Didelius transatlantinius orlaivius galintis priimti Tarptautinis Šiaulių oro uostas ruošiasi žengti į aviacijos krovinių rinką. Ilgiausią Baltijos šalyse kilimo ir tūpimo taką turinčio oro uosto vadovė Aurelija Kuezada sako, kad netolimoje ateityje krovinių bei logistikos sektoriaus įmonės galės pretenduoti į paskutinį laisvą likusį oro uosto sklypą, netrukus bus išplėsta ir paties oro uosto komanda.

„Aviacijos kroviniai yra strateginė mūsų plėtros kryptis, kuriai skiriame maksimalų dėmesį. Koronaviruso pandemija krovinių gabenimui oru suteikė naują kvėpavimą: didelė dalis keleivinių orlaivių visame pasaulyje perdaroma į krovininius, nes pastarųjų labai trūksta. Mažmeninės prekybos lyderiai kuria savo lėktuvų parkus, oro uostų konversijas finansuoja valstybės. Dabar yra geras metas „kloti pamatus“ ir kurti infrastruktūrą besikeičiantiems rinkos poreikiams patenkinti“, – sako A. Kuezada.

Šiaulių oro uostas šiuo metu vykdo komercijos vadybininko konkursą. Numatoma, kad jį laimėjęs specialistas analizuos oro krovinių rinką ir vertins jos galimybes, dirbs su krovinių gabenimo el. biržomis, užsiims naujų klientų paieška.

Pasak A. Kuezados, Šiaulių oro uostas savo dispozicijoje dar turi paskutinį neišnuomotą 2,3 hektaro ploto sklypą, kuriame numatoma plėtoti krovinių ir logistikos veiklą. Šiuo metu tvarkoma sklypo dokumentacija ir atliekamos kitos būtinos procedūros, todėl sklypo nuomos aukcionas greičiausiai bus skelbiamas 2022 metų pabaigoje.

„Stengsimės maksimaliai išnaudoti unikalius oro uosto infrastruktūros parametrus. Šiaulių oro uoste negalioja triukšmo ribojimai, mes galime priimti bei išleisti didelius ir sunkius orlaivius. Oro krovinių srautai augs, tam ruošiamasi visame pasaulyje nepaisant šiuo metu stebimo ekonomikos lėtėjimo“, – teigia Tarptautinio Šiaulių oro uosto vadovė.

JAV Federalinė aviacijos administracija (FAA) šiemet nutarė skirti daugiau nei 31 mln. dolerių dotacijų, skirtų šalies oro uostų krovinių vežimo infrastruktūrai gerinti. Investuoti numatoma į devynis JAV oro uostus: nuo Rodo salos iki Aliaskos. Pandemija krovinių srautus kai kuriuose oro uostuose išaugino labai smarkiai, tačiau potencialas augimui lieka ir tam reikia tinkamos infrastruktūros, vertina amerikiečiai.

FAA finansavimas JAV bus panaudotas tiekimo grandinėms stiprinti ir krovinių vežimo operacijų efektyvumui visoje šalyje didinti.

Reaguodama į paklausą, JAV kapitalo pasaulinės elektroninės prekybos milžinės „Amazon“ antrinė įmonė „Amazon Air“ susitarė dėl 10 orlaivių „Airbus A330“ nuomos. Šie orlaiviai padės prekybos platformai padidinti krovinių gabenimo pajėgumus.

A. Kuezados teigimu, nuoseklus augimas prognozuojamas ir antrai pagal dydį pasaulyje Europos aviacijos krovinių rinkai.

„Business Market Insights“ analizės duomenimis, pernai Europos krovinių vežimo oro transportu rinka sudarė iki 28,6 mlrd. JAV dolerių, o 2028 metais turėtų pasiekti 49,23 mlrd. JAV dolerių, metinio augimo koeficientui sudarant 8,1 proc. Tai perspektyvi aviacijos verslo kryptis, kurioje planuojame ir siekiame būti“, – sako ji.

Šiaulių oro uostas gali priimti ir tvarkyti pačius įvairiausius krovinius, tarp jų – negabaritinius, karinius. Be to, tai vienintelis oro uostas Baltijos regione, per kurį oro transportu gali būti eksportuojami gyvūnai. Į krovinių gabenimą besiorientuojančiame oro uoste pernai įsikūrė Lietuvos kapitalo krovinių ekspedijavimo įmonė „Rava Cargo“, oro uosto teritorijoje atidariusi atviro tipo muitinės sandėlį ir tapusi vienintele komercinių krovinių operatore Tarptautiniame Šiaulių oro uoste.

Apie tarptautinį Šiaulių oro uostą:
Tarptautinį Šiaulių oro uostą valdo Šiaulių miesto savivaldybės įmonė „Šiaulių oro uostas“, teikianti antžeminio orlaivių, keleivių ir krovinių aptarnavimo, žemės nuomos ir kitas paslaugas. Ilgiausias Baltijos šalyse kilimo-tūpimo takas oro uostui leidžia priimti transatlantinius, taip pat sunkius krovinius gabenančius orlaivius. Nuo 2004 Šiaulių oro uoste reziduoja NATO oro policija. Šiuo metu oro uoste dirba 13 darbuotojų.

Į viršų