facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Norint išvalyti iš organizmo toksinus, sustiprinti sveikatą, galima namuose išsivirti avižų kisielių.

Ne daug yra maisto produktų, kurių sudėtyje yra tiek įvairiausių nepakeičiamų amino rūgščių: triptofano, lizino, cholino, lecitino, mationino ir vitaminų: B1, B2, B5, E, A, PP. Jie ir suteikia kisieliui gydomųjų savybių.

Pavyzdžiui, cholinas reguliuoja riebalų apykaitą, mažina cholesterolio kiekį kraujyje, turi antisklerotinį poveikį.

Metioninas teigiamai veikia medžiagų apykaitą, trukdo riebalams kauptis kepenyse, gerina kasos darbą.

Lecitinas skatina cholesterolio skilimą ir šalinimą iš organizmo.

Gausu avižų kisieliuje ir mineralinių medžiagų – kalcio, kalio, magnio, geležies, fluoro, užtikrinančių normalią gyvybinę organizmo veiklą, palaikančių vandens ir druskų balansą, gerinančių žarnyno darbą ir skatinančių tulžies išsiskyrimą.

Kalcis dalyvauja kraujo krešėjimo procese.

Kalis skatina vandens pasišalinimą iš organizmo, taip užtikrindamas kelią patinimų atsiradimui.

Avižų kisielius turi ir jauninantį poveikį, didina organizmo ištvermingumą, kelia tonusą. Avižų kisielius, matyt, „suderina“ organizmo ląsteles taip, kad jis galėtų susidoroti su visomis negaliomis.

Avižų kisieliui virti naudojamas avižų koncentratas. Koncentrato gamybos procesą galima rasti beveik kiekvienoje šeimininkių kulinarijos knygoje.

Kisielių reikia virti taip: keletą šaukštų koncentrato nuo 5 iki 10 šaukštų išmaišyti 2 stiklinėse šalto vandens ir intensyviai maišant mediniu šaukštu užvirinti ant silpnos ugnies. Virti iki norimo tirštumo, paprastai pakanka 5 minučių. Baigiant virti pasūdyti, pagardinti sviestu arba aliejumi. Valgyti šiltą pusryčiams su juoda duona.

Avižų kisielius naudingas visiems, norintiems sustiprinti savo sveikatą. Tik norint sulaukti teigiamo efekto jį reikia valgyti kiekvieną rytą.

Avižų kisielius yra naudingas ir vertingas mūsų organizmui.

Parengė Liudvikas RULINSKAS

Į viršų