facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Probiotikai – žodis, girdėtas daugeliui. Vis tik dažnam iškyla klausimas – kas jie ir kuo jie mums padeda? Žmonės šia tema domisi, kai kurie – net pernelyg, tačiau, ar tikrai visi žino tiesą?
„Pirmieji mikroorganizmai atsiranda vaikui dar būnant motinos įsčiose – taip pradeda vystytis mikroflora, kuri tiesiogiai susijusi su motinos mikroflora. Jei, pavyzdžiui, moteris nėštumo metu geria kefyrą, kuriame daug gerųjų bakterijų, tai vaisiui – tik į naudą“, – pasakoja  gydytojas dietologas Edvard Grišin.

Kai kalbame apie mikroflorą, dažniausiai omenyje turima žarnyno mikroflorą. Bet kaip terpėje, kurioje, pavyzdžiui, atsiranda alkoholio ar kitų rūgštinių dalykų, mikroflora gali egzistuoti? „Kol produktai suvirškinami, tik dalis jų patenka į storąjį žarnyną. Įvairios kancerogeninės medžiagos, riebalų perteklius, patekusios į storąjį žarnyną, gali būti sustabdytos ir nebus įleistos į mūsų kraujotaką“, – sako E. Grišin.

Žmogaus mikroflora priklauso tiek nuo genetinių dalykų, tiek nuo aplinkos. Gydytojas pateikia pavyzdį: „Kaip manote, ar dvyniai pasižymi tokia pačia mikroflora? Noriu pabrėžti, kad svarbu ne tai, su kuo mes gimėme, bet kaip toliau gyvename ir kokioje aplinkoje esame. Todėl svarbu žiūrėti, ką valgome, o ne iškart griebtis vaistų ar maisto papildų – kaip dažnai daro žmonės.“

Visgi ką valgyti, kad gautume daugiau probiotikų? Ar gali taip būti, kad gerųjų bakterijų bus per daug? „Norint išvardyti, ką gero žmogui daro probiotikai, neužtektų ir dienos – nuo imuninės sistemos palaikymo iki vitaminų sintezės. 30–40 proc. mūsų savijautos priklauso nuo to, kokios bakterijos gyvena mūsų žarnyne, ir kaip jos funkcionuoja“, – pasakoja gydytojas dietologas.

Šaltinis – rauginti produktai
Pagrindiniai probiotikų maisto šaltiniai yra fermentuoti maisto produktai. Gydytojas įsitikinęs, kad toli ieškoti nereikia – svarbiausias ir geriausias produktas – tiesiog raugintos – ne marinuotos – daržovės: kopūstai, agurkai, pomidorai. Taip pat itin svarbūs fermentuoti pieno produktai, pavyzdžiui, kefyras, varškė, varškės sūris, jogurtai su gerosiomis bakterijomis.

Parengta pagal I. Kačinskaitę

Į viršų