Šiaulių miesto tarybos nariams pristatytas potencialus investuotojas Šiaulių oro uoste. „Šiaulių naujienose“ jau rašėme, kad UAB „Aviacijos partnerystė“ dar praėjusių metų pabaigoje Savivaldybei atskleidė savo planus Šiaulių oro uosto teritorijoje kurti orlaivių remonto ir aptarnavimo centrą. Praėjusią savaitę su investiciniais pasiūlymais supažindinti miesto politikai. Investicijos džiugintų, tačiau ir pačiai Savivaldybei tektų rasti apie 5 mln. Eur investuotojams „pasitikti“.

Investuotojo planuose – 150 gerai apmokamų darbo vietų
UAB „Aviacijos partnerystė“ Šiaulių oro uosto teritorijoje įrengtų modernų 10 tūkst. kv. m ploto orlaivių remonto ir techninio aptarnavimo centrą. Nors tarptautinis Šiaulių oro uostas yra visai šalia gyvenamojo rajono, vienintelis Europos Sąjungos rytinėje dalyje netaiko garso apribojimų. Ilgiausias Baltijos šalyse pakilimo takas su naujausia įranga leidžia priimti ir aptarnauti didžiausius pasaulyje orlaivius visą parą ištisus metus, esant net sudėtingiausioms oro sąlygoms. Atsižvelgiant į tai „Aviacijos partnerystė“ mato dideles galimybes priimti ir aptarnauti skirtingo tipo, dydžio ir galingumo orlaivius su perspektyva plėsti techninę aptarnavimo bazę.

Orlaivių techninio aptarnavimo centras išsidėstytų 14,4 tūkst. kv. m teritorijoje. Tai būtų vieno aukšto karkasinis angaras, kuriame vienu metu tilptų ne mažiau kaip 2 lėktuvai.

Bendrovės investicijos siektų iki 15 mln. Eur. Paties centro projektavimas ir statyba galėtų kainuoti apie 5 mln. Eur ir truktų apie 1,5 metų. Tokią pat sumą „Aviacijos partnerystė“ investuotų į technologinę įrangą, kurios įsigijimas ir montavimas galėtų užtrukti 2,5-3 metus. Įmonė sukurtų apie 150 aukštos kvalifikacijos darbo vietų, o vidutinis darbo užmokestis planuojamas apie 1770 Eur per mėnesį.

Investuotojai spėja, kad pirmieji investuotojai duotų stimulą plėstis kitiems verslams, ypač aviacijos paslaugų, paveiktų krovinių tranzitą, turizmo srautus.

„Aviacijos partnerystė“ pristatė, jog investicinis projektas regionui ir miestui duotų nemažą ekonominę ir socialinę naudą. Skaičiuojama, kad be minėtų investicijų bendrovė kasmet sumokėtų apie 2,1 mln. Eur per metus mokesčių į valstybės ir savivaldybės biudžetą, iš kurių vien gyventojų pajamų mokestis siektų 500 tūkst. Eur.

Oro uostas turi susitvarkyti peroną ir takus
Investuotojas norėtų iš oro uosto žemės sklypą nuomoti. Savivaldybės administracijos Projektų valdymo skyriaus vedėja Ieva Džiaugienė informavo, kad Savivaldybės įmonė jau ruošiasi žemės sklypo aukcionui ir jame galės dalyvauti bet kuris potencialus investuotojas. Išnuomoti ketinama 2 ha teritoriją. Pagal aukciono sąlygas per trejus metus nuo nuomos pradžios turėtų būti įvykusios objekto statybos.

Tam, kad į oro uostą ateitų bet kokios investicijos, pati Savivaldybės įmonė turi padaryti nemažų pokyčių. Būtina paruošti reikiamą infrastruktūrą – sutvarkyti peroną, takus, įrengti orlaivių stovėjimo vietas. Oro uosto direktorius Andrius Daujotas kalba, kad tam gali reikėti apie 5 mln Eur.

Savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis tą pačią dieną, kai buvo paskirtas į šias pareigas, dalyvavo investicinio projekto ir Šiaulių oro uosto perspektyvos pristatyme. Pirmadienį spaudos konferencijoje administracijos vadovas komentavo, kad jam kelia klausimų infrastruktūros remontui reikalinga didelė lėšų suma.

„Aišku, kai prie šios sumos pridedi 150 naujos įmonės darbuotojų, tai atrodo gerai. Tik tuos darbuotojus turi priimti Šiauliuose registruotas įmonės padalinys, kad tai būtų mūsų miesto žmonės priimti, tuos įsipareigojimus turi įvykdyti ne centrinė įmonė. Reikia žiūrėti, kad tas siūlomas riestainis būtų tikras, o ne riestainio skylė“, – sakė A. Bartulis.
Jis ketina šią savaitę susirinkti visą informaciją ir pasitarime išsiaiškinti situaciją. Administracijos direktorius nori patikrinti teisinius dalykus, ar viskas gerai padaryta.

„Po pasitarimo bus tam tikra pozicija. Nuspręsime, ar rengiame sprendimo projektą ir siūlome Tarybai projektui pritarti. Tai yra nemažas trimetis projektas, dideli finansiniai įsipareigojimai (5 mln. Eur), turint galvoje, kad pagal strateginį planą turime ir taip didelius įsipareigojimus ateinantiems metams. Per 18 mln. Eur poreikis susietas su investiciniais miesto projektais. Papildomas poreikis dar 5 mln. Eur – didelis krūvis Savivaldybei. Reikia viską įvertinti“, – neskuba daryti išvadų administracijos vadovas.

Spręs politikai
Šiaulių miesto tarybos socialdemokratų frakcijos seniūnas Justinas Sartauskas pastebėjo, kad Savivaldybės administracija nuveikė nemažą darbą su investuotoju, bet sprendimą turės priimti miesto Taryba.

„Buvo ir toks siūlymas, kad investuotojas pats įrengs reikalingą oro uostui infrastruktūrą, o mes išsipirksime. Manau, kad geriau ieškoti galimybių darbus atlikti patiems, taip būtų skaidriau“, – sakė politikas.

Jo nuomone, oro uosto veiklai toks investuotojas, kaip „Aviacijos partnerystė“, būtų naudingas. Jam pasitikėjimą kelia ir tai, kad šios įmonės praėjusių metų apyvarta siekė 100 mln. Eur.

Investuotojų lauktų ir oro uostas. Jo direktorius A. Daujotas yra sakęs, kad oro uostas – tai vieta, pavadinimas ir įsipareigojimai, o veiklą jame turi vystyti verslas.

Į viršų