facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Karantinas nemenkai pakeitė daugelio žmonių gyvenimo rutiną. Tai sukelia ne tik nepatogumų, tačiau gali kilti ir baimė dėl ateities, nerimo jausmas dėl darbų, dėl bendros situacijos Lietuvos ir pasaulio kovoje su koronavirusu, iššūkių santykiuose su artimaisiais, šeimos nariais. Tad labai svarbu kalbėtis apie tai, kaip jaučiamės, ir prireikus kreiptis pagalbos. Rūpindamasi gyventojų emocine ir psichologine sveikata gyvenant neįprastomis gyvenimo sąlygomis, Sveikatos apsaugos ministerija parengė rekomendacijas, kaip užtikrinti gerą savijautą koronaviruso (COVID-19) pandemijos metu.

Ribokite laiką, skiriamą naujienoms apie koronavirusą sužinoti – tikrinkitės 1-2 kartus per dieną tuo pačiu metu, informacijos ieškokite tik patikimuose šaltiniuose.

Susikurkite dienotvarkę ir stenkitės jos laikytis.

Skirkite pakankamai laiko poilsiui ir miegui, darykite pertraukas tarp darbų, sveikai maitinkitės.

Bendraukite su šeima ir draugais nuotoliniu būdu – telefonu, vaizdo skambučiais ar per socialinius tinklus.

Mąstykite pozityviai ir sutelkite dėmesį tik į kontroliuojamus, nuo kitų elgesio nepriklausomus dalykus.

Priminkite sau, kad stresą, nerimą, liūdesį ar baimę jausti yra normalu ir tai nereiškia, kad esate silpnas. Stebėkite ir suvaldykite savo jausmus – pieškite, klausykitės muzikos, užsiimkite rankdarbiais ar kita jūsų mėgstama ir COVID-19 metu tinkama užsiimti veikla.

Apie savo savijautą ir jausmus pasikalbėkite su žmonėmis, kuriais pasitikite. Jeigu jaučiate, kad Jums reikalinga profesionalų pagalba, kreipkitės į psichikos sveikatos centrą arba skambinkite emocinės paramos linijų numeriais.

Sveikatos apsaugos ministerija, bendradarbiaudama su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ir Vyriausybe, įkūrė nemokamą nacionalinę vieningą emocinės paramos telefonu liniją. Paskambinę numeriu 1809 gyventojai gaus emocinę pagalbą, kurią suteiks emocinės pagalbos linijų savanoriai bei profesionalūs psichologai. Linija veiks viso karantino metu bei kurį laiką po jo pagal poreikį Paskambinę telefonu 1809 gyventojai galės pasirinkti, su kurios emocinės pagalbos linijos – „Vilties linijos“ suagusiems, „Pagalbos moterims linijos“, „Jaunimo linijos“, „Vaikų linijos“ ar „Sidabrinės linijos“ senjorams – savanoriais norėtų pasikonsultuoti bei bus sujungti su jais. Svarbu tai, kad prie „Vilties linijos“ savanorių prisijungia ir būrys profesionalių psichikos sveikatos centrų medicinos psichologų.

Kaip pabrėžia specialistai, susidūrus su emocinio pobūdžio problemomis, žmonėms yra svarbu pasikalbėti su neutraliu, tam specialiai paruoštu asmeniu, kuris padeda surasti išeitį iš sunkios emocinės būklės. Dėl to visi gyventojai, susiduriantys su emociniais sunkumais, kviečiami skambinti 1809.

„Vilties linijos“ suaugusiems, „Pagalbos moterims linijos“ ir „Jaunimo linijos“ specialistai konsultuoja visą parą septynias dienas per savaitę, „Vaikų linijos“ – nuo 11 iki 23 val. kasdien, „Sidabrinės linijos“ – nuo 8 iki 20 val. kasdien.

SAM taip pat primena, kas labai aktualu, jei žmogus susiduria su rimtesniais psichologiniais sunkumais, kad visi psichikos sveikatos centrai Lietuvoje teikia nuotolines psichiatrų ir psichologų konsultacijas, todėl šios paslaugos yra prieinamas pacientams, kuriems jų reikia.

Parengta pagal VIG

Į viršų