facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Lapkritis Kairių gyventojams atnešė nemalonių permainų. Šiaulių rajono savivaldybė atsisakė priemiesčio maršruto Šiauliai–Kairiai–Šiauliai, kuris važiuodavo dažnai, miestą galėdavo pasiekti maždaug per 15–20  min. Pagal sutartį su Šiaulių rajono savivaldybe nuo šių metų lapkričio 1 dienos Šiaulių miesto vežėjų bendrovė „Busturas“ pratęsė 1-ąjį miesto autobusų maršrutą iki Kairių, Bertužių. Kelionė gerokai pailgėjo ir tai sukėlė kairiškių nepasitenkinimą. Gyventojai surinko beveik 500 parašų, kreipėsi į Šiaulių rajono savivaldybę, o valdžios žmonių neišgirsti kvietėsi žurnalistus.

Keleivių argumentai
Kairių gyventojai pasijuto nuskriausti: savo kreipimesi kaip pavyzdį nurodo 21-ojo maršruto autobusą, kuris veža į Ginkūnus. Ši gyvenvietė taip pat rajonui priklauso, o dėl susisiekimo bėdų neturi.

Laiško autorius glumina, kad perpus sumažėjo reisų skaičius: „Iki pakeitimų iš ir į Kairius vykdavo 20 autobusų per dieną (darbo dieną), po pakeitimų teliko –10. Reikalaujame, kad maršrutų skaičius išliktų panašus arba artimas buvusiam, nes Kairių miestelis ne mažėja, o kaip tik plečiasi.“

Nesuprantama gyventojams, kodėl jie turi apvažiuoti tolimą ratą per Zoknius, per Aviacijos gatvę, sugaišti kelionėje dvigubai ilgiau, užuot važiavus tiesiausiu keliu per Aleksandriją. Beje, pasak laiško autorių, Aleksandrijos gyventojai apskritai palikti be susisiekimo.

Nurodoma, jog pratęstas 1-asis maršrutas nepatogus važiuoti į mokyklas vaikams ir suaugusiems vykti į darbą Šiauliuose. Rytinis autobusas 6.30, o anksčiau galėdavo išvažiuoti 7 val. Žmonės piktinasi, kad „nuo 9 iki 13 val. autobuso nėra“, „baigus darbą 17 val. autobuso reikėtų laukti iki 19.10 val., o jei darbas baigiasi 20 val., autobusas namo tik 21.30 val.“

Be to, pandemijos laikotarpiu, kai būtina saugotis užsikrėtimo, keleiviai nebeturi galimybės išlaikyti saugių atstumų, nes 1-ojo maršruto autobusas būna pilnas.

Dėl autobusų žymėjimo taip pat iškyla neaiškumų. Ne visi 1-ojo maršruto autobusai vyksta į Kairius, o rodyklės būna neryškios, sunkiai įžiūrimos, kartais iš viso jų nėra.

„Busturo“ ir Šiaulių rajono savivaldybės argumentai
„Tiek maršrutų kiekis, tiek laikai ir periodiškumas yra gauti iš rajono Savivaldybės atstovų. Jei bus rajono Savivaldybės priimtas sprendimas, kad tas maršrutų kiekis turi keistis, UAB „Busturas“ savo ruožtu juos pakoreguos. Tačiau savavališkai tokių sprendimų priimti mes neturime teisės. Įmonė atlieka tik vežėjo paslaugas“, – teigiama  „Busturo“ atsakyme redakcijai.

Jame rašoma, kad apie permainas keleiviai buvo informuoti spalio 23 d.. Keleiviams nepatogaus rytinio autobuso laikas 6.30 val., rajono Savivaldybės nurodymu, pakeistas į 6.50 val. Į Kairius vykstantys autobusai turi specialias maršruto rodykles, kuriose nurodyta Kairių kryptis.

Šiaulių rajono savivaldybė paskaičiavo, kad ankstesnis priemiesčio maršrutas Šiauliai–Kairiai–Šiauliai buvo neefektyvus: „Reisų, iš tiesų, buvo daug, o keleivių visai mažai, nuostoliai buvo didžiuliai. Todėl ir buvo sudaryta sutartis su miesto vežėjų įmone „Busturas“. Anksčiau per dieną buvo 17 reisų Šiauliai-Kairiai- Šiauliai ir 3 reisai Šiauliai–Žadžiūnai–Eimučiai per Kairius. Išanalizavome keleivių srautus, padarėm per dieną 10 reisų 1-ojo miesto maršruto ir palikome  priemiesčio maršrutą Šiauliai–Žadžiūnai–Eimučiai. Pirmadieniais  ir ketvirtadieniais – 4 reisai, kitomis darbo dienomis ir šeštadieniais – 3 reisai, sekmadieniais – 2 reisai“, – paaiškino Šiaulių rajono mero padėjėja Rita Žadeikytė, tokia pat informacija pateikiama rajono Savivaldybės interneto svetainėje.

Dėl Aleksandrijos laiško autoriai esą neteisūs, nes jos gyventojai gali naudotis autobusu „Eimučiai–Žadžiūnai–Šiauliai“. Savivaldybės duomenimis, iš Aleksandrijos buvusiu priemiesčio maršrutu Šiauliai–Kairiai–Šiauliai vos 3 žmonės per mėnesį važiuodavo.

Tiek Savivaldybės, tiek „Busturo“ atsakymuose pabrėžiama, kad keleiviai netruks suprasti, jog pakeitimai naudingi: dabar kairiškiai gali išlipti ir įlipti bet kurioje miesto stotelėje, o priemiesčio autobusas galėjo stoti tik tam tikrose  stotelėse. Laiko nuostoliai esą nedideli, vos 15–20 min. Svarbu, kad kelionė kainuoja pigiau, anksčiau bilietas į Kairius kainavo 0,90 euro, dabar – tik 0,54 euro. Žinoma, reikia įsigyti elektroninį bilietą.

Pakeitimai buvę neišvengiami, Šiaulių rajono savivaldybės specialistai  beveik metus tyrinėjo priežastis, kodėl rajonas patiria šešiaženklius nuostolius, kuriuos reikia padengti iš rajono biudžeto lėšų, o tai reiškia – visų rajono mokesčių mokėtojų lėšomis. Dėl to suretinti labiausiai neefektyvūs maršrutai, peržiūrėti tarifai.

Rajono Savivaldybės internetinėje svetainėje lapkričio 9 d. paskelbta, kad Šiaulių miesto savivaldybės administracijos užsakymu yra atliekamas tyrimas, kuriuo siekiama išsiaiškinti Šiaulių rajono gyventojų, keliaujančių į Šiaulių miestą dirbti, mokytis ar užsiimti kita veikla, kelionės būdo pasirinkimo motyvus ir kitus su keliavimo įpročiais susijusius aspektus. Matyt, be galo operatyviai dirbama, nes lapkričio  16 d. jau apklausa baigta – pakankamas skaičius žmonių sudalyvavo apklausoje.

2020 11 19 2

Kaip laikytis saugaus atstumo ?
 Skaitytojų nuotr.

 

Į viršų