Į redakciją kreipėsi šiaulietė Alina, gyvenanti S. Dariaus ir S. Girėno gatvės 8 name (pavardė redakcijai žinoma). Moteris nuogąstauja, kad namo administratorius jų namo kaupiamąsias lėšas naudoja ne pagal paskirtį, be to, atliekami remonto darbai nekokybiški, o jų kaina neadekvati.

Gyventojai kaupia – lėšos ištirpsta
Moteris teigė name gyvenanti jau kelias dešimtis metų ir yra įsitikinusi, kad jam reikalinga renovacija, todėl pritarė, kad kaupiama būtų ne po 5, o po 20 centų už kvadratinį metrą, tad už savo trijų kambarių butą kaupimui sumokanti maždaug po 12 eurų. Namo sukaupta suma siekia beveik 20 tūkstančių eurų. Tačiau šiaulietei sukėlė įtarimų tai, kaip namo administratorius tas lėšas panaudoja, įtaria nelabai sąžininga veikla.

Pavyzdžiui, 18 tūkstančių eurų kainavo siūlių užglaistymas, kuris atliktas atmestinai. O galinės sienos visai nesutvarkytos, esą jas reikės šiltinti ir sukauptų pinigų esą nebeužteks. Vis dėlto ji suinteresuota, kad remontas būtų atliekamas, balsavo „už“, tačiau negavo jokios informacijos, kas bus daroma. Girdėjusi, kad šiltinimui pritarė tik 16 žmonių iš viso namo.

Moterį piktina, kad gyventojų sukauptos lėšos senka, nes administratorius tais pinigais apmoka smulkius darbus. Pavyzdžiui, gyventojai patys savo surinktomis lėšomis keitė duris, o administratorius siūlosi atlikti apdailą. „Ar kas jų prašė? Tai kodėl patys durų neįdėjo?“ – piktinasi moteris. – Apdaila gal ir reikalinga, o kokia bus kaina, jei už vienos plytos įdėjimą rūsyje skaičiuoja 50 eurų?“

Pasak šiaulietės, prieš porą metų Europos Sąjungos projekto lėšomis buvo tvarkomi vamzdynai. Iš gyventojų kaupiamųjų lėšų sumokėta už patalpų valymą, nors, ko gero, tai turėjo būti įskaičiuota į bendrą sąmatą. Dar keisčiau, kad per 200 eurų sumokėta už vieno buto balkono turėklo remontą. Tai kodėl ne visų butų balkonus tvarkė?

Moteriai pasitikėjimo nekelia administratoriaus atsiunčiamos žinutės: „Pateikta jūsų namo užklausa. Ji apdorojama.“ Tai dažniausiai reiškia, kad vėl gyventojų neatsiklausus švaistomi  kaupiami pinigai. Šitaip pagal tariamas užklausas, pašnekovės teigimu, tai stovas, tai trišakis, tai radiatorių laikikliai už gana dideles sumas keičiami. Moteris pasigenda  aiškios informacijos iš namo administratoriaus, vadybininkų kompetentingo profesionalaus paaiškinimo, kokie ir kodėl bus atliekami darbai, kokios jų kainos. Be to, liūdina ir kaimynų abejingumas, nesirūpinimas, kaip panaudojamos jų kelias dešimtis metų kaupiami pinigai, kurių gali nelikti, kol sulauks namo  renovacijos. „Mano būstas“, jos teigimu tik siekia pasipelnyti ir imituoja darbus.

Kas teisus?
Su Šiaulių padalinio vadovu susisiekti nepavyko. Redakcija gavo formalų Vilniuje įsikūrusios UAB „City Service“  komunikacijos grupės vadovo  atsakymą.

„2020 m. vasario mėnesį minėto namo gyventojams buvo  pristatytas metinis ūkinis-finansinis planas, kuriam namo savininkai pastabų neturėjo. Šiame plane buvo surašyti visi smulkūs darbai, kurie atliekami per einamuosius metus ir kurie apmokami iš kaupiamųjų lėšų. Taip, kaip sutarta su gyventojais. Įmonė laikosi šio susitarimo. Noriu pabrėžti, kad gyventojai visada gali keisti sąlygas ir kaupiamąsias lėšas naudoti tik didelės apimties darbams. Tačiau tokiu atveju už visus smulkius einamuosius remonto darbus namo savininkai turės mokėti papildomai.“

Šiaulių miesto savivaldybės Ekonomikos ir investicijų skyriaus Turto valdymo poskyrio specialistai raštu pažadėjo: „Vadovaudamiesi Savivaldybės tarybos patvirtintomis Šiaulių miesto daugiabučių gyvenamųjų namų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos priežiūros ir kontrolės

taisyklėmis, trijų mėnesių laikotarpyje atliks Administratoriaus  UAB „Mano Būstas Šiauliai“ veiklos neplanuotą patikrinimą dėl daugiabučio namo S. Dariaus ir S. Girėno g. 8, Šiauliuose, patalpų savininkų kaupimo lėšų panaudojimo.“

Į viršų