facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Vakar žurnalistai Valstybinio Šiaulių dramos teatro buvo pakviesti į netradicinę spaudos konferenciją-ekskursiją apleistoje jau keletą metų neveikiančioje miesto „Dubijos“ mokykloje. Taip buvo pristatytas premjerinis vienos dalies spektaklis – amerikietės Irene Maria Fornes „Dumblas“, kurio režisieriai yra Aaron Kahn (JAV) ir Goda Palekaitė.
Tai yra pirmasis Šiauliuose „įvietinto“ teatro principu pastatytas spektaklis – jis bus rodomas būtent „Dubijos“ mokyklos aktų salėje.

Bus koncentruojamasi į skurdą ir feminizmą
Pjesėje „Dumblas“ vaizduojama slegianti ir sunkiai dirbančios veikėjos Mae kasdienybė, ją žlugdanti aplinka. Du jos gyvenime pasirodę vyrai – Loidas ir Henris – siekia skirtingų tikslų, tačiau abu neleidžia Mae ištrūkti iš kasdienybės rutinos.

Valstybinio Šiaulių dramos teatro literatūrinės dalies vedėja Nomeda Šatkauskienė teigė, kad spektaklis „Dumblas“ yra netradicinis, žiūrovams pasiūlys patirti kitokius teatrinius potyrius. Anot jos, tokie teatrui nepritaikytose erdvėse rodomi spektakliai yra populiarūs visame pasaulyje.

Valstybinio Šiaulių dramos teatro vadovas Aurimas Žvinys išskyrė, kad tai yra ne tik iššūkis, bet ir kelias, kuriuo galima atrasti labai daug prasmingų dalykų.

Spektaklio režisierė Goda Palekaitė akcentavo, kad šis spektaklis nereikalauja nieko specifiško. Nėra ypatingų teatrinių priemonių. Viskas parodoma taip, kaip yra.

„Dumblas“ yra „įvietinto“ teatro pavyzdys. Scenografija, vaizdas, garsas yra tiesiogiai susiję su erdve, kurioje mes egzistuojame. Jog esame šioje mokykloje, tai yra laimingų atsitiktinumų pasekmė. Tai nebuvo planuota iš anksto. Mokykla iš pradžių tebuvo repeticijų vieta, bet vėliau nusprendėme, kad spektaklis turi vykti būtent čia. Yra labai daug praktinių iššūkių, kai iš mokyklos aktų salės reikia padaryti teatro sceną. Didžiausi iššūkiai yra kūrybiniai“, – teigė G. Palekaitė.

Kitas režisierius Aaron Kahn (JAV) paminėjo, kad turi intymų ryšį su pjese, kurioje yra rašoma visiškai kitaip nei kituose kūriniuose.

„Didelę įtaką man padarė ši vieta. Pjesėje daug nagrinėjamų temų, bet šiame spektaklyje bus koncentruojamasi į skurdą ir feminizmą. Kai žmonės susiduria su tokiais charakteriais, kuriuos perteikia aktoriai, jie tampa atstumiantys. Kai peržiūri pjesę nuo pradžios iki pabaigos, tada pamatai, kad tie žmonės į mus panašūs. Veikėjų troškimai yra susiję su išsilavinimu, patekimu į visuomenę“, – pasakojo A. Kahn.  

Fantastiškas seifas, kuris skamba kaip vargonai
Šiame spektaklyje vaidins Aidas Matutis, Monika Šaltytė, Antanas Venckus.

M. Šaltytė teigė, kad jai buvo įdomu čia dirbti. Prisiminė savo laikus, kai teko studijų laikotarpiu dirbti netradicinėje erdvėje. Taip pat išreiškė padėką režisieriams už pasitikėjimą.  

O aktorius A. Venckus užsiminė, kad jam nėra naujiena dirbti netradicinėje erdvėje. Jam  šie metai yra fantastiški, dalyvavo keturiose premjerose. Į šį spektaklį aktorius siūlo žiūrėti netragiškai. Jo manymu, tai verta daryti.

Pritraukiantį ir intriguojantį vaidmenį atlieka A. Matutis.

„Perteikiu šlubio, autisto, supuvusio iš vidaus, bet muzikalaus žmogaus vaidmenį. Mano manymu, save geriausiai galiu perteikti klasikoje. O dabartinis mano kuriamas vaidmuo yra fiziškai labai sunkus“, – pasakojo A. Matutis.

Žinomas perkusininkas šiaulietis Gintautas Gascevičius gyvai įgarsins visą sceninį vyksmą.

„Viso šio spektaklio mintis buvo, kad daiktai turi būti vietiniai. Ta idėja man labai priimtina. Beieškodamas tų garsų supratau tokį dalyką, kad bet kuris daiktas reikalauja įeiti į jį ir išgauti tą garsą. Naudojami kasdieniniai daiktai.

Fantastiškas yra rastas seifas, kuris skamba kaip vargonai. Iš tikrųjų atradau nerealių garsų“, – teigė G. Gascevičius.

Spektaklio premjera įvyks lapkričio 25, 26 d.

2017 11 15 08

Aktorius A. Matutis: „Perteikiu šlubio, autisto, supuvusio iš vidaus, bet muzikalaus žmogaus vaidmenį.“
Artūro STAPONKAUS nuotr.

2017 11 15 07

Režisieriai A. Kahn ir G. Palekaitė teigė, kad šiame spektaklyje bus koncentruojamasi į skurdą ir feminizmą.
Artūro STAPONKAUS nuotr.

Į viršų