facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Lektorius Gintaras Ignatavičius vis dar laiko Šiaulius savo miestu, todėl visuomeniniais pagrindais sutiko bendradarbystės centre „Spiečius“ pamokyti jaunuosius miesto verslininkus kaip efektyviai pristatyti save ir savo verslą, kaip sukurti apie save išskirtinę, dėmesį prikaustančią istoriją... Kad tai aktualu, parodė tai, jog paskelbus registraciją į mokymus ji baigėsi jau per pirmą parą. Optimistiškai pozityviu save pristatantis verslo konsultantas ir saviugdos treneris pripažįsta, kad Šiauliuose norint verslą įtikinti investuoti į žmones, reikia nueiti papildomą kelią.

Sparnus užsiaugino jaunimo organizacijoje
„Man juodžiausia diena buvo, kai manęs nepriėmė į mokyklą. Esu gimęs rugsėjo 23 d., tad man pasakė: ateik kitais metais. Šitą žinutę aš išgirdau prie 100 žmonių. Pakvietė išeiti į priekį ir pasakė, toks ir toks berniukas nepriimamas į mokyklą. Supykau, perlaužiau kardelį, kurį nešiau mokytojai, ir išmečiau į šiukšlių dėžę. Matyt, ši nuoskauda buvo gana didelė, nes 2013 m. kovo 2 d. aš įkūriau savo mokyklą – „Mokymų akademiją“ – ir kartu su partneriais kuriame mokymo programas apie efektyvų bendravimą, pardavimus, vadovavimą, lyderystę. Tai mano aistra“, – apie save pasakoja G. Ignatavičius.

Šiauliuose jis atsidūrė įstojęs į universitetą, kaip pats sako, į nuostabias fizikos-matematikos studijas. Sukūrė šeimą ir gyveno Šiauliuose. Prieš pusantrų metų persikėlė į Vilnių, tačiau Šiaulius vis dar laiko savo miestu, dažnai čia sugrįžta.

G. Ignatavičius 2012 m. sukūrė savo mokymų ir konsultacijų verslą. Kaip pats pasakoja, užaugino savo verslo idėją dalyvaudamas visuomeninėje organizacijoje „JCI Šiauliai“. Čia tapo mokymų treneriu, gavo sertifikatą dirbti su suaugusiais žmonėmis ir tai tapo jo pašaukimu. Lektorius drąsina jaunus žmones dalyvauti visuomeninėse organizacijose, nes čia galima užauginti sparnus.

KTU vadybos ir strateginės lyderystės studijas baigęs verslo konsultantas yra vienos Vokietijos kompanijos laisvai samdomas lyderystės mokymų treneris. „Lidl“ kompanijai padėjome ateiti į Lietuvą, surinkti geriausius žmones, paruošti vadovus“, – pasakoja apie savo kompetencijas lektorius.

Antros galimybės pirmam įspūdžiui sukurti nebus
„Įkvepiu žmones mokytis“, – taip pristato save G. Ignatavičius. Lektorius moko verslininkus pristatyti save per 7, 15, 30 sekundžių, per 1, 3, 5, 10 minučių pagal tam tikrą metodiką. Jis ragina sukurti trumpą išskirtinę žinutę. Labai svarbu nuoseklumas. Jei turi savo žinutę, tai tu ją ir komunikuok. Kai laikaisi nuoseklumo, žmonės tave atpažįsta.

Saviugdos treneris primena rašytojo ir filosofo Zigo Ziglario posakį: jei tu žmonėms patiksi, jie tavęs klausysis, bet jei tu žmonėms sukelsi pasitikėjimo jausmą, jie iš tavęs pirks. G. Ignatavičius pastebi, kad antroji dalis neveikia be pirmos. Jis atkreipia auditorijos dėmesį, kad vykdant pardavimus ir susitinkant su klientais turi per 4 pirmąsias minutes sukurti apie save įspūdį, o šiaip įspūdis apie žmogų susidaromas pirmomis sekundėmis. Antros progos sudaryti pirmą įspūdį nebebus. Kokį jus pamatė, tokį ir prisimins.

