Manoma, kad ateityje Prūdelio teritorija galėtų tapti parku.
Vadimo SIMUTKINO nuotr.  

Inesa RADVILAITĖ

Šiaulių miesto savivaldybėje visuomenei buvo pristatyta Prūdelio ir senųjų žydų kapinių detaliojo plano koncepcija. Nors pagrindinis detaliojo plano tikslas buvo įteisinti viešuosius miesto želdynus, tačiau susirinkę visuomenės atstovai valdžiai priminė įsisenėjusias problemas. Šilų gatvės gyventojas Romaldas Atutis sakė, kad net penkių Šilų gatvėje esančių sklypų šeimininkai neturi galimybės teisėtais būdais automobiliu patekti į savo sklypus dėl labai paprastos priežasties – nėra kelio. Pažeisdami Kelių eismo taisykles, žmonės į savo namus važiuoja pro Prūdelio paplūdimį. Valdžios atstovai pažadėjo išanalizuoti galimybę įrengti teisėtą įvažiavimą į sklypus.

Gyventojai reikalauja kelio

Šiaulių miesto savivaldybės užsakymu Prūdelio ir senųjų žydų kapinių teritorijos detalųjį planą parengė architektai iš Kauno.

Detaliuoju planu planuojama įteisinti 32 hektarų Prūdelio ir jo prieigų teritoriją. Numatoma, kad ši teritorija bus visuomeninės paskirties. Tai yra, čia nebus galima statyti namų, o ateityje ši teritorija galbūt taps parku.

Architektai iš Kauno paaiškino, kad šioje neįprastos formos teritorijoje detaliuoju planu bus suformuoti devyni sklypai.

Tačiau susirinkusiems visuomenės atstovams labiau už Prūdelį ir senąsias žydų kapines rūpėjo susisiekimo problemos. Paaiškėjo, kad penki Šilų gatvės sklypo gyventojai neturi teisėto įvažiavimo į savo sklypus.

„Aš ir dar keturi Šilų gatvės sklypų savininkai esame priversti važiuoti paplūdimiu, nes kito kelio iki mūsų sklypų nėra. Nors prie paplūdimio stovi ženklas, draudžiantis važiuoti automobiliu, tačiau pasirinkimo neturime. Lėktuvo juk nenusipirksim. Iš pradžių policija stabdydavo, tačiau vėliau pamatė, kad mes nuolatiniai „klientai” ir nebestabdo”, - sakė Šilų gatvėje 23 gyvenantis šiaulietis Romaldas Atutis.

Turėjo konkrečių  pasiūlymų

Šiaulių miesto vyriausioji architektė Rasa Budrytė susirinkimo sekretoriams rekomendavo užsirašyti gyventojų problemą ir žmonių paklausė, kaip būtų galima ją išspręsti.

R. Atutis paaiškino, jog dar sovietiniais laikais buvo planuojama įrengti įvažiavimą iš  Paprūdžio gatvės. Buvo suformuota pralaja, tačiau normalus kelias taip ir nebuvo įrengtas. 

„Pralaja buvo siaura, vaikai ją vasarą užkimšdavo, tai ir suiro tas keliukas. Dabar ten pravažiuoti nebeįmanoma”, - sakė Šilų gatvės gyventojas.

R. Budrytė visuomenės atstovams sakė, jog galbūt reikėtų atnaujinti sovietiniais laikais pradėtus darbus ir išties įvažiavimą į dabar neprivažiuojamus sklypus įrengti iš Paprūdžio gatvės.

Teritorijoje mato parką

Po detaliojo plano pristatymo vyriausioji miesto architektė Rasa Budrytė sakė, kad esminių  pastabų detaliojo plano rengėjams neturi, tačiau viešojo svarstymo metu, jos nuomone, buvo išsakyta vertingų pastabų, į kurias planą rengiantys architektai turėtų atsižvelgti.

„Manau, kad architektai turėtų atsižvelgti į naujas susisiekimo galimybes. Buvo pastaba ir dėl vandens telkinių sanitarinių zonų. Manau, kad šios pastabos bus įvertintos sprendinių stadijoje” , - sakė R. Budrytė.

Vyriausioji miesto architektė  sakė, kad ši teritorija anksčiau ar vėliau turėtų tapti parku.

„Vieta graži ir rami. Jau matau takus, kuriais būtų galima ir pasivaikščioti, ir pabėgioti. Gal kada būsime turtingesni ir parką įrengsime”, - pažymėjo R. Budrytė.

Dabar rengiamam teritorijos detaliajam planui lėšų skyrė Aplinkos ministerija.  
 

 
Į viršų