Naujametinį vakarą naktiniame klube „Martini” mokytojos užsakytas staliukas perleistas tuntui NATO karių.

Vaido SIMANAUSKO nuotr.

 

Asta VOLKOVAITĖ

„Nežinau nė vienos šalies, gal nebent trečiojo pasaulio, kur šitaip garbintų atvykėlius”, - „Šiaulių naujienoms” rašo šiaulietė pedagogė Evelina. Moterį papiktino „Martini” klubo darbuotojai, sugadinę naujametinės nakties nuotaiką ir šventę. Ištujinta ir parėmusi taksi firmas šiaulietė galiausiai pedagogė sužinojo, kad geroje vietoje užsakytas staliukas, už kurį ji iš anksto buvo sumokėjusi nemažą pinigų sumą, perleistas tuntui NATO karių.

Naktiniame klube netašyti darbuotojai

„Pradedu pasakojimą nuo tos dienos, kai atvykome į klubą užsisakyti stalelio šešiems žmonėms. Tai buvo gruodžio 13-ąją. Suskubome todėl, kad norėjome užsisakyti stalą pirmieji, geresnėje vietoje, kur matosi scena, šokių aikštelė. Mus pasitiko klubo vadybininkė. Maloniai palydėjo į salę, kur mes išsirinkome patinkantį stalelį. Sumokėjome avansą 180 litų ir gavome sąskaitos šaknelę, kurioje nurodytas stalelio numeris, vietų skaičius ir avanso suma”, - pasakoja pedagogė Evelina.

Pedagogė prisimena, kad naujametinį vakarą prie „Martini” klubo pasitikę apsaugos darbuotojai nustebino savo storžieviškumu.

„Prie laukujų durų jau laukė apsaugos darbuotojas, kurio ypatingo dėmesio sulaukia viena pora iš mūsų kompanijos. Visi kiti mes praeiname link rūbinės nepatikrinti, o draugų pora krečiama net du kartus - prie laukujų durų ir prie įėjimo į salę. Draugei pasakius, jog ji ką tik buvo patikrinta, uolusis apsaugos darbuotojas atšovė, kad „tau Naujieji metai bus už durų“, - pirmuosius įspūdžius iš naujametinio vakaro klube prisimena Evelina. Pedagogė priduria, kad minėtas apsaugos darbuotojo „kabinėjimasis” taip greitai nesibaigė.

Apsaugos darbuotojas klientą išsiuntė namo

„Susirikiuojame prie įėjimo į salę ir jau eisime, kaip vėl mus sustabdo tas uolusis apsaugos darbuotojas, kuris mano didelei nuostabai pareikalauja bilietų. Nustembu, nes niekas mūsų neįspėjo į vakarą atsinešti sąskaitą- faktūrą. Juk sąskaitos originalą su mano parašu, patvirtinančiu, jog pinigus sumokėjau, turi vadybininkė. Ten yra mano vardas ir pavardė bei kiti duomenys”, - teigia Evelina. Moteris sako, kad uolusis apsaugos darbuotojas jai pasirodė itin susireikšminęs ir į ilgas diskusijas nesileido.

„Mes prieš dvi savaites sumokėjome avansą ir kaip nusikaltėlių ar apsišaukėlių gauja turime jam teisintis? Kadangi apsaugos darbuotojas itin uolus, mums nelieka nieko kito, tik vieną iš mūsų kompanijos siųsti namo ieškoti to nelemto lapelio. Žinoma, aš nebekalbu apie tai, kad Naujųjų metų naktį ypatingai sunku iškviesti taksi, nekalbu apie dvigubus taksi tarifus, kad tik mes pagaliau gautumėm tą savo išsvajotąjį stalelį”, - piktinasi Evelina. Anot šiaulietės, klubo darbuotoja iš jos paėmė sąskaitos-faktūros šaknelę, o paprašyta ją atiduoti negrąžino. Pagaliau įėjusi į klubą pedagogė pastebi, kad prie 11-uoju numeriu pažymėto jos užsakyto stalelio sėdi Vokietijos ir Prancūzijos oro gynybos pajėgų atstovai.

Užsakytą stalą perleido NATO kariams

„Kažkurią sekundės dalį pagalvojame, jog gal mes suklydome. Apstulbę einame prie vienintelio laisvo staliuko. Pasikviečiu klubo darbuotoją. Jai pasakau, jog tai ne mūsų užsakytas stalelis. Darbuotoja bando įtikinti, kad tai mūsų stalas”, - prisimena administratorės išvedžiojimus pedagogė. Evelina priduria, kad po ilgo „teisybės ieškojimo” klubo darbuotoja visgi pripažino, kad stalai buvo sukeisti.

„Net nepaskambinę ir neįspėję mus nugrūdo prie kampinio stalo už kolonos, kur mes visą vakarą galėjome žiūrėti tik vieni į kitus ir absoliučiai nematėme, kas dėjosi scenoje ar šokių aikštelėje. Naujametinę programą aš galėjau tik bandyti įsivaizduoti”, - piktinasi Evelina. Pedagogė sako, kad klubo darbuotojai bandydami ištaisyti padėtį atnešė šampano butelį ir pasiūlė vienkartinę nuolaidą.

