Ar interaktyvios lentos, planšetės ir kitos  technologinės priemonės kada nors pakeis mokytoją?

Remigijaus Pozniakovo, Šiaulių Lieporių progimnazijos mokytojo, nuomone, svarbu ne tai, kokius technikos stebuklus valdo mokytojas, o tai, kas jo galvoje. „Paprastas popieriaus lapas gali virsti puikiausia vaizdine priemone“.

Du šiauliečiai tarp 7 geriausių šalyje
Asociacija „Žinių ekonomikos forumas“ kartu su partneriais organizuoja „Inovatyviausių mokytojų apdovanojimus“, kurių tikslas – prisidėti prie pedagogo profesijos prestižo gerinimo. Iniciatyva vyksta jau antrus metus, kad skleistų pozityvią žinią apie pedagogus, siekiančius dirbti naujoviškai, savo pavyzdžiu gebančius uždegti kolegas, įkvėpti mokinius. Jie savo užsidegimu kuria ateities mokyklą, dalydamiesi naujomis idėjomis, metodais. Tokie mokytojai, prasmingai taikydami technologijas, ugdymo procesą daro patrauklų, kūrybingą, intriguojantį.

Šiemet Lietuvoje daugiau kaip 200 mokytojų kandidatūros pateiktos ,,Inovatyviausio mokytojo“ vardui gauti. Skelbta iš viso 10 nominacijų, iš jų 7 teko mokytojams.

Tarp tų septynių – du šiauliečiai. Inovatyviausio matematikos, informacinių technologijų mokytojo nominacijos nugalėtoja tapo Eglė Bukienė, Šiaulių „Juventos“ progimnazijos vyresnioji informacinių technologijų mokytoja.

Finaliniame inovatyviausių mokytojų trejetuke – mokytojas metodininkas R. Pozniakovas.

Aš nesu žvaigždė – tik dirbu savo darbą
R. Pozniakovas Lieporių gimnazijoje dėsto fiziką, inžineriją, informacines  technologijas. „Kai viską sugriebi į krūvelę, išeina visai neblogas rezultatas. Nenaudoju jokių „Edukų“, „Egzaminatorių“. Gal tie produktai ir geri, bet svetimas pyragas ne visada tinka, – sako mokytojas. – Turiu bet kokiai temai pasidaręs savo planus, demonstracijas.“

R. Pozniakovas džiaugiasi, kad nuo 1998 metų nėra nė vieno neišlaikyto fizikos egzamino, apie 30 proc. jo mokinių renkasi fizikos ar inžinerijos studijas.  

Pedagogas nežino, kas pasiūlė jo kandidatūrą, bet jaučiasi vertinamas, gerbiamas mokyklos bendruomenėje, o dabar dar pakliuvo  į šalies geriausiųjų trejetą. „Tokia iniciatyva tikrai kelia mokytojo prestižą, bet aš – paprastas žmogus, dirbu ramiai, nesijaučiu žvaigžde“, –  sako jis. Mokytojo darbą glaustai įvertino Lieporių gimnazijos Neformaliojo švietimo skyriaus vedėja Aurelija Meškauskienė: „Mokiniai Remigijaus pamokose fiziką atranda iš naujo. Labiausiai jis mėgsta moksleivius laikinai ,,išstumti iš komforto zonos“, palengva pereiti prie naujos temos aiškinimo ar praktinio tiriamojo darbo. Jo pamoka gali vykti kieme ar kur kitur, bet vaikai iš jos išeina ir žmogiškos šilumos pasisėmę, ir žinias pasitikrinę aktyviai veikdami.“

Pedagogas yra ir įvairių gimnazijos renginių iniciatorius ir dalyvis – šoka, dainuoja, moko gimnazistus inžinerijos paslapčių ir gimnazijoje organizuoja ,,Inžinerijos šou“, savanoriauja, vadovauja skautams.

Mokymosi džiaugsmas užkrečiamas
Eglė Bukienė „Juventos“ progimnazijoje vadovauja ankstyvojo matematinio-loginio ugdymo būreliui „Login*ukai“. Modernioje ir šiuolaikiškoje aplinkoje, kurią drąsiai galima vadinti laboratorija, vaikai mokosi matematikos, logikos, skaičiuoti japoniškais skaitliukais (abaku), inžinerijos, informacinių technologijų, programavimo, atlieka  gamtos mokslų tyrimus ir eksperimentus. Čia nuo 1 klasės žaidžiama šachmatais, vyksta robotikos užsiėmimai. Holistinio, integruoto, praktika grįsto, žaismingo, kūrybiško mokymosi  metu mokinukai  gali išbandyti įvairias veiklas.

Progimnazijos direktoriaus Vytauto Girčiaus teigimu, vaikai veržte veržiasi į pamokas, nes mokytoja dirba skleisdama kūrybinį mokymosi džiaugsmą.

Nominantė apdovanota  diplomu ir piniginiu prizu. Be to, galės vykti į pasirinktą  Europos  tarptautinę konferenciją.

Šiaulių miesto savivaldybė abu inovatyviuosius mokytojus taip pat apdovanojo simbolinėmis dovanomis.

Į viršų