alt

Nors Šiaulių oro uoste yra puikių nusileidimo takų, tačiau NATO kroviniai keliauja į Rygą.
Redakcijos archyvo nuotr.

 

Juozas GINKUS
Šiandien į Šiaulius iš sostinės atvyksta specialistų darbo grupė, kuri aptarinės ir tai, kaip kuo greičiau atstatyti geležinkelio atšaką, vedančią į Šiaulių oro uostą. Geležinkelis esąs būtinas, kad NATO nekarinius krovinius galėtų skraidinti per Šiaulių oro uostą. Tačiau aiškėja, kad nutiesti geležinkelį gali nepakakti, nes planus plėtoti Šiaulių oro uostą gali sužlugdyti Šiaulių miesto valdžios planuojamas statyti Šiaulių viešasis logistikos centras, kuris turės būti atitvertas nuo oro uosto teritorijos.

Geležinkelio liniją išardė
Šiuo metu NATO savo nekarinius krovinius skraidina per Rygos oro uostą. Kiekvieno orlaivio aptarnavimas oro uosto pajamas padidina apie 20–30 tūkstančių litų, o šiuo metu kasdien Rygoje tupia po du NATO lėktuvus su kroviniais. Susizgribta, kad tokios nuolatinės pajamos gerokai papildytų kiaurą miesto biudžetą, juk Šiaulių oro uoste nusileidimo takai niekuo ne prastesni už Rygos oro uosto, o kai kas tikina – jog netgi geresni.
Aiškinama, kad NATO negali savo krovinių skraidinti per Šiaulių oro uostą, nes iš čia nėra galimybės konteinerių iki jūros uosto nugabenti geležinkeliu. Dar prieš devynerius metus į oro uosto teritoriją vedė sovietmečiu nutiesta 7 kilometrų ilgio geležinkelio atšaka, tačiau valdžia ją pusvelčiui pardavė. Viešai buvo aiškinama, jog geležinkelio bėgiai esantys visiškai nusidėvėję, ir niekas nesiklausė specialistų, jog susidėvėjo tik vidinė bėgių pusė ir tereikia bėgius sukeisti vietomis.

Atvyksta speciali darbo grupė
Šalies Vyriausybė sudarė darbo grupę, kuri rengia pasiūlymus NATO partneriams dėl galimybės krovinius gabenti per Lietuvą. Šiaulių oro uostui – tai paskutinė viltis sulaukti krovininių lėktuvų srauto, nes iš Afganistano išsikraustantiems amerikiečiams reikia kasdien išgabenti didelius kiekius įvairių krovinių.
Šiandien ši darbo grupė atvyksta į Šiaulius. Bus svarstoma, kaip kuo greičiau atstatyti išdraskytą geležinkelio atšaką, tačiau tai padaryti nebus labai paprasta, kadangi miesto valdžia geležinkelio atšakos atkūrimą susiejo su planuojamu Šiaulių viešojo logistikos centro projektu.

Logistikos centrui prireiks dešimčių milijonų litų
Prieš porą metų valdininkai Šiaulių politikus tikino, jog Šiaulių viešasis logistikos centras kainuos apie 50 milijonų litų, tačiau miestui tai beveik nekainuos. Kai patikėję valdininkų žodžiais, politikai „palaimino“ šį projektą, paaiškėjo, kad Šiauliams teks prisidėti apie 20 milijonų litų, kurių Savivaldybės biudžete nė su žiburiu nerasi, o skolinimosi limitai irgi jau visiškai ant ribos.
„Šiaulių naujienose“ jau rašėme, kad valstybinės reikšmės objektais Lietuvoje yra pripažinti tik trys planuojami logistikos centrai – Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Pirmuosius du planuoja statyti „Lietuvos geležinkeliai“, o trečiąjį – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Tai įmonės, kurios turi savo krovinių, todėl lieka neaišku, kokius savo krovinius į Šiaulių viešąjį logistikos centrą planuoja nukreipti projektą užsimojusi įgyvendinti Šiaulių miesto savivaldybė.
Negana to, miesto politikai ilgą laiką buvo mulkinami, jog Susisiekimo ministerija įgaliojo Savivaldybę statyti logistikos centrą, nors tai tebuvo tik paprasčiausias pasiūlymas.

Privalės užtverti
Neseniai Šiaulių miesto tarybos narys Artūras Visockas „atkasė“ dokumentą, iš kurio aiškėja, kad planuojamas Šiaulių viešasis logistikos centras gali dar labiau sumažinti Šiaulių oro uosto plėtros galimybes.
Prieš trejus metus tuometinis miesto meras Genadijus Mikšys ir krašto apsaugos ministrė Rasa Juknevičienė pasirašė ketinimų protokolą, kuriame susitarta, kad Savivaldybė privalės aptverti teritoriją, kurioje šiuo metu planuojamas viešasis logistikos centras. Tad oro uostas ne tik liktų kitapus logistikos centro tvoros, bet oro uostui liktų tik nedidelis plotelis panauda gautos žemės, kuriame tilptų vos 2–3 lėktuvai.

 

 

Reklama: Ingstad.lt

Į viršų