facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Niekad sodo nei daržo neturėjusiam žmogui leidinys apie svajonių sodą - tik bevertės spalvingos kortelės.
Vadimo SIMUTKINO nuotr.  

 
 
 
 
Zita KATKIENĖ

Viskas prasidėjo nuo nekalto žaidimo, o baigtis gali... įsiskolinimo byla. Grasinančius laiškus su perspėjimu, kad byla bus perduota skolų išieškojimo bendrovei dėl beveik 71 litas skolos, Alina Zaveckienė gauna nuolat. Moteris kreipėsi į redakciją, nes nusprendė, kad apie jos bėdą turi sužinoti kuo daugiau žmonių. Reikia žmonėms nuolat priminti ir apie tai, kad neužkibtų ant įkyrių prekių platintojų kabliuko ir netaptų skolininku per prievartą. Verčiami pirkti neužsakytus leidinius žmonės jaučiasi ir reketuojami, ir skriaudžiami.

Siuntiniai - iš  Dangaus?

Bene svarbiausia šiandien mokėti pasakyti „ne”. Nes vos iš namų išėjusiam prasideda siūlymai - pirkti, prenumeruoti, dalyvauti... Šiaulietė Alina Zaveckienė pasipiktinusi dvigubai - vyras dalyvavo žaidime ir, matyt, paminėjo jos vardą. Dabar jai nuolat siunčiamos nereikalingos kortelės apie sodo priežiūrą bei priminimai apie įsiskolinimą. Negana to, moteriai jau grasinama, jog ji nepasinaudojusi paskutine proga sumokėti skolą ir taikiai susitarti. Moteris sako, jog jaučiasi reketuojama, tačiau už niekam nereikalingas knygeles niekam nežadanti mokėti.

Šiaulietė Alina Zaveckienė neturi ir niekada neturėjo nei sodo, nei daržo, todėl ir jokie leidiniai apie sodininkystę ar daržininkystę jos nedomina. Deja, išvengti šio „malonumo” - domėtis sodininko rūpesčiais – nepavyko: dar praėjusios vasaros viduryje pašto dėžutėje radusi laišką, kuriame siūloma įsigyti rinkinį „Mano svajonių sodas”.

Miesto žmogaus toks pasiūlymas nesudomino - kam jai tas sodo grožis, jei ji ne tik sodo neturi, bet ir net nesvajoja jo įsigyti?

Praėjus trim-keturiom savaitėms šiaulietės namų adresu vėl atkeliauja naujas siuntinys su rinkiniu „Mano svajonių sodas”. Šiaulietė dar labiau nustebo, kai pastebėjo, kad ant voko rašoma net ne jos pavardė, o „Zaiscekienė”. Po mėnesio - ir vėl tas pats. Jos adresu atkeliavo toks pat siuntinukas, ir niekam nerūpi nei tai, kad klaidingai rašoma pavardė, nei tai, kad šių leidinių niekas neužsakė ir nieko šiuose namuose nedomina informacija apie sodą ar daržą.

Tada ir trūko moters kantrybė  ir ji ėmė ieškoti, kas čia jai tas knygeles siuntinėja. Tad ir paskambino nurodytu klientų aptarnavimo skyriaus telefonu į UAB „IMP Baltic”.

„Aš neužsisakiau tų knygų, kodėl man jas siuntinėjate?” - be užuolankų klausė šiaulietė.

Ir paaiškėjo, kad leidinio prenumerata užsakyta po to, kai vyras dalyvavo kažkokiame žaidime ir kažką laimėjo. Tada jam buvo atsiųsta kuprinė, piniginė ir leidinukas „Mano svajonių sodas”. Netrukus į šiauliečių namus pradėjo kas mėnesį plaukti siuntiniai kortelių, kurių tikrai niekam nereikia.

Tolesnė rinkinio prenumerata buvo nutraukta ir kortelės šiaulietės namų nebepasiekė. Tačiau problemos tuo nesibaigė. Alinos Zaveckienės adresu pradėjo plaukti laiškai, adresuoti Alinai Zaiscekienei, kuriuose  - grasinantis priminimas apie įsiskolinimą. „Nustatyta, kad esate skolinga mūsų įmonei - uždarajai akcinei bendrovei „IMP Baltic”, leidinio „Mano svajonių sodas” leidėjai.“ Skolinga moteris buvusi 50 litų.

