Įsigydami prekę visada tikimės gauti būtent tai, ką užsisakėme, ir net nesusimąstome, kad dėl vienokių ar kitokių priežasčių mus gali pasiekti ne ta prekė. Į panašią situaciją pakliuvo ir viena Šiaulių miesto gyventoja.
Situacija tokia: moteris parduotuvėje užsisakė vienokį šaldytuvą, tačiau gavusi prekę pastebėjo, kad gauto šaldytuvo modelis skiriasi nuo užsisakytojo.

Gauta ne ta prekė
Moteris pasakoja, kad nuėjo į „Varlės“ parduotuvę įsigyti šaldytuvo. „Pirmąjį kartą tik apsižiūrėjau, o kitą kartą parduotuvėje dirbusi mergina pasiūlė šaldytuvą. Jos teigimu, internetiniame parduotuvės puslapyje jo nebuvo, bet sandėlyje yra šaldytuvas su trimis energijos taupumo pliusiukais. Parduotuvės darbuotoja sakė, kad dabar didelė nuolaida, nes pradinė kaina buvo per 800 eurų, o tą dieną jis kainavo 720 eurų. Ji man pasakė šaldytuvo markę, išrašė užsakymo lapelį. Po poros dienų aš jiems nuvežiau pinigus, o jau kitą dieną sulaukiau kurjerio skambučio, kad prekė yra Šiauliuose. Tądien negalėjau išeiti iš darbo, taigi sutarėme, kad šaldytuvą jie man pristatys kitą dieną, penktadienį“, – pasakoja šiaulietė.

Moteris tikina turėjusi keistą nuojautą, tad ir pastebėjo, kad gauta prekė skiriasi nuo užsakymo lape parašytosios.
„Paprašiau atvežusių vaikinų, kad užneštų šaldytuvą ir jį šiek tiek išpakuotų. Jiems išėjus apžiūrėjau prie to šaldytuvo priklijuotą aprašymą, jį išsikirpau, paskui išpakavusi pati apžiūrinėju gautą prekę. Žiūriu į vieną pavadinimą, į kitą ir suprantu, kad jie skiriasi. Pradėjau skaityti, atėmė rankas kojas – pasirodo, vieną pirkau, o kitą gavau“, – toliau atsitikimą komentuoja moteris.

Šiaulietė teigia, kad viskas įvyko penktadienio vakarą, taigi į parduotuvę „Varlė“ kreipėsi tik pirmadienį.

„Pirmadienį po pietų jiems paskambinau. Atsiliepusi mergina pažadėjo pasižiūrėti, kodėl taip įvyko, ir padovanoti firminį parduotuvės puodelį, o tai mane ir papiktino labiausiai. Taigi laukiau jų  skambučio“, – pasakoja moteris.

Ir nesulaukė. Šiaulietei teliko kreiptis į juos dar kartą. Šįkart moteris pasakoja, kad kalbėjosi su viršininku, tačiau pokalbis anaiptol nebuvo toks malonus – ant moters buvo pykstama, kad ji išpakavo šaldytuvą. Ir jai buvo pasiūlyta priimti gautą šaldytuvą už „savikainą“.

Moteris teigia, kad taikyta nuolaida jos netenkino, tačiau po ilgų parduotuvės durų varstymo ji pasiliko šaldytuvą, tačiau norėjo atkreipti žmonių dėmesį, kad visuomet pasitikrintų, ar tikrai gavo tą prekę, kurią ir užsisakė.

Teigia negavę jokio skundo
Kreipėmės į parduotuvę „Varlė“ klausdami, dėl kokių priežasčių taip galėjo atsitikti. Pirmąjį kartą parduotuvės atstovai teigė, kad kasdien aptarnauja po kelias dešimtis klientų ir per savaitę parduoda daug įvairių gamintojų šaldytuvų, todėl paprašė patikslinti informaciją.

Taip pat teigė, kad pastaruoju metu nėra gavę iš klientų jokių pretenzijų dėl kokio nors šaldytuvo ir neturi jokių signalų iš Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos.

Taigi, į parduotuvę buvo kreiptasi antrą kartą su jau patikslinta informacija, tačiau atsakymą gavome labai panašų. Parduotuvės žiniomis, neturima oficialaus kliento kreipimosi dėl šios prekės, todėl nieko negalima pakomentuoti.
Tik buvo paklausta, kodėl klientas nesikreipė į „Varlę“ arba Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Tačiau atsakius, kad mūsų žiniomis klientė tikrai į juos kreipėsi, atsakymo nebesulaukėme.

Galioja tik raštiškas kreipimasis
Pateikus užklausą Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Šiaulių skyriui, situacija iš dalies pradėjo aiškėti.

Skyriaus l. e. p. vedėja Loreta Gvazdikienė atsakė, kad prieš sudarydamas vartojimo sutartį, verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją, priešingu atveju verslininkas vartotojui turi atlyginti dėl to patirtus nuostolius.

Jeigu pirkimo-pardavimo sutartis nustato, kad pardavėjas privalo perduoti tam tikros rūšies, modelio, dydžio, spalvos ar pagal kitokius požymius apibūdinamus daiktus (daiktų asortimentas), tai pardavėjas privalo perduoti tokius daiktus, kurie atitinka šalių suderintą daiktų asortimentą. Tačiau svarbiausias punktas, dėl kurio „Varlės“ atstovai teigė, kad į juos niekas nesikreipė yra tai, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 straipsnio nuostatomis, vartotojas pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimus.

„Vartotojas privalo kreiptis į pardavėją ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo tos dienos, kurią vartotojas sužinojo ar turėjo sužinoti apie savo teisių ar teisėtų interesų pažeidimą. Pardavėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Vartotojas, nesutikdamas su pardavėjo atsakymu, turi teisę raštu kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą“, – teigia L. Gvazdikienė.

Vadinasi, galioja tik raštiškas kreipimasis dėl vartotojo teisių pažeidimo, o mūsų žiniomis, moteris parduotuvėje situaciją aiškinosi žodžiu.

Nors sakoma, kad mokomės tik iš savo klaidų, iš šios istorijos gali pasimokyti kiekvienas. Kilus bet kokiems nesklandumams įsigyjant prekes, dėl visų pretenzijų į užsakovą reikia kreiptis raštu, o ne eiti aiškintis žodžiu. To nepadarę, galite pakliūti į panašią situaciją, kaip ir ši šiaulietė.

Nepaisant to, klausimas, kodėl buvo pristatytas ne tas šaldytuvas, taip ir liko iki galo neaiškus.

Į viršų