„Romuvos“ gimnazijoje vyko Šiaulių apskrities geografijos mokytojų metodinė-praktinė konferencija. Dalyviai iš Šiaulių miesto, Šiaulių rajono (Naisių, Kuršėnų, Šilėnų, Ginkūnų), Radviliškio, Radviliškio rajono (Šiaulėnų, Alksniupių), Kelmės rajono (Šaukėnų), Akmenės rajono (Papilės, Akmenės), susirinko atsakyti į probleminį klausimą – kokia ta šiandieninė geografijos pamoka. Apie tai rašo Šiaulių miesto geografijos mokytojų metodinio ratelio pirmininkė Joana Mekšriūnienė.

Konferenciją pradėjo GIS (geografinių informacinių technologijų) specialistas, geomentorius Valdas Krikščiūnas, kuris pasidalijo darbo su GIS patirtimi, skatino mokytojus nebijoti išbandyti naujausių technologijų, aktyviau įsitraukti į skaitmeninių žemėlapių kūrimą. Geomentorius Valdas vyksta į pamokas mokyklose, praktiškai supažindina mokinius su GIS galimybėmis. Temą apie novatoriškas pamokas, naudojant arcGis kompiuterinę programą, pratęsė Šiaulių Saulėtekio gimnazijos mokytoja Asta Titenienė, kuri kartu su mokiniu Pauliumi Balčiūnu pristatė jau sukurtus virtualius žemėlapius. Gerąja patirtimi taikant GIS integruotuose projektuose dalinosi V. Kudirkos progimnazijos mokytoja Indrė Staliorevičienė. Mokytoja taip pat supažindino su interaktyvių žemėlapių kūrimo įrankio NatGeo Mapmaker Interactive panaudojimo galimybes geografijos pamokose.

Loreta Kundrotienė, Lieporių gimnazijos, S.Sondeckio menų gimnazijos geografijos mokytoja, parengė ir pristatė „Smart Notebook 11“ programa sukurtas mokymo(si) priemones. Interaktyvių lentų panaudojimas geografijos pamokose vis dar yra iššūkis mokytojams. Sukurta metodine medžiaga „Geografijos testai I ir II klasėms“ dalijosi Šiaulių universiteto gimnazijos mokytoja Diana Čepauskienė.

Aistė Kavanauskaitė-Lukšė, Šiaulių Dainų progimnazijos mokytoja, skaitė pranešimą „Geografijos mokomės praktiškai“. Pristatė mokinių kūrybinius darbus (gaublio, ugnikalnio maketus), pasakojo apie edukacines išvykas, patyriminio geografijos mokymosi svarbą žemesnėse klasėse.

Pranešimą „Mąstymo raiška argumentuojant“ parengė Juventos progimnazijos mokytoja Laima Zonienė. Mokytoja dalijosi patirtimi, kaip mokyti vaikus kritinio mąstymo bei ugdyti mokėjimo mokytis kompetencijas.

Joana Mekšriūnienė, „Romuvos“ gimnazijos mokytoja, skaitė pranešimą „Integruotas geografijos ir vokiečių kalbos mokymas taikant integruotą dalyko ir užsienio kalbos dėstymo metodą (IDUKM)“. Apie dalykų integraciją geografijos pamokose kalbėjo ir  „Romuvos“ progimnazijos mokytoja Jūratė Paulauskienė. Mokytoja pristatė integruotą geografijos, lietuvių kalbos, matematikos pamoką „Kelionė po Lietuvos piliakalnius“.

Konferenciją baigė Juliaus Janonio geografijos mokytoja Gitana Kazimieraitienė, kuri konferencijos dalyviams pravedė aktyvią pamoką – protų mūšį „MES – Lietuva“.

Apibendrinant konferencijoje pateiktą medžiagą tiktų fiziko Alberto Einšteino pasakyti žodžiai: „Mokslas nebuvo ir niekuomet nebus užbaigta knyga. Kiekvienas svarbus laimėjimas iškelia naujų klausimų, o visokia raida ilgainiui susiduria su naujais, kaskart didesniais sunkumais“. Taip ir šiandieninė geografijos pamoka kaskart vis kitokia, apimanti vis daugiau mokomųjų dalykų, verčianti mokytoją nesustoti vietoje, augti kartu su savo mokiniais.

Į viršų