Kovo 5 dieną „Šiaulių naujienose” rašėme apie tai, kaip prekybos centruose „Iki” esantys savitarnos aparatai „nusuka” grąžą. Vartotojų teisių gynėjai paaiškino, kad nusiskundimų turintys „Iki” klientai turėtų kreiptis į Metrologijos inspekciją. Tačiau paaiškėjo, kad Metrologijos inspekcija gali patikrinti tik tai, ar savitarnos aparatuose įmontuotos svarstyklės sveria teisingai. Finansines operacijas turėtų tikrinti Mokesčių inspekcija kartu su Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnybos (FNTT) pareigūnais. Nes, anot metrologų, sukčiaujantis savitarnos aparatas prilygsta sukčiaujančiai kasininkei.

„Šis aparatas, kaip ir kasos aparatas, neįeina į teisinės metrologijos sąrašą. Čia kaip ir kasininkas, kuris atiduodamas grąžą sukčiauja, o Metrologijos inspekcija mokestinių dalykų netikrina. Minėtas atvejis – sukčiavimas,  o ne matavimas”, - sakė Metrologijos inspekcijos Šiaulių apskrities skyriaus vyriausiasis specialistas Edmundas Gudavičius.

Po dviejų dienų „Šiaulių naujienos” gavo ir prekybos centro „Iki” įvaizdžio grupės vadovės Kristinos Gumauskienės atsakymą į skaitytojams rūpimus klausimus dėl sukčiaujančių savitarnos aparatų.

K. Gumauskienė pripažino, kad per šią savaitę „Iki” gavo pranešimų apie kelis atvejus, kai savitarnos kasos suklydo neišduodamos grąžos 1 lito monetų. Tačiau tai esą pirmas kartas per visą savitarnos kasų „Iki” egzistavimo laikotarpį.

„Kasos aparatas, baigiantis monetoms, pirkėjui automatiškai praneša, kad trūksta pinigų grąžai. Todėl šiuo atveju darome prielaidą, kad kasos aparatas, atiduodamas grąžą, užfiksuoja, jog moneta iškritusi, tačiau dėl kažkokių priežasčių ji lieka dėtuvėje. Pirminiais duomenimis, problema gali būti mechaninė, tai yra, susijusi su pačiomis monetomis. Aiškinamės, ar pastaruoju metu į apyvartą nebuvo išleista naujų vieno lito monetų”, - aiškino prekybos centro „Iki” atstovė.

K. Gumauskienė pažymėjo, kad už neteisingai atiduotą grąžą, nepriklausomai nuo to, ar suklydo kasininkė, ar savitarnos aparatas, atsakinga „Iki” parduotuvė, kurioje buvo netinkamai atsiskaityta, todėl trūkumą klientui atlygina.

Į viršų