos panaudą ugdymo procese, patobulino ugdymosi aplinkų kūrimo, mokymosi kaip mokytis kompetencijas.

Šis šiltas susitikimas su geografijos mokytoja Giedre Motiejuite – įrodymas, kad dalijimasis patirtimi, žiniomis padeda mokytojams tobulėti, ieškoti netradicinių būdų, metodų įgyvendinant ugdymo (-si) procesą.

Į viršų