facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Respublikinės Šiaulių ligoninės kiemo keliais vis dažniau galima sutikti važiuojantį dviratininką. Tai ne kas kita, bet tos pačios gydymo įstaigos darbuotojai, nusprendę į darbą ir iš jo važiuoti dviračiu.

Šią idėją iškėlė Kardiologinės reanimacijos ir intensyviosios terapijos skyriaus vedėjas Andrius Bubliauskas, kuris sulaukė ne tik gydytojų, bet ir gydymo įstaigos administracijos pritarimo.

Dėl įrengtos dviračių saugojimo vietos yra viliamasi, jog gydytojų rodomas pavyzdys užkrės ne tik daugiau ligoninės darbuotojų, bet ir sklis visame mieste, sukeldamas norą minti dviračio pedalais ne tik į darbą, bet ir lankant artimuosius, gydomus ligoninėje, vykstant į procedūras ar konsultacijas.

Kardiologinės reanimacijos ir intensyviosios terapijos skyriaus vedėjas anesteziologas-reanimatologas A. Bubliauskas kasdieniu važiavimu dviračiais susižavėjo tada, kai stažavosi Švedijoje.

Medikui dviračiais ne tik į darbą, bet ir kitais reikalais važiuojantys švedai padarė didelį įspūdį ir jis nusprendė, jog grįžęs namo ir pats į darbą važiuos dviračiu.

Respublikinės Šiaulių ligoninės Širdies ir kraujagyslių centro vadovė dr. Nora Kupstytė įsitikinusi, jog visiems Šiauliuose važiuoti dviračiais yra puikios galimybės, tik reikia noro. O motyvacija sėsti ant dviračio ir minti pedalus – savo pačių sveikata.

Dr. N. Kupstytė sako, jog pakanka 30 minučių fizinio krūvio per dieną, 150 minučių – per savaitę, ir riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis galima sumažinti trečdaliu.

Mokslininkų įrodyta, jog net nuo 25 lėtinių ligų gali apsaugoti fizinis aktyvumas. Ir tai – ne tik kraujagyslių ligos.

Europos kardiologų draugija yra pateikusi fizinio aktyvumo rekomendacijas, skirtas ir ligoniams, ir sveikai žmonių populiacijai.

Šiose rekomendacijose teigiama, jog bet kokio amžiaus suaugusieji turi skirti 100–150 minučių per savaitę vidutinio intensyvumo fiziniam krūviui arba 75 minutes per savaitę intensyvioms treniruotėms ir kompleksiniams užsiėmimams.

Pakankamas fizinis krūvis ir 30 minučių  – 5 kartus per savaitę arba 50 minučių – tris kartus per savaitę.

Sėdę ant dviračių kardiologai rodo gražų pavyzdį tiems žmonėms, kurie neturi laiko sportuoti.

Jie gali judėti nuvykdami ir grįždami iš darbo – dviračiu ar pėstute.

O Šiaulių miestas, pasak kaunietės gydytojos, puikiai tinka, norintiems gyventi aktyviai, nes būdamas miesto centre gali greitai patekti į gamtos prieglobstį, kur yra vandens telkinys, nemažai vietų pasivaikščioti ir, žinoma, važiuoti dviračiu.

Parengta pagal Respublikinę Šiaulių ligoninę

Į viršų