Birželio 18–22 d. Didždvario gimnazijoje jau trečią kartą buvo organizuota gamtos mokslų stovykla „Eureka“. Ši stovykla skirta 6–12 metų vaikams, kurie domisi gamtos mokslais, architektūra, konstravimu ir robotika. Pagrindinis stovyklos tikslas – propaguoti STEAM krypties ugdymą. STEAM – tai tiksliųjų, gamtos, technologijų, inžinerijos mokslų ir menų bei dizaino sintezė. Apie tai informuoja Julija Muningienė, viena iš stovyklos organizatorių.

Didžiausias dėmesys stovykloje buvo skirtas gamtos mokslams: biologijai, chemijai, fizikai. Stovyklautojai atliko nemažai įvairių ir kartais net sudėtingų laboratorinių darbų. Vaikai augino cheminį sodą, atliko mišinio išskirstymo laboratorinį darbą, išmoko, kaip iš skysto stiklo gaminti šokliuką, pasigamino ikrų iš coca-colos, sužinojo daug informacijos apie galaktiką, sukūrė savo įsivaizduojamą galaktiką stiklainyje.

Daug dėmesio buvo skirta ekologijai ir burnos higienai. Stovyklautojai sužinojo, kaip pasigaminti ekologišką burnos skalavimo skystį, tinkamai prižiūrėti dantis, pasigaminti ekologišką rankų šveitiklį ir kodėl ne visos kosmetikos priemonės yra tinkamos mūsų odai ir sveikatai. Stovyklautojai lankėsi Šiaulių universiteto Botanikos sode, kur žaidė aktyvų edukacinį žaidimą – remdamiesi šifruotomis nuorodomis, turėjo surasti pradingusį augalą. Žaisdami vaikai gavo daug žinių apie augalų fiziologiją, dauginimąsi, kitas savybes.

Trečiojoje gamtos mokslų stovykloje ieškota naujovių, kurios dar labiau sudomintų vaikus gamtos mokslais. Šiam tikslui įgyvendinti pasirinkti keli edukaciniai užsiėmimai. Vienas jų – sferinis kinas, kuris savo projekcine sistema skatina vaikus suvokti kuo daugiau informacijos. Kad tai nebūtų tik „sausa“ teorija, mokomoji informacija pateikiama žiūrovams ne tik spalvingais vaizdais, garso efektais, bet ir įdomiu 360° formatu.

Džiaugiamės turėję galimybę bendradarbiauti su VšĮ „Eduplius“, kuri pasiūlė du edukacinius užsiėmimus. Vienas jų – OZOBOT robotukai, kurie gali padėti vaikams mokytis kritinio ir informatinio mąstymo bei ugdytis kūrybiškumą. Robotukų funkcijos – sekti juodas, raudonas, žalias ir mėlynas linijas, kurias vaikai gali nupiešti patys. Optinis sensorius nustato spalvą ir robotukai atlieka vieną iš 29 skirtingų veiksmų. Taip vaikai supažindinami su programavimo pradžiamoksliu, išbando robotų kodavimo galimybes ir, be abejo, puikiai praleidžia laiką. Antrasis užsiėmimas – LEGO® – universalus konstruktorius, kuriuo galima įgyvendinti daugybę idėjų. Stovyklautojai konstravo trijų rūšių bokštus. Taip mokėsi projektuoti modelius, suprasti matavimo vienetus, išmokti derinti spalvas, dizaino bei architektūros pradmenų, lavino logiką ir erdvinį mąstymą ir kt.

Labai džiaugiamės pavykusiomis stovyklos veiklomis, stovyklautojų smalsumu ir noru viską išbandyti. Tikimės, kad ateityje dar bus ne viena Mokslo diena, kurios būtinai išaugs į gamtos mokslų stovyklą.

Į viršų