„Aš nesupratau, kodėl turiu mokėti, jei aš nei tų leidinių užsakiau, nei jų skaitau”, - piktinosi šiaulietė ir tos skolos nemokėjo.

Po mėnesio - vėl sulaukė grasinančio laiško, tik šį kartą - su  10 litų delspinigiais už mokėjimo pradelsimą. Dar po mėnesio - vėl tas pats, tik mokėti jau reikia ne 50, o beveik 71 litą...

Reikėjo grąžinti pakuotes

„Įsikalkite sau į galvą - aš jokio leidinio neužsakiau ir nieko nežadu pirkti”, - nejuokais piktinosi A. Zaveckienė, atvykusi į redakciją bei susisiekusi su leidinį platinančios bendrovės klientų aptarnavimo skyriumi. Neslėpė šiaulietė pasipiktinimo: „Nustokit jūs mane reketuoti, aš infarktą per jus gausiu”, - kalbėjo į ragelį šiaulietė.

„Šiaulių naujienų” žurnalistę klientų aptarnavimo skyriaus darbuotoja patikino, jog sutartis su A. Zaveckiene nutraukta rugpjūčio 27 dieną, kai moteris ir kreipėsi į bendrovę.

Tačiau dabar už tris siųstus siuntinius reikia sumokėti 70.97 lito, nes susikaupė skola ir dar delspinigiai.

Pasak klientų aptarnavimo skyriaus darbuotojos, bendrovė leidinį siuntė turėdama užsakymo kuponą, kurį užpildžiusi pati šiaulietė. Užsakymo kuponai buvo platinami įvairiuose žurnaluose ir laikraščiuose, tad moteris galėjusi jį užpildyti labai daug kur. A. Zaveckienė tikina, kad jokio kupono ji niekur nepildė ir tikrai niekur nesirašė. Klientų aptarnavimo skyriaus darbuotoja patarė grąžinti leidinius, tačiau jie turi būti neišpakuoti ir nesugadinti, su sąskaitomis. „Kartais žmonės grąžina pakuotę, o sąskaitos neprideda, ir mes nežinome, kas ją grąžino”, - teigia darbuotoja, lyg nežinotų, kad ant voko yra siuntėjo adresas...

Išankstinis sutikimas - būtinas 

Žmonių, gaunančių  įvairių tiesioginės rinkodaros pasiūlymų, pasak Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos Informacijos ir technologijų vyriausiojo specialisto Augusto Gadeikio, tikrai daug. Kaip, beje, ir dalyvaujančių įvairiose akcijose, žaidimuose, pildančių įvairias anketas, tampančių įvairių lojalumo programų dalyviais, kur prašoma pateikti asmens duomenis - adresus, telefonų numerius, elektroninius adresus. Juos gavę įvairių prekių platintojai turi teisę teikti pasiūlymus.

Tačiau A. Zaveckienė  tvirtina, kad pati tokių duomenų neteikė, tik vyras dalyvavo žaidime. O gal jis užrašė žaidimo kupone ir savo žmonos vardą?..

„Aš to nežinau”, - šypsosi moteris, tačiau yra tikra, kad jos pačios parašo tikrai niekur nėra. „Tai ir  siųsti prekių niekas neturi teisės”, - patikina A. Gadeikis.

Tačiau jei prekė yra pasiūloma, pasak A. Gadeikio, turi būti klientui suteikiama aiški, nemokama ir lengvai įgyvendinama galimybė nesutikti arba atsisakyti tokio kontaktinių duomenų naudojimo  bei galimybė atsisakyti ir siūlomos prekės.

Fizinių asmenų  duomenys Lietuvoje tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, kuriame numatomos visos asmens teisės. Jame, pasak A. Gadeikio, numatyta ir tai, kad asmuo, gavęs pasiūlymą pirkti prekę, turi teisę iš duomenų valdytojo gauti informaciją, iš kokių šaltinių ir kokie asmens duomenys yra surinkti, kokiu tikslu jie tvarkomi, kokiems duomenų gavėjams buvo teikiami pastaruoju metu.

„Nebenorėdami daugiau gauti tiesioginės rinkodaros pasiūlymų, jūs turėtumėte apie tai pranešti siuntėjui”, - ragina patikliuosius vyriausiasis specialistas. Siuntėjas, gavęs tokį pageidavimą, privalo nutraukti siuntinius, nereikalaudamas nei atsisakymo motyvų, nei priežasčių.  
Į viršų