2013-11-04 04

Šiaulių rajono Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos moksleiviai dirba grupėje.
Jūratės ČAPLINSKIENĖS nuotr.

Lina ABROMAVIČIENĖ
Finansinio raštingumo olimpiadoje, kurią atidarė Vilniuje viešėjęs Danijos princas Frederikas, šiemet pretenduoja dalyvauti dvigubai daugiau moksleivių komandų nei pernai. Tarp jų – daug aktyvių Šiaulių apskrities mokymo įstaigų moksleivių. Dalyvaujančios komandos turėjo pasiūlyti paslaugos ar produkto idėją, kuri būtų patraukli jų bendraamžiams Danijoje. Lietuvos moksleiviai, pristatydami šias idėjas, taip pat turės sudaryti ir projektų biudžetus. Skelbdamas finansinio raštingumo olimpiados pradžią Danijos princas Lietuvos vaikams priminė svarbiausius olimpinius principus, jog reikia ne tik siekti pranokti varžovus, bet ir niekada nepamiršti pagarbos ir draugystės.

Rekordiškai daug dalyvių
Trečius metus „Danske Bank“ organizuojama olimpiada sulaukė didžiulio pedagogų ir moksleivių dėmesio - šiais metais pirmame olimpiados etape dalyvavo daugiau nei 378 komandos, o tai daugiau nei dvigubai, palyginti su praėjusiais metais. Net 27-ios komandos šiemet olimpiadoje užsiregistravo iš Šiaulių regiono mokyklų.
Itin aktyviai dalyvauja Radviliškio rajono Pašušvio pagrindinė mokykla – mokytoja Jolanta Špokienė užregistravo šešias komandas, ir Šiaulių rajono Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazija - mokytoja Jūratė Čaplinskienė užregistravo keturias komandas.

Moksleivių siūlytos idėjos
Radviliškio rajono Pašušvio pagrindinės mokyklos mokytoja Jolanta Špokienė sako, kad jos mokyklos komandų dalyviai - 5-9 klasių moksleiviai. Šiais metais Pašušvio pagrindinės mokyklos dešimtokai atsisakė dalyvauti, nes jiems daugiau laiko reikia skirti mokslams. Tačiau patirtis rodo, kad dalyvavimas olimpiadoje, pasak mokytojos, duoda daug teigiamų savybių moksleiviams, nes jie mokosi dirbti grupėse, diskutuodami stengiasi atrasti priimtiniausią sprendimą. Iš viso iš Pašušvio pagrindinės mokyklos dalyvavo apie 60 moksleivių.
„Pagrindinis olimpiados tikslas – pasiūlyti Danijos moksleiviams patrauklų produktą ar paslaugą. Vieni moksleiviai sugalvojo pasiūlyti kepti obuolių pyragą, kiti – rengti sportines varžybas, išmokti tautinių šokių, gaminti apyrankes, organizuoti ekskursijas ir panašiai. Šios idėjos turėjo būti apgalvotos, suplanuotos bei apskaičiuotos, kiek projekto įgyvendinimas kainuotų. Vaikai, skaičiuodami savo idėjų įgyvendinimui reikiamą biudžetą, skaičiavo, kiek tai kainuotų Danijos kronomis. Kaip mūsų idėjas panaudos Danijos moksleiviai, mes dar nežinome, tačiau pernai, kai dalyvavome šioje olimpiadoje, mūsų moksleiviai sprendė danų vaikų parengtas užduotėles“, - pasakoja mokytoja J. Špokienė.
Mokytoja sako, kad moksleiviai sugrįžę po atostogų stengsis patys įgyvendinti savo sukurtas idėjas ir jas nufilmuos. Tai antrojo etapo privalomas žingsnis kiekvienai komandai.

Svarbu išmokti dirbti grupėmis
Šių metų olimpiadoje dalyvauja ir Šiaulių rajono Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos devintokai, kurių vadovė - mokytoja J. Čaplinskienė. „Kadangi gimnazijoje devintokai yra naujokai, mes juos ir skatiname dalyvauti olimpiadose. Esu ekonomikos mokytoja, todėl manau, kad devintokams tokia patirtis gimnazijoje ypač teigiama. Pernai iš mūsų mokyklos šioje olimpiadoje taip pat dalyvavo tik devintokai“, - sako J. Čaplinskienė.
Mokytojos teigimu, jei moksleivių niekas nestums į priekį, jie ir nedalyvaus. „Dažniausiai būna taip, jei pavyksta devintokus sužavėti kokia nors veikla, vyresnėse klasėse jie jau patys noriai dalyvauja“, - sako ji.
Šiais metais Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos devintokai bendraamžiams Danijoje siūlė moksleivių mainus, kad taip būtų galima artimiau susipažinti su kitos šalies kultūra. Kiti moksleiviai siūlė sukurti telefono programėlę, kuri padėtų mokytis trijų kalbų – danų, anglų ir lietuvių. Trečioji idėja - stovykla moksleiviams. „Vaikams svarbu išmokti dirbti grupėmis. Dalyvaudami šioje olimpiadoje stengėmės labiau pasidomėti, kaip gyvena danai, koks jų mokymosi lygis ir ką jiems galėtumėme pasiūlyti“, - teigia J. Čaplinskienė.

 

Į viršų