facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

01
Savivaldybė tąsosi teismuose, kad galėtų išleisti pusantro milijono litų daugiau
Dabar miesto gatves valo šiauliečių bendrovė „Specializuotas transportas“, nors Vilniaus įmonė, dalyvavusi konkurse, per metus pasiūlė puse milijono litų mažesnę paslaugos kainą.
Vadimo SIMUTKINO nuotr.


Algirdas BALKYS


Šiaulių valdžia dėl lėšų trūkumo uždarinėja mokyklas, nesibodi svarstyti profesionalių orkestrų išformavimo klausimo, bet užuot per trejus metus sutaupiusi pusantro milijono litų, metų pradžioje įsivėlė į teisminį procesą, kad tik galėtų tuos milijonus atseikėti savo „numylėtiniam“ - bendrovei „Specializuotas transportas“.  

Vilkino procedūras
Savivaldybė viešojo pirkimo konkursą gatvių valymo paslaugoms nupirkti paskelbė šių metų pradžioje. Tik du dalyviai tenkino sąlygas – mažiausią kainą pasiūlę vilniečiai „Naujamiesčio būstas“ ir šiauliečių bendrovė „Specializuotas transportas“, per metus užsiprašę puse milijono litų daugiau. Kadangi konkursas buvo skelbiamas trejų metų laikotarpiui, kainos skirtumas sudaro pusantro milijono litų.
Bet viešojo pirkimo komisija „tempė gumą“ ir neskubėjo pasirašyti numatytos trejų metų sutarties su mažiausią kainą pasiūliusia bendrove. Pasak „Naujamiesčio būsto“ atstovų, jie sulaukė šešių komisijos paklausimų iš skirtingų sričių, kol galų gale pasiūlymas atmestas dėl kvalifikacijos trūkumų – bendrovės mašinos neatitiko komisijos nustatytų svorio intervalų.
Vienų bendrovės automobilių keliamoji galia komisijai pasirodė per maža, kitų per didelė, tad nuspręsta sutarties nepasirašyti ir konkurso laimėtoju paskelbti „Specializuotą transportą“, kurio automobilių svoris Savivaldybei buvo – pats tas, nors paslaugos kaina žymiai didesnė.  

Savivaldybę padavė į teismą
Įžvelgdama, kad komisijos išvados yra nelogiškos ir nepagrįstos, bendrovė „Naujamiesčio būstas“ sprendimą apskundė Šiaulių apygardos teismui. Teismas nusprendė, kad išvados pagrįstos ir skundą atmetė.
Vilniaus bendrovės teisininkų nuomone, toks teismo sprendimas priimtas nevisapusiškai ištyrus byloje pateiktus įrodymus ir paaiškinimus, todėl kreiptasi į aukštesnės instancijos teismą. Teisminis procesas kol kas dar nėra pasibaigęs, skundas nagrinėjamas.
„Tikimės, kad nugalės sveikas protas. Esame didelė įmonė, aptarnaujame didžiąją dalį Vilniaus, tad abejoti dėl mūsų kvalifikacijos, kad nesusidorosime su Šiaulių miesto gatvių valymu, būtų nelogiška. Išvadas padarys teismas, bet mes manome, kad miesto valymo paslaugų pirkimo procedūros bei dviprasmiškai aiškinamos konkurso sąlygos sudarė galimybę laimėti vienam dalyviui“, - teigė „Naujamiesčio būsto“ atstovai.

Savivaldybė rodo prielankumą vienai bendrovei
„Šiaulių naujienos“ jau ne kartą rašė apie tai, kad miesto Savivaldybė demonstruoja prielankumą bendrovei „Specializuotas transportas“, kuri miesto gatves valė ir iki šiol. Precedento šalyje turbūt neturi ir kitas skandalas, susijęs su šiukšlių vežimu į sąvartyną. Jau keleri metai atliekas be jokio konkurso veža ta pati bendrovė „Specializuotas transportas“. Galbūt paskelbus konkursą paslauga atpigtų, tačiau Savivaldybė ilgai delsė.
Neseniai miesto politikai perskirstė milijonus litų, kurie papildė miesto biudžetą neplanuotai, nes Savivaldybė buvo susiplanavusi mažesnes pajamas. Liūto dalis atiteko tam pačiam „Specializuotam“ transportui“, nors miesto valdžia neslepia, kad dalis biudžetinių įstaigų darbuotojų atlyginimus už gruodžio mėnesį gaus tik 2013 metais. Teisinamasi, kad miesto biudžete trūksta pinigų.        

