facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Birželio 11–15 dienomis Šiaulių Didždvario gimnazijoje vyko gamtos mokslų stovykla „Eureka“, skirta 6–12 metų vaikams. Apie tai praneša chemijos mokytoja Virginija Savickaitė.

Šių metų stovykloje nuspręsta akcentuoti STE(A)M (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija, menai ir matematika) mokymosi svarbą. Tokia kryptis pasirinkta neatsitiktinai – mokslas gali būti smagus, tai per patyriminį mokymąsi stengtasi perteikti mažiesiems stovyklautojams. Labai svarbu, kad vaikai jau nuo mažens pajustų, jog mokytis chemijos ar biologijos yra smagu ir įdomu, tada ateityje daugiau jaunimo rinksis STE(A)M krypties specialybes.

Penkios dienos – penkios naujos sritys. Vaikai susipažino su gamtos mokslais, inžinerija, archeologija, ekologija, menais. Stovykloje vaikams suteikta galimybė prisiliesti prie laboratorijos įrangos, įgyti pradinius darbo su ja įgūdžius. Daug dėmesio skirta gamtos mokslams – biologijai, fizikai, chemijai. Vaikai atliko savo amžiui pritaikytus laboratorinius darbus. Kiekvienu jų stengtasi pažadinti vaikų smalsumą ir norą tyrinėti. Stovyklautojai mėgino suprasti, kam reikalingi indikatoriai, mokėsi skirstyti mišinius, ieškojo krakmolo įvairiuose produktuose, nustatinėjo baltymą. Praktiniais užsiėmimais norėta parodyti, kad norint tapti tyrėju nereikia sudėtingų cheminių medžiagų ar matavimo indų – viską galimą rasti savo artimiausioje aplinkoje. Akcentuota aplinkosaugos, ekologijos svarba, daug dėmesio skirta šiukšlių rūšiavimui.

Stovykloje vaikai susipažino ir su paleontologų darbu. Jiems kilo šimtai klausimų: kas ir kodėl tyrinėja dinozaurus, kaip jie gyveno, kodėl išnyko? Stovyklautojai ne tik gavo atsakymus į visus šiuos klausimus, bet ir patys gamino savo „dinozauro griaučius“, žaidė orientacinį žaidimą „Dinozauro kiaušinių paieška“ bei „išsiperėjo“ savo dinozauriuką.

Stovyklautojai konstravo raketas, lankstė lėktuvėlius, pasigamino plaučių modelį bei skaičiaus Pi apyrankę. Visi praktiniai užsiėmimai buvo pastiprinti teorija, o  stovyklos pabaigoje įgytas žinias pasitikrino protų mūšyje.

Kasmet didėjantis šios gamtamokslinės stovyklos populiarumas rodo, jog galimybė tyrinėti, klausinėti ir pačiam rasti atsakymus, labai svarbi net ir patiems mažiausiems. O stovyklos vadovų ir  savanorių komanda sėkmingai padeda patirti pažinimo džiaugsmą.

Į viršų