facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Šiauliuose automobilių kompanijos „Honda” atstovai, skirtingai nei „Toyota”, neskuba taisyti defektų.

 

 

Romualdas BALIUTAVIČIUS


Neseniai žiniasklaidoje pasirodė pranešimai apie tai, jog tokie automobilių gamybos milžinai kaip „Honda” ir „Toyota” buvo priversti atšaukti dalį savo produkcijos. Taip koncernas „Honda” dėl akumuliatoriaus jungiklio atšaukė 646 tūkst. automobilių visame pasaulyje. Iš jų 140 tūkst. mašinų atšaukta buvo JAV. Kita gamintoja - „Toyota” atšaukė 1,8 mln. Europos keliais važinėjančių mašinų dėl greičio pedalo gedimo. Taigi kas atsitiko ir ką daryti šių automobilių markių savininkams?

Niekas nepamirštas...

Kalbiname Kęstutį Dudėną, „Toyotos” Šiaurės regiono padalinio vadovą.

„Remiantis „Toyotos” koncerno pranešimu, neseniai žiniasklaidoje pasirodė pranešimai, kad „atšaukiami” „Toyota” markės automobiliai... Daug kas skambina ir klausia, kaip reikėtų suprasti terminą „atšaukiami”? „Ar iš manęs atimsite ir duosite naują, ar pinigus grąžinsite, ar kaip kitaip?” - domisi. Iš tikrųjų situacija tokia, kad automobilių niekas „neatšaukia”, bet jie yra kviečiami į servisą nemokamam techniniam aptarnavimui, kai maždaug per 45 minutes sutvarkomas greičio pedalo defektas. Kiek tokių automobilių važinėja Baltijos šalyse, duomenų neturime. Šiauliuose šitokių mašinų parduota apie 150”, - teigia K. Dudėnas.

„O kas, jei kurį nors „Toyota” markės automobilio savininką informacija laiku nepasiekė arba jis girdėjo, tačiau tam neteikia didesnės reikšmės?”

„Nuo pirmos dienos informacija skleidžiama per visas žiniasklaidos priemones, todėl negali atsitikti taip, kad kas nors nežinotų. Turime visas klientų duomenų bazes, kontaktus, visą reikiamą informaciją. Savaitės bėgyje visi mūsų klientai Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse bus informuoti. Jie gaus laišką su atsiprašymu bei kvietimu apsilankyti artimiausiame „Toyotos” servise nemokamai pašalinti defektą”.

Anot pašnekovo, problema ta, kad užsikerta šių automobilių akceleratoriaus pedalas. Paskutinėje stadijoje pedalas gali užsikirsti visiškai. Ar gali situacija tapti nevaldoma ir panaši į rodytą amerikietiškame filme „Automobilis bėglys”? „Apie tai jau kuriami anekdotai, - šypsosi pašnekovas. - Vienam „Toyotos” savininkui greitkelyje užsikirto greičio pedalas ir jis pralėkė Kauną, pralėkė Kryžkalnį ir Klaipėdą, pralėkė visus stabdančius jį policininkus. „Dabar sąskaitas pateiksiu „Toyotai”, - nusprendė tas.

Gamintojai atsiuntė mums instrukciją, kaip elgtis užsikirtus pedalui. Jeigu automobilis su mechanine pavarų dėže, užtenka išminti sankabą ir įjungti laisvą pavarą. Jei su automatine – staigiai stabdyti. Toliau reikėtų kreiptis į pagalbos kelyje tarnybą, kuri visą garantinį laikotarpį yra nemokama. O „Toyotos” interneto svetainėje veikia programa, galinti iškart informuoti, ar jūsų automobilis turi tokį defektą. Tam užtenka įvesti modelį ir kėbulo numerį”.

„Lietuviai perka ir nebenaujas mašinas. Tarkime, kažkas Amerikoje pigiai nusipirko 2 metų senumo vietos rinkai skirtą modelį „Toyota Camry”... Ar gedimas taip pat bus šalinamas nemokamai?”

