Šiaulių miesto Taryba nepritarė išorinės reklamos rinkliavų tvarkos keitimui. Kaip ir praėjusį kartą, politikai argumentavo, kad viskas dėl nenoro skriausti verslo. Šiaulių prekybos pramonės ir amatų rūmai (ŠPPAR) Savivaldybės administracijai ne kartą rašė raštus, kuriuose išdėstė nepasitenkinimą išorinės reklamos rinkliavos dydžiu. Tai sužinoję politikai prašė informuoti, kaip administracijai šiuo klausimu sekasi derėtis su verslininkais.

Laukia Finansų ministerijos atsakymo
Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis pasakojo, kad administracija iš ŠPPAR yra gavusi tris raštus, kuriuose verslininkai išreiškė nepritarimą keliais klausimais.

Anot jo, verslininkai laikosi pozicijos, kad išorinės reklamos rinkliavos dydis, išduodant leidimus, turėtų būti apibrėžtas kaštų dengimu. Šiandien ši nuostata yra įtvirtinta Rinkliavų įstatyme, tačiau taikytina valstybinės rinkliavos paskaičiavimu. Institucijos, atsakančios už valstybinės rinkliavos dydžio nustatymą, tuo ir remiasi.

Tuo tarpu savivaldybėms, kaip paaiškino administracijos direktorius, nustatant vietinės rinkliavos dydį tokia pareiga negalioja ir nėra taikoma.

„Yra suformuota teismų praktika, leidžianti rinkliavos dydį pripažinti kaip mokestį. Mes tuo ir remiamės, taip elgiasi ir kitos Lietuvos savivaldybės. Verslininkų tai netenkina, todėl jie kreipėsi į LR Finansų ministeriją, tikėdamiesi gauti išsamų paaiškinimą, ar mes elgiamės teisingai. Jeigu gaus neigiamą atsakymą, tada rinkliavos dydį turėsime pakeisti, bet šiaip mes verslininkams darome didelę nuolaidą, Klaipėdoje, Vilniuje išorinės reklamos stendų vieno kvadratinio metro kaina siekia ne 15, bet 170 eurų“, – administracijos poziciją gynė A. Bartulis.

Jis politikams kalbėjo, kad verslininkai taip pat norėtų, jog rinkliavą būtų galima toliau mokėti dalimis. Vis dėlto administracija, norėdama sumažinti sąskaitų administravimo kaštus, su tokia sąlyga nėra linkusi sutikti.

„Mes jiems paaiškinome, kad visos dabar jų pasirašytos sutartys sudarytos metams ar penkeriems, toliau galios ir bus galima rinkliavą mokėti dalimis. Kai sutartys baigs galioti, tada visą sumą reikės mokėti iš karto“, – tvirtino administracijos direktorius.

Sprendimo nutarė nepriimti
Vis dėlto politikų tokia kalba neįtikino. Uždavę dar kelis klausimus ir gavę į juos atsakymus Tarybos nariai nusprendė sprendimo nepriimti. „Už“ balsavo 12 politikų, 1 balsavo „prieš“ ir 14 susilaikė.

Po tokio sprendimo replikos paprašė Gintautas Lukošaitis: „Jo jo jo, 14 vėl nuostabių Tarybos narių. Matome plakatus, balsuotojus, matome, kad betvarkė tinka, rinkimai ateis – gal jų sumažės. Ačiū“, – ironizavo politikas.

Vicemeras Domas Griškevičius priminė, jog dabar nepriėmus sprendimo šiuo klausimu, verslas kurį laiką negalės vykdyti savo ketinimų ir idėjų, taip pat dar kartą pagarsino socialiniuose tinkluose šmėžavusią žinutę.

„Labai atsitiktinai, sutapimas, kad vėl nebalsavo tie žmonės, kurie buvo vienuose plakatuose“, –nedetalizavo D. Griškevičius.

Aurimas Lankas sakė, jog niekas nedraudžia kviesti visus politikus dialogui ir ieškoti geriausio sprendimo. Arūnas Rimkus atrėmė, kad ne kai kurie politikai trukdo verslui, o administracijos užsispyrimas: „Jie vis tiek teikia pasiūlymus, kurie, žino, kad nebus priimti. Galėjo pateikti pasiūlymą, kur pateikti tik valstybės reikalavimai ir palikti seną variantą, o po to galima diskutuoti dėl papildomų dalykų. Einama, kaip sakant, va bank.“

Verslininkai palikti nežinioje
„Šiaulių naujienose“ jau esame rašę, kad buvo norima pakeisti išorinės reklamos tvarką. Siūlyta sumažinti išorinės reklamos stendų vieno kvadratinio metro kainą nuo 21 iki 15 eurų. Padidinti „besikeičiančios reklamos stendų“ (dideli videoekranai) vieno kvadratinio metro kainą nuo 15 iki 45 eurų.

Panaikinti ydingą paramos aukciono tvarką, prieštaravusią Paramos ir labdaros įstatymui. Taip pat projekte buvo numatyta neapmokestinti įmonių iškabų, jeigu jų dydis neviršija vieno kvadratinio metro.

Šiaulių pramonininkų asociacijos prezidentas Alvydas Stulpinas yra sakęs, kad šis teisės aktas aktualus visam miesto verslui – tvarka pritaikyta liepą įsigaliojusiam naujam Reklamos įstatymui ir pagal jį parengtam ūkio ministro įsakymui. Tačiau miesto Tarybos nariai iš pradžių sprendimą atsisakė nagrinėti, vėliau – nusprendė jo iš viso nepriimti.

Į viršų