Asta VOLKOVAITĖ
Sekmadienį Šiaulių kariniame oro uoste nusileido NATO transporto lėktuvas C-17 „Boeing Globemaster III”. 
 
 
 
Krašto apsaugos atstovai pusantros valandos
plušėjo kraudami Lietuvos karių techniką ir ekipuotę.
Tado JUODŽIUKYNO nuotr.
 
Orlaivis iš Kabulo oro uosto dėl Vengrijoje pasikeitusios įgulos vėlavo daugiau kaip pusdienį ir Zoknių padangėje sužibo apie 20 valandą. Nors maksimalus orlaivio krovinių ir karių gabenimo kiekis siekia beveik 80 tonų, minėtas lėktuvas į Zoknius parskraidino apie 20 tonų karių amunicijos.
 
Krovinyje – pora džipų
 
Kariai apie pusantros valandos plušo kraudami Lietuvos kariuomenės techniką ir ekipuotę. Joje buvo ir pora galingų džipų, vienas iš jų – neveikiantis. Kariams iškrovus krovinį, lėktuvas turėjo išskristi atgal į Vengrijos Papos oro uostą. Beje, šis krovinių gabenimams skirtas orlaivis Šiaulių kariniame aerodrome nusileidžia nebe pirmą kartą.
 
Pasak Lietuvos kariuomenės jungtinio štabo atstovų, atgabentas krovinys perduotas Lietuvos kariuomenės Depų tarnybos sandėliams.
 
Lietuva gauna tik 45 skrydžių valandas
 
Daugiašalį susitarimą dėl ilgojo nuotolio krovinių gabenimo oru pasirašė dešimt NATO valstybių narių: Bulgarija, Estija, JAV, Lenkija, Lietuva, Nyderlandai, Norvegija, Rumunija, Slovėnija, Vengrija ir dvi NATO partnerės: Suomija bei Švedija. Lietuva minėtu lėktuvu per metus gali pasinaudoti 45 valandas. 
Susitarimas, įsigaliojęs 2008-ųjų spalį, numato, kad šalys naudos orlaivius įvairių tipų NATO ir Europos Sąjungos vadovaujamoms karinėms, humanitarinėms ir kitoms tarptautinėms operacijoms, o lėktuvai bus dislokuoti Vengrijoje, Papos aviacijos bazėje. Lėktuvų įgulos bus tarptautinės – jas sudarys 12 šalių atstovai.
 
Tarp įgulos narių – ir Lietuvos kariuomenės seržantas Mindaugas Šalkauskas, eisiantis C-17 borto operatoriaus pareigas.
Į viršų