K. Dudėnas: „Taip, jis gali kreiptis į „Toyotos” atstovybę, kai tik pastebi, jog pedalas nenoriai grįžta į pirminę padėtį. Tada mes kreipiamės į tiekėjus, kurie pagal kėbulo numerį nustato, ar už jūrų marių pirktam automobiliui reikalinga pagalba. Žinoma, procesas gali kiek užtrukti, nes amerikietiškiems modeliams reikalingos kitokios detalės.

Kitais atvejais defektų šalinimus jau pradėjome ir manome, kad tam neprireiks daugiau kaip dviejų savaičių. Pasirodo, čia „kalti” plastikiniai pedalo įrangos elementai. Ilgainiui plastiko paviršius pašiaušiamas ir pedalas nebegrįžta į pirminę padėtį. Defektui pašalinti į jų tarpą įstatoma metalinė plokštelė. Ir viskas. Naudodamasis proga, noriu atsiprašyti „Toyotos” automobilių savininkų už patirtus nepatogumus”.

Nemokamai remontuoti nežada

„Gavome oficialų raštą, - teigia Mindaugas Kaušius, „Hondos” prekybos atstovas Šiauliuose ir serviso techninis vadybininkas. - Yra atskiri „Hondos” regionai – Amerikoje, Rusijoje... Tačiau mes su jais nekontaktuojame. Problemos ištiko kituose regionuose parduodamus šitos markės automobilius. Galiu patvirtinti, jog dėl oro pagalvių ar akumuliatorių jungiklių gedimų į mus niekas nesikreipė ir tai visai ne mūsų problemos.

„Lietuviai važinėtus automobilius noriai perka ir Amerikoje arba, sakykime, kažkam mašiną padovanojo turtingi tenykščiai giminės. Ką dabar daryti savininkui? Gabenti įsigytą  automobilį atgal už Atlanto?”

M. Kaušius: „Aptarnavimas, kaip išimtis, įmanomas ir pas mus, tačiau pinigus susigrąžinti toks žmogus galės tik Amerikoje. Nurodymo remontuoti nemokamai mes negavome. Netgi neturime sąrašų, pagal kuriuos galėtume nustatyti, ar toks įsikišimas yra būtinas. Žmonės skambina, ir šiandien buvo vienas skambutis... Paaiškiname, kad Europos rinkai visa tai negalioja – gali važinėti ramūs”.

Anot „Hondos” atstovo, tokie dalykai, kaip pogamyklinis mazgų tvarkymas, nėra didelė naujiena, o terminas ”atšaukti” šioje situacijoje apskritai netinkamas ir nereikėtų iš to pūsti burbulo. „Vyksta nuolatinis tobulinimo procesas, kokį patiria ne vien tik „Honda”. „General Motors” yra „užsisėdę” ant japonų, todėl, gali būti, kad visas tas triukšmas - konkurentų įkvėptas...” - svarsto M. Kaušius.

Oficialaus pranešimo negavo

Panašiai kalbėjo ir kito - sostinėje reziduojančio „Hondos” centro pardavimų vadovas Vytautas Kastenauskas: „Visi tie gandai kyla iš spaudos. Oficialiame pranešime sakoma, jog atšaukiami tik Amerikos, Japonijos, Taivanio ir Australijos rinkoms skirti automobiliai. Europoje dar neatšauktas nė vienas automobilis”.

„Ką galite pasakyti apie gedimus akumuliatorių jungikliuose, dėl kurių, pasak pranešimų, netgi gali kilti gaisras?”

„Pirmąsyk girdžiu. Oficialios informacijos tuo klausimu neturime, kaip ir kiek savininkų kreipėsi dėl defekto pašalinimo? Žmonės sunerimę, skambina ir klausia, ką daryti? Nieko nereikia daryti. Mes pakviesime, jei gamintojai inicijuos atšaukimą. Visa informacija, kuria disponuoju, gauta iš spaudos ir televizijos. Oficialių pranešimų neturime, o siųsti užklausimą gamintojams nėra jokio  pagrindo. Jeigu tai būtų svarbu mūsų regionui, mūsų rinkai, be abejo, pranešimą būtume gavę”.


Į viršų