Romualdas BALIUTAVIČIUS

Praėjusių metų  rudenį tarp Radviliškio ir Šiaulių pradėtas rekonstruoti magistralinis kelias A9, kuris priklauso europinės reikšmės keliui Klaipėda–Palanga–Šiauliai–Panevėžys–Ukmergė–Vilnius. Rekonstruojamo ruožo ilgis kiek daugiau nei 16 kilometrų. Darbus numatyta užbaigti kitais metais. Didžiąją darbų dalį finansuoja Europos sanglaudos fondas.

Kas daroma ir kas jau padaryta?

Nemažai žemės darbų  jau atlikta, iškirsti kai kurie valstybinio miško medžiai, išrauti kelmai, Šiaulių ryšininkai jau kloja naujas kabelines sistemas. Prie pat Radviliškio kelio trasoje atsivėrė pelkė, kurią teko užpilti gruntu.

Netoli geležinkelio viaduko, kuris kerta rekonstruojamą magistralę, pašalinta sena asfalto danga, paklotas naujas kelio pylimas. Prie Ažubalio, Rimuošės, Kruojos, Skalvio upelių, kurie pratekės po naujuoju keliu, kelininkai įrengs kietųjų dalelių nusėsdinimo šulinius. Prie Radviliškio  vandenvietės numatytos priemonės avariniams išsiliejimams lokalizuoti. Skiriamojoje magistralinio kelio juostoje jau sumontuoti drenažo įrenginiai, kurie neleis vandens pertekliui kauptis nei ant važiuojamosios dalies, nei jo pylime.

Rekonstruojamame kelio ruože išsaugoti beržynai atskirti atitvarais. Numatyta apželdinti tris skirtingų lygių sankryžas, prie Gudelių kaimo tvarkoma poilsiavietė. O Vėgėlių kaimo gyventojams kelininkai baigia įrengti gofruoto plieno požeminį viaduką.

Pakeliui į Šniūraičius jau išlieti keli kilometrai naujos asfalto dangos. Šniūraičiuose kelininkai irgi stato požeminį gofruoto plieno viaduką, tiesiami jungiamieji keliai, kuriuos padengs 4,5 m pločio asfalto danga. Pagrindiname kelyje prie Šniūraičių bus pastatytos akustinės sienelės.

Greitkelis ir „turbo” sankryžos

Prie Gudelių ežero rekonstruojama trasa susikirs su rajoniniu keliu Jukniškiai–Mankiškiai–Šilėnai. Šioje sankryžoje bus įrengtos dvi požeminės pravažos pėstiesiems, dviratininkams, lengviesiems automobiliams, nedidelių gabaritų žemės ūkio technikai bei gyvūliams perginti.

Magistralinio kelio Radviliškis–Šiauliai 10,5 km ruožas bus greitkelis, juo automobiliai važiuos 100-110 km/h greičiu. Bus nutiestos 4 eismo juostos, po dvi abiem kryptimis. Išvažiuoti iš kelio vairuotojai galės tik pasukdami į dešinę, o kairieji posūkiai bus galimi tik skirtingų lygių sankryžose.

Kelio ruože numatyta įrengti dvi naujo tipo „turbo“ žiedines sankryžas su dviem eismo juostom: vieną Radviliškio mieste, antrąją – prie Šiaulių, sankryžoje su krašto keliu Aleksandrija–Ginkūnai. Akustinė  sienutė stovės ir Bertužių sankryžoje. Aleksandrijoje, kairėje kelio pusėje, stovės skaidrūs skydai, 3 m aukščio, 666 m ilgio. Kairiąja kelio puse nuo Radviliškio iki Šiaulių važinės dviratininkai, o 6, 57 km trasos numatyta apšviesti. Kad pėstieji nevaikščiotų per judrų kelią, jo skiriamojoje juostoje įrengs vielos tinklo tvorą.

Antrasis etapas

Magistralinio kelio Radviliškis–Šiauliai rekonstrukcijos antrajame etape kelininkai nuties aplinkkelį, kuris aplenks Kairių miestelį bei apjuos iš kairės pusės, todėl ši gyvenvietė galės plėstis į dešinę, toliau nuo Šiaulių oro uosto. Kad neakintų vairuotojų, Kairių aplinkkelyje bus įrengti plastikiniai skydeliai.

Užbaigus Radviliškio–Šiaulių  magistralinio kelio rekonstrukciją, atstumas tarp šių dviejų  miestų sumažės 370 metrų.
Į viršų