SPECIALIŲJŲ PEDAGOGŲ PROFESINĖ SĄJUNGA

ATVIRAS KREIPIMASIS
2010 01 15

Švietimo ir mokslo ministerijai
Šiaulių savivaldybės administracijos direktoriui
Šiaulių švietimo skyriaus vedėjai
Šiaulių ikimokyklinių ugdymo įstaigų vadovams
Lietuvos logopedų asociacijai
Visuomenei

2009 m. spalio 28 d. Premjeras Andrius Kubilius, atstovaudamas Vyriausybei, kartu su socialiniais partneriais pasirašė Nacionalinį susitarimą.

Primename, kad nacionaliniame susitarime Vyriausybė ir socialiniai partneriai įsipareigojo visus iškilusius nesutarimus spręsti dialogo, derybų ir susitarimų būdu ir laikinai, nuo 2009 m. rugsėjo 1 d. iki 2011 m. sausio 1 d., sumažinti biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo užmokestį vidutiniškai 8 procentais.

Tačiau su mumis nesitariama, realus socialinis dialogas nevyksta, o užmokesčio mažinimas pedagogams greit perkops 20 %.

Specialieji pedagogai (logopedai, surdopedagogai, tiflopedagogai ir kt.) ikimokyklinėse įstaigose teikia pagalbą įvairių sutrikimų ir negalių (intelekto, kalbos ir komunikacijos, klausos, regos, judesio ir kitų sutrikimų) turintiems ikimokyklinio vaikams. Laiku suteikta tinkama specialioji pedagoginė ir logopedinė pagalba padeda užkirsti kelią rastis problemoms, kurios dažniausiai turi neigiamos įtakos žmogaus gyvenimo kokybei, jo profesinei karjerai ir pan. Primename, kad pagalbą mes teikiame ne sveikiems, gabiems vaikams, o TURINTIEMS SUTRIKIMŲ, kuriuos dažniausiai lydi neurologinė simptomatika. Deja, su savo vaikais mes negalime parodyti gražaus šokio ar dainelės, negalime dalyvauti konkursuose, olimpiadose ir pan. Mūsų darbo rezultatai nėra akivaizdžiai matomi visuomenėje ir apie mus kalbama ir žinoma mažiau, nei apie kitus ugdytojus.

Dėl mūsų darbo specifikos specialiesiems pedagogams buvo mokamas atlyginimo priedas, tai buvo mūsų atlyginimo dalis. Mūsų valstybės istorijoje buvo sunkių laikotarpių, tačiau niekam niekada nekilo mintis mažinti ar visai panaikinti mūsų atlyginimų priedus. Beje, mokytojams taip pat mokamas priedas už darbą su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais.

Rugsėjo mėn. Šiaulių savivaldybės administratorius priedą sumažino nuo 15% iki 10%. Todėl atlyginimas spec. pedagogams sumažėjo 8.3 % , o kitiems pedagogams tik apie 3,4% (dėl bendro BMA mažinimo).

Laikantis nacionalinio susitarimo (8%), specialiesiems pedagogams atlyginimas nebeturėtų būti mažinamas, nes jis jau buvo sumažintas du kartus. Tačiau Šiaulių savivaldybės Administratorius Švietimo skyriaus vedėjos siūlymu sausio mėn. 6 d vienašališkai įsakė sumažinti spec. pedagogų priedą dar 5%, nors lėšos 10% priedo mokėjimui jau buvo numatytos. Tai padarė be Trišalės tarybos pritarimo, o įstaigų direktorės pradėjo įsakymą taikyti atgaline data.

Mes palyginome ikimokyklinės įstaigos spec. pedagogės, logopedės darbo užmokestį su nalogišką darbo krūvį, kategoriją, darbo stažą turinčia priešmokyklinio ugdymo pedagoge.

Abiejų darbo stažas virš 15 metų; darbo krūvis – 1 etatas; kvalifikacinė kategorija – metodininkė; šeimyninė padėtis: viena augina 2 mokyklinio amžiaus vaikus.

Nuo 2010 m. sausio mėn. 1 d. planuojama taikyti koeficientų žirklių vidurkį (mums tai jau bus ketvirtas mažinimas!), o gal net ir apatinę ribą. Tokiu būdu darbo užmokestis mažėtų net 16.18% (kitiems pedagogams- iki 8%).

Jei bus taikomas koeficientų žirklių minimumas, darbo užmokestis mažės net 20.22%!

Ir tai dar ne viskas. Šiaulių ikimokyklinių įstaigų darbuotojai savivaldybei turi „sutaupyti“ (t.y. atiduoti dalį atlyginimo) apie 16% nuo kiekvieno darbuotojo darbo užmokesčio metinio fondo. Reiškia, ikimokyklinės įstaigos spec.pedagogas netektų jau net 36%!!!!!
Norime paklausti, kodėl Šiaulių Švietimo skyriaus vedėja p. V.Damskienės, savivaldybės Administracijos direktorius p. V.Damulevičius nesitaria su Trišale taryba ir neieško dialogo su švietimo darbuotojais ir profsąjungomis?