„Tačiau juk vakaras visiems jau buvo sugadintas. Kodėl buvo sukeisti stalai ir kodėl mes turėjome švęsti „skylėje“? O taip buvo padaryta dėl NATO karių prancūzų. Matote, jie panoro „Martini“ klube sutikti Naujuosius metus, o vadybininkė, matyt, labai norėdama įtikti, mus, savo šalies piliečius, klubo „Martini“ gerbėjus, net neįspėjusi ir nepasidomėjusi, ar mums tokia rokiruotė tinka, nutvojo kur papuola, nes kareivėliai, matyt, labai nuvargę nuo amžinų „tūsų“ „Martinyje“ yra nusipelnę geriausių vietų. O mes kas? Juk tik mokytoja, policininkas, mama, auginanti kūdikį, medicinos seselė, inžinierius ir viskas”, - ironizuoja Evelina.

Mergaitės turėjo kitaip „sudirbti”

„Buhalterės turi sąskaitos-faktūros originalus, bet naujametinį vakarą jie buvo užrakinti buhalterės kabinete ir po klubą nesivoliojo”, - sako „Martini” klubo direktorius Remigijus Gedminas. Klubo vadovo žodžiais, mergaitės turėjo „kitaip sudirbti” ir klientams pasiūlyti kitą problemos dėl namuose paliktos sąskaitos-faktūros šaknelės sprendimą.

„Reikėjo darbuotojams paimti naują užstatą. Klientei kitądien atvežus sąskaitos-faktūros šaknelę, užstatas būtų grąžintas”, - pareiškia R. Gedminas. Klubo vadovas pažada išsiaiškinti situaciją ir pasistengia kuo greičiau baigti pokalbį.

Neilgai trukus sulaukiame R. Gedmino skambučio. Klubo vadovas pripažįsta, kad minėta situacija jo vadovaujamame klube tikrai buvo. „NATO kariai apie Kalėdas užsisakė staliuką. Atėjo šimtas karių. Jie visi norėjo būt vienoje krūvoje. Tos jūsų minėtas staliukas buvo per vidurį. Tą moterį perkėlėme tik per du staliukus į šoną. Ne į galą ir ne dar kur nors perkėlėme”, - teisinasi R. Gedminas. Klubo vadovas svarsto, kad galbūt pati moteris, pasodinta prie to paties didelio stalo su NATO kariais, nebūtų buvusi patenkinta.

„Moteris „galutiniame variante” sutiko”

„Klubas netgi šampano butelį moteriai padovanojo už tų staliukų sukeitimą. Galbūt klientė būtų pasijutusi nepatogiai šalia NATO karių. Jie ten baliavojo”, - toliau teisinasi klubo vadovas.

Kodėl klientė nebuvo iš anksto informuota apie staliukų sukeitimą? „Gal administratorė neprisiskambino, o gal ir visai nepaskambino”, - spėlioja R. Gedminas. Klubo vadovas pripažino, kad klientei apie užsakymo pakeitimus turėjo būti pranešta anksčiau ir pažadėjo atsakingą darbuotoją nubausti, o gal net atleisti iš darbo.

„Jeigu klientė būtų labai prieštaravusi, tai ji nebūtų persodinta prie kito staliuko. Moteris „galutiniame variante” sutiko. Juk per prievartą nebūtų kažkur nuvedę”, - išvedžioja R. Gedminas. Įdomu, kaip klientė be žodinio pareiškimo likti prie savo užsakyto staliuko dar galėjo prieštarauti?

Privalėjo laikytis taisykių

„Jeigu sąskaitos-faktūros šaknelė buvo atimta, tai jau pažeidimas. Pirmiausia, tos šaknelės niekas neturi teisės paimti. Kai eini į renginį, niekas neatima šaknelės, tik kontrolė pažymi. Šiuo atveju reikėtų aiškintis su restorano ar klubo administracija”, - pataria Valstybinės vartotojų teisių tarnybos Viešųjų ryšių vyriausiasis specialistas Vitas Jonas Ūsas. Jis sako, kad klientei turėjo būti paliktas užsakytas staliukas.

„Klubo darbuotojai neturėjo teisės kitiems lankytojams užleisti klientės staliuko, nebent ji būtų buvusi iš anksto, sudarant sutartį, apie šią sąlygą aiškiai informuota. Vyriausybės patvirtintos Sporto, kultūros ir pramogų paslaugų teikimo ir vartotojų informavimo, teikiant šias paslaugas, taisyklės nustato išsamius informacijos, kuri turi būti suteikta vartotojui sudarant sutartį dėl šių paslaugų, reikalavimus, kurių privalo laikytis visi šių paslaugų teikėjai. Civilinis kodeksas taip pat nurodo, jog prieš sudarant paslaugų sutartį paslaugų teikėjas privalo suteikti klientui išsamią informaciją, susijusią su teikiamomis paslaugomis, jų kaina, paslaugų teikimo terminais ir kitais dalykais”, - tvirtina V. J. Ūsas.

„Žmogus turi teisę gauti ir pasilikti mokėjimą įrodantį dokumentą”, - antrina Šiaulių apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos Viešųjų ryšių skyriaus vedėja Elona Limantienė.

Į viršų