Dar vienas metodas – lifto kalba. Liftas kyla nuo pirmo iki, pavyzdžiui, 18 aukšto. Per tą laiką turi save pristatyti ir susipažinti su nepažįstamu žmogumi. Taip gimsta reikalingi kontaktai.

„Pristatyti save – viena. Pozicionavimas – ne kas kita, kaip kito žmogaus galvoje palikti tokį vaizdą, kokiu norėtum, kad tas žmogus tave prisimintų. Yra atlikti tyrimai, kad pirmu žvilgsniu žmonės vertina sutikto žmogaus akis ir šypseną. Jei norite kurti linksmo žmogaus įspūdį, tai šypsokitės. Jūs esate savo verslo vizitinė kortelė. Kai nuvažiuoju pas klientus, vedu seminarus, dalyvauju konferencijose, mūsų „Mokymų akademijos“ tinklalapyje lankytojų skaičius padidėja, suaktyvėja paskyros socialiniuose tinkluose“, – pasakoja lektorius.

Parduoti save per 7 sekundes
G. Ignatavičius sako, kad verslo asmeninis pozicionavimas (personal brending) susideda iš trijų dalykų: įvaizdis (išvaizda, higiena, elgesys), neverbalika arba kūno kalba ir žodžiai. Būtina, kad derėtų išvaizda su asmenybe. Savęs suvaidinti nereikia – pataria konsultantas.

G. Ignatavičius primena dar 1967 m. amerikiečio profesoriaus moksliniame darbe sukurtą garsiąją taisyklę: 55 proc. žmonių pirmą kartą sutikę prisimins, kaip jūs atrodėte, 38 proc. – balsą, kaip kalbėjote, 7 proc. – ką jūs sakėte.

Vadinasi, svarbu geras kostiumas ir malonus balsas? Lektorius tai neigia, aiškindamas, kad negalima nuvertinti turinio. Jei kalbėsite nesąmones, pirmos dvi dalys nepadės.  

Gal ši taisyklė yra mitas, gal turinio lieka daugiau? Saviugdos mokytojas tikina, kad turinio atmintyje lieka daugiau, kai žmogus kalba ilgiau nei 5 min. Jei kalba valandą, turinio reikšmė išauga iki 20 proc.

„Parduokime save per 7 sekundes vienu sakiniu. Jis turi atsakyti į klausimą, kodėl kitai pusei naudinga tavęs klausytis. Marketingo specialistai žino: trumpumas yra geriausia reklama. Nauda turi būti ne prisistatančiam, o tam, kuris klausosi. Žinutė turi žmoguje iššaukti klausimą: kuo jūs užsiimate? Ką jūs darote? Jei gavote tokį klausimą, jūsų žinutė verslo „brendinge“ veikia. Trys dalykai: objektas, veiksmažodis ir rezultatas“, – moko G. Ignatavičius.

Savo verslo ir asmeninės misijos įprasminimas
Po mokymų  lektorius atsakė į keletą klausimų:

– Kaip fizikas–matematikas tapo saviugdos mokymų organizatoriumi ir verslo konsultantu?
– Baigęs tiksliuosius mokslus Šiauliuose nuėjau dirbti į telekomunikacijų bendrovę ir tikėjausi, kad mano techninės žinios čia bus labai naudingos. Greitai supratau, kad pirmame plane – klientas, pagalba jam, o ne techninės žinios. Pajutau, kad turiu stiprią bendravimo kompetenciją. Buvau konsultantu, vadybininku, projektų vadovu, komandos vadovu. Tapęs grupės vadovu, turėjau 10 žmonių grupę ir su ja dirbdamas supratau, kad mano pašaukimas – rodyti kelią, būti pavyzdžiu, įkvėpti. Atradau jaunimo organizaciją „JCI Šiauliai“, pradėjau vesti seminarus ir man tai patiko. Visuomeninėje organizacijoje pokyčių ištroškę nauji žmonės prikviesdavo garsių lektorių ir mane tai įtraukė. Supratau, kad ta lyderystė – mano kelias.

– Ar Šiaulių verslas pakankamai modernus, kalbant apie darbuotojų ugdymą, verslo pristatymą?
– Kažkaip nesinori lyginti Vilniaus ir Šiaulių, bet reikia pripažinti, kad Šiauliuose su klientais reikia nueiti papildomą mylią, parodant, kokį rezultatą gali duoti investicija į žmones.