Mes ir taip jau taupome: kvalifikaciją keliame savo lėšomis, privalomus sveikatos patikrinimus apmokame pačios, pačios perkame higienos priemones, duodame pinigų aplinkos gražinimui, pačios perkame metodinę literatūrą, didaktinius žaidimus, o dabar jau ir popierių bei kanceliarines prekes. Kai kurios net darbo kabinetus savo lėšomis suremontuoja. Ir transporto išlaidų mums niekas nepadengia. Jei taip, kaip mes, elgtųsi VISI savivaldybės ar seimo nariai, gal sutaupytume žymiai daugiau?

Primename, kad logopedai, spec. pedagogai atlieka ne tik savo tiesioginį darbą, bet ir dirba daugybę darbų, neįeinančių į jų pareigybės aprašą: rašo ugdymo programas, projektus, kuria įstaigos strategiją, veiklos planus, atlieka auditą ir pan.

Primename, kad pastaraisiais metais spec. pedagogams buvo prailgintos darbo valandos pridedant 5 nekontaktines valandas savaitėje (nuo 22 iki 27), bet nepridedant už tai papildomo užmokesčio.

Šiuo metu mes, ikimokyklinių įstaigų spec. pedagogai, logopedai, patiriame didžiulį stresą darbe, jaučiame spaudimą eiti nemokamų atostogų, nuolatinius gąsdinimus prastovomis, tikrinimais ir t.t. Mums nesuteikiama jokios vilties, perspektyvos. Nematome šviesos tunelio gale. Nepamirškime, kad dauguma mūsų – moterys, atsakingos dar ir už savo vaikų ir šeimų gerovę. Nuolatinis stresas atsiliepia ne tik mūsų bendrai savijautai, bet ir sveikatai, darbo kokybei, santykiams darbe ir šeimoje. Akivaizdu, kad visiškai nekreipiamas dėmesys ne tik į socialinio dialogo būtinybę, bet ir Europos sąjungos direktyvas dėl streso mažinimo, paminami geranoriškumo, pagarbos žmogui principai. Ir tai vyksta tokioje socialiai jautrioje srityje, kaip švietimas.

Siekdama, kad ekonomikos sunkmečiu, 2010 metais, biudžeto lėšų taupymo ikimokyklinio ugdymo įstaigose vajus nepažeistų esminių darbuotojų ekonominių–socialinių teisių ir nedidintų socialinės įtampos darbo kolektyvuose, netrikdytų ugdomos veiklos, nepažeistų vaikų ir jų tėvų lūkesčių, Šiaulių specialiųjų pedagogų profesinė sąjunga reikalauja:

  1. Nustatyti specialiųjų pedagogų atlyginimų priedo apatinę ribą – ne mažiau kaip 10%. (Argi logiška, kad ikimokyklinio ugdymo įstaigų, bendrojo lavinimo mokyklų mokytojams,priešmokyklinio ugdymo pedagogams (kuriems ir taip yra nustatytas 5%priedas), auklėtojų padėjėjams, kurių grupėje yra integruoti 1 – 4 vaikai su kompleksiniais ir kitais sutrikimais, nustatomas 5 % tarifinio atlygio priedas, o jeigu yra 5 ir daugiau tokių vaikų - 10% priedas, kai tuo tarpu spec.pedagogai, logopedai dirba su 30 vaikų, turinčių įvairiausius sutrikimus?)
  2. Visų pedagoginių darbuotojų atlyginimų koeficientus mažinti proporcingai vienodai (bendrai iki 10% , kartu skaičiuojant ir priedą, kaip atlyginimo dalį)
  3. Atlyginimus mažinti fiksuotam laikotarpiui, t. y. iki 2011 sausio 1 d., numatant atstatyti iki krizės buvusį darbo užmokestį. Visa tai užfiksuoti raštiškais susitarimais.
  4. Netaikyti taupymo būdų, kurie mažina jau sumažintus atlyginimus (nemokamų atostogų, prastovų sumažėjus vaikų skaičiui ir pan.).
  5. Gerinti vadovų elgesio kultūrą su darbuotojais ir mažinti stresą darbe, todėl jau rugsėjo mėnesį norime žinoti aiškų ir viešą ugdymo priežiūros planą ir tvarką iš Švietimo skyriaus, jei numatomi kokie nors tikrinimai ar kitokia priežiūra.
  6. Švietimo skyriaus specialistus norime matyti geranoriškais konsultantais ir patarėjais, o ne kontrolieriais ir inspektoriais, kurie inspektuodami bei vertindami pernelyg sureikšmina formalumus

Pasirašo:
Šiaulių Specialiųjų pedagogų profesinės sąjungos pirmininkė     Nijolė Jakubauskienė
Šiaulių Specialiųjų pedagogų profesinės sąjungos pirmininkės pavaduotoja        Daiva Kavaliauskienė

Pritaria:
Šiaulių Specialiųjų pedagogų profesinės sąjungos nariai:
Zita Grinvaldienė
Daiva Česnikienė
Raimonda Mikalauskienė
Sandra Radavičienė
Aldona Norkuvienė
Birutė Navickienė
Violeta Jurgaitienė
Alina Švirėnienė
Aušra Kušlienė
Sigita Denikytė
Asta Karpienė
Laura Trepekaitė

Visi Šiaulių ikimokyklinių įstaigų logopedai ir specialieji pedagogai

Į viršų