facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Šiaulių oro uoste lankėsi LR susisiekimo viceministras Ričardas Degutis. Susitikimo metu aptartos įmonės perspektyvos. Svarstyta, kokią pagalbą galėtų suteikti valstybė ir kokius namų darbus turėtų atlikti miesto Savivaldybė.

Siūlo ieškoti investuotojų
Susisiekimo viceministras kalbėjo, kad iki šiol Šiaulių oro uostą pirmiausia matė labiau kaip karinį nei civilinį. Vis dėlto apžiūrėjęs jau esamą infrastruktūrą ir išgirdęs konkrečius pasiūlymus, pripažino, kad įmanomas ir pastarasis variantas. Tačiau tai nereiškia, kad valstybė šiandien yra pasiruošusi įmonę perimti. Priešingai, viceministras leido suprasti, kad oro uosto likimą turėtų nulemti Savivaldybė.

„Savivaldybė turėtų sudaryti planą, įvertinti veiklos perspektyvas ir apsispręsti, ar reikia keisti įmonės statusą, ir tik po to bus galima priimti sprendimus“, – sakė R. Degutis.

Jeigu miesto valdžia vis dėlto nuspręstų oro uostą perduoti valstybei, ministerijos būtų priverstos šį klausimą nagrinėti. Štai Vilniuje, Kaune ir Palangoje oro uostai sėkmingai veikia, tai kodėl į šį paveikslą negalėtų įsipaišyti ir Šiauliai? Viceministras į šį klausimą negalėjo atsakyti – anot jo, šio vizito tikslas pirmiausia buvo pamatyti, kaip įmonėje viskas veikia, o vėliau bus galima kalbėti toliau.

Iš esmės visada bėda yra ta, kad valstybė finansiškai nelabai gali Šiaulių oro uostui padėti ir suteikti ES lėšų dėl europinių teisės aktų, kurie civilinės aviacijos sektoriuje yra labai ribojantys. Kitaip tariant, viceministro nuomone, Šiauliams pasisektų labiau, jeigu oro uostas rastų investuotoją ir pasinaudotų kitais finansiniais instrumentais. Galbūt tuomet būtų daugiau galimybių, kad oro uostas galėtų savo veiklą plėtoti toliau.

„Mes matome du sektorius, vieną – krovininį, kitą – susijusį su techniniu orlaivių aptarnavimu. Jeigu tai pavyktų įgyvendinti, tai būtų didelis įvykis ne tik Šiaulių oro uostui, bet ir Šiaulių miestui“, – tvirtino R. Degutis.

Galimi keli scenarijai
Šiaulių oro uosto direktorius Andrius Daujotas informavo, kad šiuo metu pagrindinė problema yra ta, jog nesulaukiama pakankamai užsakymų krovinių gabenimui. Situacija yra tokia, kad įmonė tik egzistuoja ir, jeigu toliau niekas nesikeis, viskas kryps tik į neigiamą pusę.

„Investuotojai, kokie jie bebūtų, taptų tikru išsigelbėjimu, nes įmonei reikia papildomų veiklų“, – akcentavo A. Daujotas.

Jis kalbėjo, kad į Šiaulius susisiekimo viceministras buvo pakviestas ne šiaip sau. Oro uosto bendruomenė yra suinteresuota, kad vyktų aukštesnio lygio kalbos ir diskusijos. Norima, kad problemą imtų spręsti pati valdžia ir pagaliau nuspręstų, kokia kryptimi reikėtų judėti toliau.

Galimi scenarijai yra keli. Galima oro uostą atiduoti valstybei, ieškoti privataus investuotojo arba, esant būtinybei, įmonę uždaryti.

„Nesakau, kad įmonę reikia uždaryti, tačiau būtina įvertinti aspektą, jog miestui tai kainuoja, ir priimti atitinkamą sprendimą. Bet kuriuo atveju pirmiausia reikia sulaukti miesto Savivaldybės sprendimo“, – pabrėžė A. Daujotas.
Miesto meras Artūras Visockas kalbėjo, kad planą turi. Anot jo, jeigu Šiaulių oro uostas taptų valstybiniu, tai reikštų jo žlugimą. Mero nuomone, oro uostas negalėtų tvarkytis iš valstybės biudžeto gaunamais pinigais. Todėl pagrindinis tikslas yra ieškoti investuotojų ir sudaryti ilgalaikes sutartis.

„Anksčiau oro uostas negalėjo sudaryti ilgalaikių sutarčių, nes nežinojo, ar pati įmonė išliks. Jeigu įmonė išlikimą užsigarantuos, jokių problemų nebeliks, nes privačios investicijos išspręs šį klausimą“, – komentavo A. Visockas.

Į viršų