facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Įmonės vizija, misija, vertybės ir tikslai – svarbūs daugeliui Lietuvos darbuotojų, tačiau ne visi šią informaciją žino. Paprastai toks paradoksas aiškinimas nesugebėjimu tinkamai tarpusavyje komunikuoti. Tad ką apie tai turėtų žinoti kiekvienas darbuotojas?

Orientuojasi į tikslą
Dažna įmonė turi apsibrėžusi savo misiją, viziją ir vertybes. Vienoms įmonėms pavyksta pagal juos ir gyventi, o kitoms tai – tik neprigijęs formalumas. Kiek įmonės misija, vizija ir vertybės yra žinomos ir priimtinos darbuotojams? O gal įmonės kasdieninėje veikloje svarbiausia darbuotojams akcentuoti ir orientuotis vien tik į tikslus?

Tai bandyta išsiaiškinti atliekant dirbančiųjų apklausą. Apklausos duomenimis, 13 proc. dirbančiųjų nežino savo įmonės vizijos, misijos ir vertybių, o 9 proc. – įmonės tikslų. Didžioji dauguma nežinančiųjų įmonės vizijos, misijos ir vertybių darbuotojų nedalyvavo (nebuvo įtraukti) į jų kūrimą ir diegimą įmonėje.

Labiausiai įmonės vertybės nėra svarbios naujokams, įmonėje dirbantiems iki 2 metų. Tipinis darbuotojas, kuris nežino savo įmonės vizijos, misijos, vertybių ir tikslų, yra kvalifikuotas darbininkas arba specialistas, 36-45 metų amžiaus, dirbantis privačioje įsikūrusioje regione vietinio kapitalo įmonėje, kurios dydis iki 50 darbuotojų.

Tipinio, tiksliai įmonės tikslus žinančio, darbuotojo portretas: 46-54 metų amžiaus moteris, dirbanti Vilniuje įsikūrusioje privačioje užsienio kapitalo įmonėje, kurioje užima vidurinės arba aukščiausios grandies vadovaujančias arba specialisto pareigas.

Apibendrinti tyrimo rezultatai parodė, kad tikslai darbuotojams yra svarbiausi, jie sulaukė 80 proc. įvertinimo, darbuotojams ne ką mažiau svarbios įmonės vertybės – 78 proc. vizija – 75 proc. ir misija – 74 proc. 56 proc. respondentų tiksliai žino įmonės tikslus, 52 proc. – įmonės misiją ir vertybes, o 48 proc. viziją.  

35 proc. darbuotojų įmonės misiją, viziją, vertybes ir tikslus žino tik apytiksliai. Jiems svarbiausi įmonės tikslai bei vertybės (įvertinta svarba – 74 proc.), misija ir vizija sulaukė 70 proc. įvertinimo. 81 proc. apytiksliai tikslus ir vertybes žinančių darbuotojų nedalyvavo nei formuluojant nei diegiant įmonės misiją, viziją ir vertybes. Didžioji dauguma apytiksliai įmonės vertybes žinančių darbuotojų yra darbininkai ir specialistai įmonėje dirbantys iki 2 metų.

Pasigenda komunikacijos
„CV-Online“ marketingo vadovė Rita Karavaitienė „Šiaulių naujienoms“ komentuoja, kad aukščiausiojo lygio vadovams svarbiausi įmonės misija ir tikslai, vidurinės grandies vadovams/projektų vadovams, specialistams bei darbininkams – įmonės vertybės ir tikslai. Pasitaiko ir tokių atvejų, kai žemesnės grandies darbuotojai apie tai iš viso nieko negali pasakyti. Tai galima paaiškinti tuo, kad dažniausiai vertybių kūrime, ypač didesnėse įmonėse, dalyvauja aukštesnė grandis: personalo vadovai, skyrių vadovai. Ne visais atvejais informacija nukeliauja iki pat apačios ir gaunasi taip, kad žemesnės grandies darbuotojai ne visada būna apie tai informuoti. Pašnekovė pastebi, kad paprastai darbuotojai nesuka galvos dėl vertybių, o labiau orientuojasi į tikslus.

„Tyrimas atskleidė, kad į vertybes ir jų išlaikymą labiausiai orientuoti vidurinės grandines vadovai ir specialistai. Tuo tarpu aukščiausiojo lygio vadovams svarbiausi tikslai ir misija. Kitaip tariant, kuo žemesnė grandis, tuo mažiau aktualios vizija ir vertybės“, – sako R. Karavaitienė.

Ji atkreipia dėmesį, kad tiksliai žinantys įmonės vertybes ir tikslus darbuotojai pasižymi didesniu lojalumu įmonei nei jų nežinantys arba žinantys tik apytiksliai. Vos vienas kitas tiksliai žinantis įmonės tikslus darbuotojas pastarųjų 3 mėnesių laikotarpiu ieškojo naujo darbo, tuo tarpu 90 proc. įmonės tikslų nežinančių darbuotojų yra atviri naujiems darbo pasiūlymams arba aktyviai ieško naujo darbo. Taip pat svarbu paminėti, kad tiksliai žinantys įmonės vertybes darbuotojai dažniau buvo įtraukti ir įsitraukę į jų formulavimą ir diegimą įmonėje.

„Dėl to medalį reikėtų kabinti padalinių vadovams, nes jie tuos dalykus teisingai iškomunikuoja, nuolat primena, tai stiprina komandinį darbą ir veda link bendrų tikslų įgyvendinimo. Tokie žmonės supranta, kodėl atlieka vienas ar kitas užduotis, suvokia, kad jų darbas turi vertę, prasmę, todėl tampa labiau lojalūs“, – paaiškina darbo rinkos ekspertė.

Ji primena, kad ieškant darbo, labai svarbu gerai pasidomėti įmone, kurioje norėtumėte dirbti. Susirasti informacijos, kokiomis vertybėmis įmonė gyva, kokia jos vizija, misija, tikslai, nes paprastai, pagal tai žmonės ir apsisprendžia, ar verta ten įsidarbinti.

Į viršų