Valdininkai tempė gumą
Beveik tris savaites „Šiaulių naujienų“ žurnalistai bandė iš Savivaldybės gauti Šiaulių mieste valomų gatvių sąrašus, tačiau valdininkai nuolat išsisukinėdavo ir tempė gumą. Gavę sąrašus žurnalistai nustebo – Savivaldybės valdininkų pateiktose lentelėse valomų gatvių ilgiai buvo išaugę du ar net keturis kartus palyginti su tuo, kokį gatvės ilgį rodo navigacinės sistemos.
„Valomas gatvės pakraštys prie bordiūro. Jeigu gatvė yra be skiriamosios juostos, tai gatvė turi du pakraščius, todėl jos ilgis nurodytas dvigubai ilgesnis nei pati gatvė“, - paaiškina sąrašus rengusi Savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vyriausioji specialistė Henrita Giedraitienė.

Gatvės žymiai pailgėjusios
Architektų gatvė turi žaliąją skiriamąją juostą, vienos atkarpos ilgis pagal navigaciją yra 2,2 kilometro. Keturios atkarpos sudarytų 8,8 kilometro, o Savivaldybės pateiktame sąraše nurodytas gatvės ilgis – didesnis nei 9 kilometrai.
Dar „įdomesnis“ - 800 metrų ilgio J. Jablonskio gatvės tęsinys nuo Žemaitės gatvės iki Moters ir vaiko klinikos. Ši gatvės atkarpa yra be žaliosios juostos, bet Savivaldybės pateiktame sąraše nurodyta, kad valoma 2,4 kilometro ilgio ruožas. Vertinant tai, kad jei valymo mašinai tektų važiuoti du kartus, dvigubas atstumas yra 1,6 kilometro, tad visiškai neaišku, kodėl valomos gatvės ilgis ištįso iki beveik pustrečio kilometro. Tokių gatvių be žaliosios linijos ir žymiai pailgėjusių Savivaldybės pateiktame sąraše yra ir daugiau.

Mistinė gatvės atkarpa
Savivaldybės pateiktame valomų gatvių sąraše nurodyta ir Išradėjų gatvės atkarpa nuo Daubos iki S. Dariaus ir S. Girėno gatvės. Tačiau realybėje Išradėjų gatvė niekaip nesusisiekia su S. Dariaus ir S. Girėno gatve. Nepaisant to, valdininkai suskaičiavo, kad valomos šios mistinės gatvės atkarpos  ilgis – 8 kilometrai.
Valdininkė mums paaiškino, kad „tai yra tik techninė klaida nurodant atkarpų pavadinimus“. Tačiau nesulaukėme jokio paaiškinimo, kokias sąskaitas už tokią klaidą Savivaldybei išrašo gatves valanti bendrovė ir kaip ji orientuojasi, kurią atkarpą valyti, kai gauna tokį Savivaldybės užsakymą. O mistinės atkarpos ilgis įrašytas tikrai nemenkas.

Bijo konkurencijos?
„Šiauliuose yra viena įmonė ir ji bijo konkurencijos. Tačiau dėl konkurencijos gyventojai tik išlošia. Savivaldybė per trejus metus galėjo sutaupyti pusantro milijono litų. Juk mes tik dėl sumažinto biudžeto pritarėme mokyklų uždarymui. Kreipsimės komitetuose, kad juristai pasakytų, į kokias bylas Savivaldybė dar yra įsivėlusi“, - valdininkų elgesiu stebisi Šiaulių miesto tarybos narys Gintaras Karalevičius.
Tuo tarpu pabandžius pasiteirauti Savivaldybės administracijos direktoriaus Vlado Damulevičiaus, kodėl už miesto valymą nuspręsta sumokėti daugiau bei įsivelti į teismus, nors metų pradžioje kalbėta, kad biudžetininkams teks „susiveržti diržus“, valdininkas kratėsi atsakomybės. „Aš nieko nežinau, sprendimus priėmė to viešojo pirkimo komisijos pirmininkas, jo ir klauskite“, - išsisukinėjo Savivaldybės vadovas, tarsi ne iš jo pavaldinių buvo sudaryta viešojo pirkimo komisija.  

Į viršų