Sėkmės formulė paprasta – strategija plius žmonės. Dažnas vadovas laukia argumentų, kodėl jiems naudinga investuoti į žmones. Moksliniai tyrimai rodo, kad įsitraukusių žmonių produktyvumas išauga 40 proc. Ką tai rodo? Tai rodo, kad verta žmones įtraukti į sprendimų priėmimą, daryti strategines sesijas, vizijos, misijos atnaujinimus, vertybių sesijas. Šiauliuose yra klientų, pas kuriuos mielai grįžtame, nusistovėjęs ilgametis bendradarbiavimas. Gera prisidėti prie savo miesto. Tą mylią nuėjus jaučiame, kad verslas auga, žmonės atsirenka ir investuoja.

– Šiandien jūs mokėte gana jauną pradedančių verslininkų auditoriją. O patyrę, sukūrę dideles kompanijas verslininkai domisi tuo, ką jūs galite pasiūlyti?
– Patyrę vyresni verslininkai galbūt yra uždaresni žmonės, bet nesakyčiau, kad jiems tai yra neįdomu. Gerbiu amžių, tačiau pradeda trukdyti nuostatos, kurios šiek tiek viską pristabdo. Taip, jauni žmonės neturi patirties, bet jie yra žmonės be ribų. Juos reikia kartais pristabdyti, jiems tinkamai vadovauti ir nukreipti teisingu keliu. Čia vadovams reikia gerokai su savimi padirbėti. Mūsų klientai būdavo tie vadovai, kurie patys tobulėja, važiuoja į Vilnių, į vadovų klubus, kurie patys ieško galimybių ir jas integruoja į savo verslą. Tiems, kurie užsidarę, natūralu, sunkiau tas galimybes parodyti. Jie sako: ai, mes tą kelią jau praėjome, nebenorime kartoti ir pan.

– Kodėl taip svarbu save sugebėti pristatyti? Dažnas jums pasakytų, kad pasakei žmogaus pareigas ir viskas aišku. Jei jis vadovas – vadinasi, sėkmingas, kompetentingas, jei eilinis darbuotojas – jam viskas prieš akis...
– Kai konkurencija didžiulė, didelį lėtą verslą gali suvalgyti greitas verslas. Nelengva prasiskinti kelią konkurencinėje kovoje. Labai svarbu prisistatymo galia, išskirtinumas, kompanijos kuriama vertė, privalumai, kuriuos nori atskleisti įmonės. Būtina ieškoti spalvingumo, išskirtinumo, kad būsimas klientas, pirkėjas suklustų, kodėl jam naudinga pradėti dialogą ar klausytis. Šūkiai nebeveikia. Reikia ieškoti misijos, prasmės, vertės, kurią verslas gali kurti savo klientui ar būsimam partneriui, ir ieškoti istorijos. Istorijos – neišnaudota erdvė. Mes tarsi apie jas žinome, mokomės kurti, bet čia neatrasti verslo dirvonai. Pasakoti parduodančias istorijas būtina, nes jos išskiria iš aplinkos.

– Prisistatant svarbiau forma ar turinys?
– Italų ekonomisto Pareto dėsnis: pirmosios sekundės svarbu formai, nusiteikimui, savęs psichologiniam parengimui, o tada atsiranda erdvė žodžiui. Praveri burną ir tada jau apie 40 proc. reikšmės įgyja žodis, iš praktikos galiu pasakyti.

Lyderystės mokytojas Simonas Sinekas yra rašęs: žmonės neperka to, ką tu darai, o perka tai, dėl ko tai darai. Šiandien prisistatymas turi būti atskleidžiantis tavo prasmę, tavo misiją. Tai savęs įprasminimas. Kai kitai pusei tampa aišku, kodėl naudinga su tavimi turėti pokalbį, tu tada ir parduodi savo produktą. Ieškoti reikia daugiau nei pardavimo. Čia prisistatymas įgauna naują formą – savo verslo, netgi savo asmeninės misijos įprasminimas.

Į viršų